Kolla CBR250R med, den ska tydligen ha mer effekt i mellanregistret och mindre på toppen än 250ninjan... Bättre bränsleekonomi med. Inte testat den själv, bara läst lite om den.
Bränsleekonomi, vad drar din, 0,25?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kolla CBR250R med, den ska tydligen ha mer effekt i mellanregistret och mindre på toppen än 250ninjan... Bättre bränsleekonomi med. Inte testat den själv, bara läst lite om den.
Det låter som det faktisk skulle räcka för mig, bara den är hyfsat snabb upp till 120, fortare än så kör jag oftast bara på tråkiga transportsträckor.
Jag tyckte ju att farsans tvåtakts125a var hejdlöst rolig på riktigt kurviga vägar just för att den var lätt och att man fick jobba lite med växlarna för att inte tappa flåset.
En provkörning finns på listan....
Bränsleekonomi, vad drar din, 0,25?
Nej, lite styvt 0,4 faktiskt. Så en 250ninja för att de drar mindre är ett dåligt köp.Å andra sidan kan man inte hur man än varvar och har sig få den att dra 1 liter heller.
Hondan drar mindre.
Låter som gubbe borde köpa testa (eller äventyrshoj!)
Rent nyfiken fråga men varför köper man mini sportis istället för säg en motard, pris och försäkring ligger ungfär lika för mig. Service berror ju på vilken motard man syftar på men tex en drz400 har hyffsat lik intervall.
Inte snabbare, inte smidigare, utseende är smak sak men enligt mig så är det en för stor kostym.
dr350.jag körde lite bmw bjässe-äventyrshoj för några år sedan, men det var inte riktigt min grej, det kan vara för att det var en lånad hoj, men den kändes för tung för att vara äventyrlig med.
Jag har haft en tanke på en skitgammal liten endurohoj att sakta puttra i skogen med, men farbror är så gammal så om farbror trillar med hojen så går lårbenshalsen av...
Dessutom är jag inte säker på att det räcker som enda hoj.
Jo jag har kikat lite efter DR, men det har varit lite glest mellan dom.
Däremot kan man nog skambuda på det här liket, men det är varken litet eller lätt:
http://www.blocket.se/vasterbotten/Yamaha_tt600_37563596.htm?ca=2&w=1

OT: Dr 350 är fin, men på grusväg, nix. Gott o ha marginal te o slå på så det sladdar. Svårt o trycka på när det redan är stumt.
Gränsen för snabb mc vad gäller toppfart var på 60-talet 100 mph dvs 160.9344 km/h
Idag är det 160.9344 mph som gäller enligt mig Obs detta starka ställningstagande är förstärkt av en burköl. Flacon Expert
DR350 var ju till skogsrullator.
Sportiga hojar på 80 talet nådde ju 200, så över det kanske?
ÅAS så hade dom chassie av bambustavar, så man kör nog fortare med en modern hoj som toppar 149...
Vem som är snabbast av dessa två typer på en bandag vet jag![]()
Den gamla klassiska "du har snabb motorcykel så du kan inte köra hoj".
Rossi borde vara bäst med en gammal 125cc cross dårå..
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |