Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
-Jag tjör bettre en dej :sh-stailieJag kör bättre hoj än (vad) du (gör) = hojen är bättre
Jag kör hoj bättre än (vad) du (gör) = föraren är bättre
/Grammatiskamesserschittern
Kör du GGN med en sporthoj så tar jag på mig att köra runt IOM med en endurohoj
Vart gränsen går?
Tja, 149 är inte snabbt, kör du 125a?
Sportiga hojar på 80 talet nådde ju 200, så över det kanske?
ÅAS så hade dom chassie av bambustavar, så man kör nog fortare med en modern hoj som toppar 149...
Du kan väl ljuga lite som alla andra
Säg att den gör 153 i stället för 149
Låter mycke bättre
Typiskt, ställer en fråga men förstår inte svaret.
En DZR400 är INTE en snabb hoj på landsväg, oavsett hur många söndagskörare du/ni rastar.
Var "posörerna" förresten medvetna om att det var tävling på G?
Det där var ingen dum idé, den snor jag.
Nån undrade om det var en 125.
Inte riktigt men nästan. Det är en DRZ400.
Lilla menlösa har dock stekt rätt många "snabbare" hojar på Bulten och Boggan, minns speciellt en stackars Duke som fick veta vart skåpet stod.
Känslan som uppstod varje gång vi (min gubbe körde) smet förbi värstinghojar var faktiskt härligare än när vi var ute med k6:an och stekte poserfläsk.

en stackars Duke som fick veta vart skåpet stod.
ERU STÖDDI?
Komma hit från timmademoppar.nu och börja snacka om att man steker sporthojjar på bulten med sin moppe. Det va det värsta! Som någon sa så går gränsen vid 250 km/h, väldigt snabb 300+.. alla hojar som inte gör 250+ är touring/glidare
![]()
Jag skulle väl tro att svaret är "en hoj som är 15-20 km/h långsammare än min är inte snabb."
Även om jag tycker att min faktiskt inte är speciellt snabb.
Vad toppar en sån där hoj som har en metrisk kvarting i slagvolym?
(jag gillar småhojar, så gör mig lycklig med en anständig siffra)
En torr och kall dag med 120 kg knaskluns (mig) så kan man komma upp i 175 enligt mätaren, men det tar sin lilla tid. Normalt sett blir det nog oftare 160-165 däremot. Tvivlar på att det går att komma upp i så värst mycket mer än 180 även om man hivar på ett effektsystem om man inte drevar om den samtidigt eftersom att högsta växeln börjar ta slut där med.
Rent allmänt är den förbannat trist över 130. Upp till 120 är den däremot rätt rapp och skoj, så på små krokiga vägar passar den bra.
Du får testa en?
Det låter som det faktisk skulle räcka för mig, bara den är hyfsat snabb upp till 120, fortare än så kör jag oftast bara på tråkiga transportsträckor.
Jag tyckte ju att farsans tvåtakts125a var hejdlöst rolig på riktigt kurviga vägar just för att den var lätt och att man fick jobba lite med växlarna för att inte tappa flåset.
En provkörning finns på listan....
|
|
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D
H-D presenterar nya Deadwoo... |
|
|
Sommarauktion hos Antiqueweb
Svenska Antiqueweb avslutar... |
|
|
HJC stärker kundrelationen