Vart få tag på?

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
Har en fråga, de va ingen som svarade på styling forumet, så ja tänkte testa här. Är det någon som vet vart man kan få tag på skumgummit som man gör sittdynan av på racehojarna? Finns det någonstans på nätet? eller någon affär i göteborgsområdet?

maddrassaffär som säljer på meter vara :)

sandstream skrev:
Vad kör du med för lim?
Det går också bra att använda mattejp, det gör jag och det sitter bra. Fördelen är att man kan ta bort dynan och återanvända den om kutsen ska lackas.

Jag har två bakdelar att välja på inför sommaren.

En med skumgummi och en med originalsadel.

Har förstått det som att man ska känna bättre vad som händer i chassit med den tunnare, men är det så i praktiken för en rookie, eller kommer jag mest att sitta obekvämare?

norrlansguld skrev:

Har förstått det som att man ska känna bättre vad som händer i chassit med den tunnare, men är det så i praktiken för en rookie, eller kommer jag mest att sitta obekvämare?
Du kommer att sitta obekvämare och känna bättre vad som händer i chassit. :)

norrlansguld skrev:

Använd båda. Racing seat när du kör på bana och original om du även skall köra på gata med hojen.

norrlansguld skrev:
Känner du någon skillnad?
Det beror på vem du frågar. Jag har typiskt överkänsliga nervändar som hamrar på stora klockan för minsta lilla. Andra är helt avtrubbade och skulle inte märka om man drog ner mössan över ögonen på dem. Jag tycker skillnaden är stor.

KennethN skrev:
Använd båda. Racing seat när du kör på bana och original om du även skall köra på gata med hojen.

Blir inte någon gatåkning i sommar då nya hojen inte är reggad.

Racebakdelen med fakirsist passar inte helt hundra, därför funderar jag om det är värt att lägga ner tid på den då jag har två bakdelar som passar till originalsadeln.

Märkte du någon fördel med den tunna sitsen på nya hojen?

Finns att köpa på Kuntze i Stockholm.Dom har olika tjocklekar.Limmas med kontaktlim..(säljer allt i gummi)

Angående tjocklek så äre väl kanske lite annorlunda på min typ av cykel men jag har två dynor, en som e stenhård och en som är soffamjuk. Jag väljer använda soffamjuka dynan, jag tycker man känner bättre vad som händer på cykeln och dessutom så störs man mindre av att det studsar lite.

Med andra ord så är det alltså smaksak om man använder tunn eller tjock dyna. Man kan nog inte generellt säga att det är på ett visst sätt.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman