vart får ni eran billiga torra björkved ifrån?

Jag tror jag såg den med han hadde ju ved överallt! O de ligger ju nått i det han säger tänk om man blir sjuk eller på annat vis inte skulle klara o göra ved ett år då skulle de ju va fint med några års buffert.

Fan börjar man bli för gammal!?

Det beror på hur stor hög du tänker ha när du är 70 år... :tungan

fan vad harligt det skulle va att bo pa landet alternativt liten by igen..

:london

fan vad harligt det skulle va att bo pa landet alternativt liten by igen..

:london

Precis när jag läste det ringde dottern hem från London, hon hade nyss vaknat efter konsert (shinedown) och en natts efterfestande...

Man kan alltid bo på landet och åka till London.

Från fruns kusin... Men behöver säkra en något långvarigare leverans trots att det bara handlar om myseldande.

Visst är det en skön känsla som infinner sig när man gjort bort veden o den e travad o under tak man känner sig rik på nå sätt! Har egen skog så hugger, kapar o klyver ca 30 m2 per år men nu när det varit kallt några vintrar så ha ja gjort lite mer varje år så nu har ja en vinter gratis:)

En utav dom bästa känslorna som man får uppleva varje år.
Man är skitig, svettig och bara så jäkla nöjd. När veden är på plats, arbetet klart och den ligger där så fint och mognar. Då är man hel som människa.
En man är inte värd mer än hans vedhög:3freak

Skriver man sådär så får du gärna ange adress. Så jag vet vart jag inte ska flytta för att få ha min ved i fred.:)

Det du inte vet om har du inte ont av.:D

Funderar du på att flytta åt bästkusten till, tröttnat på att vara på fel sida?

Köp ved på våren, väntar man tills vintern är vedlagrena slut, vilket pressar upp priserna. Likaså vet säljarna om att de som vill köpa ved nu verkligen behöver ved snabbt, alltså läge att ta bra betalt.

Bäst är att hitta nån bonde som inte säljer några större mängder, då de sällan har vett nog att ta tillräckligt med betalt.

Jag tror det var någon dokumentär jag såg för några år sedan där det var med en gubbe som sa att man alltid skulle ha ved för minst tre vintrar i vedboden.
När gammelfolk kände på sig att de inte skulle bli så mycket äldre samlade de på sig ved i mängder - "Frun/gubben ska i alla fall inte inte frysa de närmaste åren".

Det beror på hur stor hög du tänker ha när du är 70 år... :tungan

Haha.. Ja fortsätter ja som jag gjort dom sista två åren så blir det en stor hög! Räkna lite snabbt o ca 600m2 när ja e 70. Får ta o fundera på o bygga större förråd:)

En utav dom bästa känslorna som man får uppleva varje år.
Man är skitig, svettig och bara så jäkla nöjd. När veden är på plats, arbetet klart och den ligger där så fint och mognar. Då är man hel som människa.
En man är inte värd mer än hans vedhög

true that!!

Nu har jag inte läst hela tråden, men min björkved brukar komma från björkar! :tummenupp

(Går med gran också, men det är ett sånt slit att kapa den till björkved då så jag slipper helst.)

köpte min ved från
http://www.vedexpressen.se/

smidigt o bra. Inte billigast dock, men bra service :)

inte billigast men bra service??? torskar du inte lite i syftet med att elda med ved:va köp en kubik björk av mig, kluvet å klart för 2000:-, jag är inte billigast men en jävligt hyvens kille:dummer

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026