Jag tycker det är häftigt med stora variationer i hastighet, d v s hårda inbromsningar från hög fart och sedan problem med fästet i utgången av kurvorna, liten wheelie och sedan hård acceleration till hyperfart. Det får man ju inte med 125
rna, de har ju väldigt hög kurvhastighet men det händer ju inte så mycket i utgången och det är lite för mycket beroende av slipstreaming för mitt tycke. Sedan om Doohan och nu Rossi kört i från de andra så är det ju alltid en tät klunga direkt efter så det händer mycket där, oräkneliga är ju de racen som tre man bytt plats flera gånger under sista varvet. Criville och Doohan gjorde det ju nästan jämt.
Det skulle säkert vara skithäftigt att köra en 125 racer men från TV-soffan så är det inte så spektakulärt tycker jag. När man dreglar där så föreställer man ju sig själv på en 250 eller 500, inte på en 125.
Det skulle säkert vara skithäftigt att köra en 125 racer men från TV-soffan så är det inte så spektakulärt tycker jag. När man dreglar där så föreställer man ju sig själv på en 250 eller 500, inte på en 125.
Last edited:

De går ju långsammare innan inbromsningen och väger mindre samt har snarare högre kurvhastighet. Jag tycker det är mycket hårigare att bromsa en tyngre hoj, även från samma hastighet.