Jag tror inte att en sån där sida gör varken till eller från i det fallet. Skulle jag ha en flickvän som ville vara otrogen så är hon det nog ändå. Och vill hon tvärtom vara trogen så kommer knappast nån hemsida få henne att bli otrogen.
Men förstår du inte att en sådan sida faktiskt just precis kan göra det?
De ser inte bara till att göra otroheten så mycket mer lättillgänglig utan
det mest intressanta (och tragiska) är ju hur det hela lanseras.
Det lanseras som något helt normalt, som något positivt, och komiskt nog som en självklar lösning på ett dåligt förhållande.
Hemsidan lockar dej inte bara med att vara otrogen, utan berättar också med inbjudande meningar att detta är en
"extra krydda i vardagen".
De säljer in det hela som något roligt och lustfyllt och fyller på med citat som:
"Du vet inte vad du går miste om i livet utan att prova på. Så varför inte möta de nu? Kom ihåg, livet är kort".
De beskriver alltså otrohet som en självklarhet.
Givetvis så kommer många lockas av just dessa bekymmerslösa och inbjudande meningarna som flödar på hemsidan och kanske också övertala sig själva om att deras otrohet är befogad.
Finns det då t.o.m en hemsida som öppet proklamerar att det är både helt okej och något kul att vara otrogen, och dessutom ger dej tillgång till ett kontaktnät där det finns många fler än du, ja då blir det även mindre skamfyllt att ta kontakt och just våga ta steget fullt ut och inleda en kontakt.
Så att svara på ditt påstående, så håller jag inte med.
En sådan hemsida är onekligen ett redskap som underlättar enormt att vara otrogen, det är ju skräddarskytt för just det ändamålet.