Vart fan är världen på väg egentligen?

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Lyssnar as we speak på en radiostation online, The Voice, och hör en reklamsnutt passera förbi i bakgrunden mellan låtarna...

-Va?! Vad, sa rösten...???
-Nä, jag hörde nog fel, det kan ju på allvar inte vara möjligt, det skulle vara alldeles för tragiskt och vidrigt att lansera en sådan sk "affärsidè".

Googlade det nyss nämnda namnet som uppgetts i reklamsnutten, och tyvärr hörde jag rätt.
Datingsajt för gifta/sambos... dvs för dej som vill vara otrogen!!!

http://www.victoriamilan.se/

Internet i alla ära, men att lansera otrohet som en affärsidè och sälja in det som något
"helt normalt" likt en hobby är helt jävla sjukt.
Fegt tillika.

Last edited:
Ja vad ska man säga, för jävligt är det iaf. Är man gift/sambo och inte trivs ihop så finns det bättre alternativ än sån där skit.

Jag såg just nyheterna.

Fängelsestraff på 6, 8, och 10 månader för att driva en sökmotor där man kan söka sig fram till andra personer som eventuellt delar ut upphovsrättsskyddat material.

Nästa nyhet:

Det ska inte längre vara straffbart att knulla runt och ha oskyddad sex även om man vet om att man har HIV och riskerar att smitta någon annan.

Är det något som skulle innebära livstids inlåsning är det väl att låta bli att upplysa om att man bär på en dödlig sjukdom som smittar genom sexuell kontakt och ändå knulla runt?

Sen intervjuade dom en kvinna som hade pippat afrikan på semestern och blivit smittad, och sedan hade hon åkt hem till sin man och sina barn och inte talat om det för dom utan fortsatt att leva som som vanligt, med risken att även dom skulle smittas.

Tanken var att man skulle tycka synd om henne.

Ägarna kommer ju sitta på en guldgruva för utpressning iallafall :yoparty

Nästa nyhet:
Det ska inte längre vara straffbart att knulla runt och ha oskyddad sex även om man vet om att man har HIV och riskerar att smitta någon annan.

Hörde en debatt om det nån gång på P3 (konstigt va?),
där försvarade dom att det straffbara skulle försvinna för att det var så så svårt att få ragg om man var tvungen att berätta (RFSL).

Gissar på en ökande statistik snart..

Last edited:
Jag tycker att det har gått för j-vla långt när otrohet, dvs det värsta sveket man kan begå gentemot sin partner, lanseras som något helt normalt, och t.o.m som något "roligt".
Vad är det roliga i att vara i ett dåligt förhållande?
Vad är det roliga i att svika och ljuga för sin familj/partner?

Om man nu är så fruktansvärt olycklig i sitt förhållande och inte längre älskar sin partner och inte heller vill vara med denna/e, avslutar man det.
Att vara otrogen löser inga probelm, det föder bara nya och dessutom ännu värre problem.

Jag såg just nyheterna.

Fängelsestraff på 6, 8, och 10 månader för att driva en sökmotor där man kan söka sig fram till andra personer som eventuellt delar ut upphovsrättsskyddat material.

Nästa nyhet:

Är det något som skulle innebära livstids inlåsning är det väl att låta bli att upplysa om att man bär på en dödlig sjukdom som smittar genom sexuell kontakt och ändå knulla runt?

Sen intervjuade dom en kvinna som hade pippat afrikan på semestern och blivit smittad, och sedan hade hon åkt hem till sin man och sina barn och inte talat om det för dom utan fortsatt att leva som som vanligt, med risken att även dom skulle smittas.

Tanken var att man skulle tycka synd om henne.

Galet,härligt att ostraffad kunna ev. ta livet av någon.......

Är det månne många HIV-positiva i den lagstiftande församllingen... :) (göteborsvits för den som inte fatta)

Gött att ha fast förhållande,hoppas bara tanten tycker det med.

Henrik

jag vet inte om man skall :D eller :huvet

Måste dock medge att det är ingen dum ide av den som startade denna "tjänst" Dock så är jag lite rädd för att efterfrågan av kvinliga kunder överstiger utbudet i detta fall!:va

Jag såg just nyheterna.

.

Just den biten har jag för mig att jag hört något om tidigare.
Nått i stil med att HIV inte är en sjukdom med dödlig utgång, att den senare utvecklas till AIDs är inte skäl nog tydligen.
Det motiveras med att man kan bromsa HIV så pass mycket nu för tiden så att det fortfarande går att leva ett "normalt" liv med sjukdomen.

Typ som folk som petar i sig internetdroger som inte är narkotikaklassade men som senare blir till en drog med hjälp av kroppens system (typ ghb).

Jag tycker det är HELT jävla idiotiskt, blir jag smittad så ska den som smittade mig dö före mig, gärna plågsamt då dom har förstört mitt liv genom att inte låta mig välja om jag vill bli dödssjuk eller inte.

Samtidigt så tycker jag smittoskyddslagen borde vara relevant i sammahanget.

jag vet inte om man skall :D eller :huvet

Måste dock medge att det är ingen dum ide av den som startade denna "tjänst" Dock så är jag lite rädd för att efterfrågan av kvinliga kunder överstiger utbudet i detta fall!:va

Ingen dum idè? Nu måste du väl skämta?!

Nätet ger människor en helt ny och unik möjlighet att vara anonyma,
men att utnyttja och även missbruka just denna möjlighet till att öppet hjälpa folk att bedriva svek gentemot sina partners och dessutom göra en affärside på det är så sjukt att jag knappt finner ord för det...

Jag vet att otrohet förekommer, jag är varken dum eller naiv, men jag blir faktiskt allra mest illa berörd att ett företag uppmanar folk till det, och ser till att göra business av det.
Vidrigt.

Jag vet att otrohet förekommer, jag är varken dum eller naiv, men jag blir faktiskt allra mest illa berörd att ett företag uppmanar folk till det, och ser till att göra business av det.
Vidrigt.

Det är ganska många trådar du blivit argare än argast mot otrogna.

Orolig? :banana

Förstår inte hur nån kan bli upprörd över detta? Det är väl deras problem om dom vill vara otrogna? Det är ju knappas så att den sajten skapar otrohet? Det har ju knappast varit krav på att man är singel för att registrera sig på de befintliga kontaktsajterna.

Största problemet är väl att vissa bryr sig för mycket om vad andra tycker, tänker och gör.

Låter dumt men helt i linje med svensk normupplösning. Så går det när man börjar spotta på religion och kultur. Grattis liberaler! :)

Det är ganska många trådar du blivit argare än argast mot otrogna.

Orolig? :banana

Men tänk att det alltid ska landa där, den enklaste förklaringen på allt?
Och nej, jag är inte involverad i något förhållande, så denna tråd handlar inte om min oro om du hade det i tankarna.

Jag har tyvärr bevittnat flera i min bekantskapskrets/arbetskollegor/annat folk som antingen själva varit offer för otrohet eller bedrivit det gentemot sina partners.
Sällan en kul historia...
Sen känner jag även till flera (singlar då) som varit involverade med just dessa upptagna personer, och belive me, det blir alltid någon som får dra det kortaste strået.
För dessa männsikor har det knappast varit någon lek.

Sen känner jag även till flera (singlar då) som varit involverade med just dessa upptagna personer, och belive me, det blir alltid någon som får dra det kortaste strået.

Hade det inte varit någon affär så hade singeln definitivt dragit det kortare stået.

Just att så innihelvete många (mer än majoriteten) är otrogna minst någon gång under förhållandet gör att singellivet är ganska mentalt avslappnande.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back