Jag och

har varit i Hurghada, helt ok men som sagt inget nöjesliv. Fast det blir nog segt om man bara ligger på hotellet, finns ju pyramider och ned&uppgrävda faraoner att titta på vilket vi tyckte var riktigt bra!
Faraoner is da shit!
Maten inga problem alls, men då käkade vi bara hotelmat och restauranger som reseledarna rekommenderade.
Vet inte om egyptierna har vant sig än men då, ca 3 år sedan, blev de helt hysteriska av västerlänska kvinnor. Fast de försökte inte tafsa eller sånt, bara titta och ropa och de höll avstånd. Men å andra sidan kan du ju känna dig som en filmstjärna! Dock jobbigt som boyfriend de första dagarna innan man lärt sig att ta det med en klackspark.
Måste spy lite galla på turkiet

Jag och

var i Alanya, åk aldrig dit. Helt otroligt jobbiga människor. Taxichaufförerna våldtog både pojkar och flickor, gänguppgörelser turkar emellan, piratkopiorna hade usel kvalité (!), alkoholen samma pris som i sverige eller dyrare samma med maten, turkarna föraktade verkligen svenskarna, polisen korrupt, man kunde inte lita på ett ord av vad någon sade osv orkar inte skriva mer...
Turkiet är bra utan turkarna
Aaaaaargh! Gick förbi en kompis medan jag skrev, frågade honom om jag överdrivit eller inte. Han sade att bekanta till honom hade varit där. Ett gäng med svenska av bägge könen kom gående på en gata och en pick-up stannade helt omotiverat framför dom. Ut rusar en massa galna turkar, svennar flyr åt olika håll de som var långsammast blev knivskurna och misshandlade.