Vart fan är världen på väg egentligen?

Håller med dig dunderhonung. Jag blir också upprörd. Och ledsen. Mest ledsen. Jag vill tro på att människan är god. Vill inte tillhöra ett samhälle där sånt här är accepterat.

va mycke pengar man skulle kunna tjäna om man hade tillgång till alla ip-adresser på kontona till en sådan site. och va lätt de verkar va att få tag i ip-adresser till konton från sådana sajter :banana

aids är inte heller bra

det va bättre förr.

Dunder, min femöring här är att du dels sparkar in en öppen dörr: Vi lever, såvitt jag uppfattar det i ett samhälle där otrohet är tämligen opoppis, minst sagt. Jag har då aldrig träffat någon vid sina sinnens fulla bruk som slår sig för bröstet efter en dylik "bragd".

Dessutom hjälper du till med marknadsföringen ganska bra genom att informera om sajten: Just nu har 582 SH-medlemmar läst tråden, varav flertalet möjligen inte ens hade en aning om att sajten fanns. Varför t.o.m. lägga in en länk? :va

Vem vet - du kanske rent av har medverkat - dina goda intentioner till trots - till att någon/några genomför en otrohetshandling, eller tja, sneknullar som det heter på gammal fin norrländska.

Äh, det här är nog mitt tradigaste "bror duktig" inlägg på SH någonsin, gillar inte att knäppa folk på näsan, och det är verkligen inte min avsikt, även om det onekligen låter lite så.
Förlåt för det! :krama

Den stora frågan är naturligtvis: varför bryr du dig så förbannat mycket? Vad andra väljer att göra med sina liv angår väl dem och inte dig. Det finns oändligt mycket andra saker här i världen som du hellre borde lägga energi på än att bli upprörd över det här. Dagens I-landare, definitivt.

Om vi ska ta ner diskussionen till så låg nivå (istället för att diskutera själva ämnet), så kan jag ju lika gärna svara med samma tramsiga fråga tillbaka till dej då;
Varför blir du så irriterad över att jag bryr mej?

Jag blir upprörd över många saker, för det finns många fuckt up saker som händer runt omkring oss i världen och även i våran närhet.
Herregud, folk har startat trådar här på forumet om att de tycker det är upprörande med att det ska vara dubbfritt på Hornsgatan och vilken som kan tänkas vara den bästa julmusten, och så tycker du att just min tråd är en "i-landare"??! Kom igen va.

Som jag skrev redan i första inlägget så blev jag väldigt chockad över att en plötsligt höra en radioreklam som med glad röst berättar hur du som som vill vara otrogen ska gå till väga och som vidare i reklamen uppmanar dej att uppsöka en hemsida online för att göra så.
Detta är min värld helt j-vla skevt, och det känns som om det inte längre finns någon respekt kvar för varken människovärdet eller för kärleken för den delen heller.
Som om ingenting längre betyder något för någon, som att det är helt acceptabelt att börja bete sig illa, ljuga, bedra och svika sina närmaste bara för att man är för feg för att våga ta tag i sitt förhållande.

Jag är mycket medveten om att det finns otrohet, vilket givetvis är beklagligt, men det jag reagerade starkast på och anledningen till att jag startade den här tråden är att det finns ett företag som gjort det till business och gör reklam för otrohet och lanserar det som en bra lösning på ett dåligt förhållande.
Det här är för mej obegripligt och en skrämmande utveckling.

Sen att vissa här tycker att jag är konstig(?!) bara för att jag anser att det är fel att göra reklam för otrohet, säger faktiskt mer om er än om mej...

Bla, bla, bla en massa text.

Jag tycker faktiskt du har rätt. Mer rätt än de som blir upprörda över dubbdäck på någon gata i Stockholm.

Men... Radio-reklam... Är radio-kanalen du lyssnade på eterbaserad, eller finns endast på nätet? Är det skillnad på reklam i dessa två olika former av "sändning"?

På nätet kan ju folk skriva och läsa precis vad som helst utan att bli upprörda, men så fort det sänds mer "seriöst" så går det inte.

Hur som... Som sagt... Du har rätt.

va mycke pengar man skulle kunna tjäna om man hade tillgång till alla ip-adresser på kontona till en sådan site. och va lätt de verkar va att få tag i ip-adresser till konton från sådana sajter :banana

aids är inte heller bra

det va bättre förr.

Går det ens att göra så mycket med en IP-adress egentligen? Det är väl bara ISP:n som vet vem som hade vilken adress vid vilken tidpunkt. Den infon lär dom väl inte dela med sig av för att nån är reggad på en knullsite.

Otrohet är rätt vanligt.
Det är lite intressant att kvinnor oftare är otrogna, men brukar hålla sig till ett fåtal återkommande personer, men män oftare hittar nåt nytt krogragg och sätter på.
En annan rolig statistisk siffra är att 10% av alla barn i Storbrittanien har en annan fader än vad de tror. :) (det kan ha varit 8% med, mitt minne är lite suddigt.)

Personligen ser jag inget fel i att ha sex med andra utanför sitt förhållande, sålänge som man är öppen med det och pratar om det *innan* man springer runt och sätter kuken i folk. Och är ens partner inte okej med det ska man självfallet ge fan i att göra det.

Ingen dum idè? Nu måste du väl skämta?!

Nätet ger människor en helt ny och unik möjlighet att vara anonyma,
men att utnyttja och även missbruka just denna möjlighet till att öppet hjälpa folk att bedriva svek gentemot sina partners och dessutom göra en affärside på det är så sjukt att jag knappt finner ord för det...

Jag vet att otrohet förekommer, jag är varken dum eller naiv, men jag blir faktiskt allra mest illa berörd att ett företag uppmanar folk till det, och ser till att göra business av det.
Vidrigt.

Det är väl skönt med lite omväxling ibland, det handlar ju bara om lite sex.

Denna ide är ganska bra så rensar man andra seriösa dejting sidor från kåta gifta Män och Kvinnor.

Nu kan dom leka på ett ställe ungefär sporthoj.com för dom som gillar glidare i smyg :hihi

Last edited:
Den stora frågan är naturligtvis: varför bryr du dig så förbannat mycket? Vad andra väljer att göra med sina liv angår väl dem och inte dig. Det finns oändligt mycket andra saker här i världen som du hellre borde lägga energi på än att bli upprörd över det här. Dagens I-landare, definitivt.

Man kan ju vifta bort precis allt med att det finns värre saker att engagera sig i.

Normupplösning, om något, skall man uppröras över. Det borde väl om inte andra så åtminstone Skåne-bor förstå? Hur ser det ut i er äckliga stad nu för tiden? 14-åriga horor i vartannat gathörn och stenkastning på ambulansmän och -kvinnor, hedersmord och könsstympning, öppen antisemitism och rån av barn och gamla. Ni bor i helvetet men undrar inte vad det beror på, märkligt.

Man kan ju vifta bort precis allt med att det finns värre saker att engagera sig i.

Normupplösning, om något, skall man uppröras över. Det borde väl om inte andra så åtminstone Skåne-bor förstå? Hur ser det ut i er äckliga stad nu för tiden? 14-åriga horor i vartannat gathörn och stenkastning på ambulansmän och -kvinnor, hedersmord och könsstympning, öppen antisemitism och rån av barn och gamla. Ni bor i helvetet men undrar inte vad det beror på, märkligt.

Jag trodde hedersmord snarare beror på att de som ägnar sig åt sådant håller fast väldigt hårt vid normer.

Ärligt, vad är det för normer som löses upp och vad är faran med det? Normer ändras väl hela tiden.

Precis som alla andra dejtingsajter.
Det här är verkligen inget nytt.

Nu stänger vi tråden.

? Nej, detta är verkligen inte som alla andra dejtingsajter, för de inriktar sig emot singlar som vill träffa andra singlar, så skillnaden är inte ens jämförbar.

Det här konceptet som lanseras här har ju en helt annan karaktär.
För det första är det specifikt inriktat till personer som redan är involverade i ett förhållande, dvs som redan har en partner.
För det andra är ju hela affärsidèn uppbyggt på att just locka och uppmana personer till bedra just dessa partners.

De uppmanar dej till otrohet och själva businessen ligger i att du ska bedra. Du lockas med vackra ordval på deras hemsida och de säljer in sin produkt/tjänst som något som är både enklet, smidigt och konfidentiellt.
De erbjuder och tillhandahåller dej ett konkret redskap för att du mycket enklare dels ska kunna komma i kontakt med andra otrogna, och att dels vara otrogen själv.

Ulvhamne skrev:
Otrohet är rätt vanligt.
Men det är ganska stor skillnad på att det finns gömt i det dolda, och på när ett företag öppet börjar markandsföra otrohet som business.

Jag tror man får se sitt partners eventuella medlemskap som något man kan trycka upp i fejjan på denne när man kommer på henom med att skvätta runt på sådana sidor.
Bortförklaringar undanbedes liksom.

Nja, jag tycker den riktigt stora frågan är varför man bryr sig så mycket om den sjutusenåttahundratrettiofjärde siten på temat träffas å knulla? Annars håller jag med dig.

Att snacka om normupplösning i detta fallet är väl liiite sent påtänkt? Det skulle väl gjorts när nätdejtingen föddes isf.
Det finns nog ingen mer förljugen värld än nätdejtkarusellen. Å otrohet florerar väl lika mycket på dom sidor som funnits sen tidigare.

Uppropet kommer åtminstone 20 år försent. Vad blir nästa? Demonstrera mot internetporren?

En grej i sammanhanget som hade vart lite småkul vore att få en siffra på hur många singlar som kommer pröva lyckan på denna siten. Valser kommer att dras om frigida fruar å tipslördaggroggande män. :D
Con a conner lixom...

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back