Vart åka varmt??

TopCat

Kvalar till Bukakke-SM.
Gick med
12 Aug 2005
Hoj
Såld på måndag, klotad på tisdag...
Jag och tjejen ska en sista minuten v.43 men det är ju lixom mitt emellan säsongerna nu någe vis.
Har funderat på Egypten men blivit avrådd av folk som nyss kommit hem därifrån...
Eftersom det är fråga om en vecka bara så är typ Thailand uteslutet.

Någon som varit i Tunisien? Borde väl vara rätt varmt ännu väl?
Andra tips emottages varmt.

TopCat skrev:
Jag och tjejen ska en sista minuten v.43 men det är ju lixom mitt emellan säsongerna nu någe vis.
Har funderat på Egypten men blivit avrådd av folk som nyss kommit hem därifrån...
Eftersom det är fråga om en vecka bara så är typ Thailand uteslutet.

Någon som varit i Tunisien? Borde väl vara rätt varmt ännu väl?
Andra tips emottages varmt.

stick dit pepparn växer

Egypten är hur bra som helst om man gillar att dyka... och man ska absolut till sharm el sheik och INTE till Hurgada som är ett djävla hotellstråk mitt i öknen o skit tråkigt... dessutom mycket sämra dykning än i sharm....

DaLorD skrev:
Egypten är hur bra som helst om man gillar att dyka... och man ska absolut till sharm el sheik och INTE till Hurgada som är ett djävla hotellstråk mitt i öknen o skit tråkigt... dessutom mycket sämra dykning än i sharm....

Har varit på båda ställerna tyckte dessa var jämnlika, men det beror på vad man är ute efter. Fanns inget uteliv direkt vid hurgada.

Ska man snorkla/dyka rekomenderar jag giften island som ligger en bit från hurgada. Åk aldrig på resmål som hotell rekomenderar enbart dyrt och tråkigt bättre att ta sig till ställen själv är bara att fråga i någon butik så hjälper befolkningen gärna till...

Jag rekomenderar Egypten :tummenupp

Åk inte till Tunisien. Jobbiga människor, smutsigt, fattigt... och ännu mer asjobbiga människor.

Vad du än gör, ÅK INTE TILL TUNISIEN.

Jag kan bara instämma angående Tunisien.
Har varit där en gång och kommer aldrig åka dit igen.

Ptjaa.. om det bara e 1V så varför krångla till det Kanarieöarna kan inte bli mer statiskt o blekt men SÄKERT... Vinst varje gång :)

Om du känner dig lite kräjzy dra till madeira eller korsika.. minst 10ggr bättre än kamelhagarna i Nordafrika....
Asså Afrika åker man till om man VILL bli besviken/magsjuk/rånad.. typ..
/E

Det är svindyrt på kanarieholmarna...litet paket kornflakes 65 spänn !!
(nää...jag äter inte sånt på semestern,men ändå)
Egypten blev jag ryggigt positivt överaskad av,billigt,himelrike om man gillar att snorkla/dyka,en hel del historiska pryttlar att kolla in,hyra båge å köra i öknen mm mm

Södra delarna av grekland kanske funkar så här års? Även om greker är ett av de drygaste folken att semestra hos men ändå....

Jag och :tuttar har varit i Hurghada, helt ok men som sagt inget nöjesliv. Fast det blir nog segt om man bara ligger på hotellet, finns ju pyramider och ned&uppgrävda faraoner att titta på vilket vi tyckte var riktigt bra!
Faraoner is da shit!
Maten inga problem alls, men då käkade vi bara hotelmat och restauranger som reseledarna rekommenderade.
Vet inte om egyptierna har vant sig än men då, ca 3 år sedan, blev de helt hysteriska av västerlänska kvinnor. Fast de försökte inte tafsa eller sånt, bara titta och ropa och de höll avstånd. Men å andra sidan kan du ju känna dig som en filmstjärna! Dock jobbigt som boyfriend de första dagarna innan man lärt sig att ta det med en klackspark.
Måste spy lite galla på turkiet :zpy :ajjabajja Jag och :tuttar var i Alanya, åk aldrig dit. Helt otroligt jobbiga människor. Taxichaufförerna våldtog både pojkar och flickor, gänguppgörelser turkar emellan, piratkopiorna hade usel kvalité (!), alkoholen samma pris som i sverige eller dyrare samma med maten, turkarna föraktade verkligen svenskarna, polisen korrupt, man kunde inte lita på ett ord av vad någon sade osv orkar inte skriva mer...
Turkiet är bra utan turkarna :lol

Aaaaaargh! Gick förbi en kompis medan jag skrev, frågade honom om jag överdrivit eller inte. Han sade att bekanta till honom hade varit där. Ett gäng med svenska av bägge könen kom gående på en gata och en pick-up stannade helt omotiverat framför dom. Ut rusar en massa galna turkar, svennar flyr åt olika håll de som var långsammast blev knivskurna och misshandlade. :censored

Jag ska till Hurghada snart..Ska va där i 2veckor...Hoppas det e bättre än va alla säger :rolleyes:

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8