Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Acerbis KoertaKajan skrev:2450772va ere for marke pa skyddsjackan? modell?
Den ar ball! Ser bra ut, Har du anvant sjalv?johanssonsan skrev:2450884Acerbis Koerta
Kajan skrev:2451038Den ar ball! Ser bra ut, Har du anvant sjalv?
Annars sa har jag sjalv funderat i liknande banor, ocksa for att kunna latta kladseln lite under sommaren. atminstone nar man bara ska puttra omkring lite.
Bestaller man den pa natet eller?
Migael skrev:2451138Vill bara påpeka att Dainese-skyddsjackorna ser lite mera tåligare ut.
Snygg?! Är det ett viktigt kriterium vid inköp av skyddsjacka/väst?JackDaniels skrev:2451155...Både snygg...
men de e aldrig fel el hur..annars skulle vi alla åka i svart skinställ allahopa ba..sgtpepper skrev:2451230Snygg?! Är det ett viktigt kriterium vid inköp av skyddsjacka/väst?
Perfekt för enduro/offroad, däremot är jag tveksam till kombinationen på asfalt, inte mycket till slitskydd när man hasar fram längs asfalten i 150 km/h.
Jo, men snygg är för mig ett epitet som liksom inte fungerar på en skyddsjacka. Det är som att säga att "det här armeringsjärnet är inte bara bra att armera betong med, det är snyggt också". En skyddsjacka är varken ful eller snygg, det är en grunka man har under crosströjan för att skydda mot slag. Någon måtta på utseendebögeriet måste det väl finnas inom sporthojsvärlden, ingen jävel som kör cross skulle påstå att en skyddsjacka är snygg.ozeo skrev:2451774men de e aldrig fel el hur..annars skulle vi alla åka i svart skinställ allahopa ba..
sen skrev han ju lite mer
johanssonsan skrev:2451112Varseljackan finns hos Jula. www.jula.se , kostar 249.- !! med avtagbart fleecefoder.Vindtät. Enkelt utförande till mycket bra pris.
Skyddsvästen från MC handlare. Optimala kombinationen? Får se vad det blir för byxor.
Har varit "nära" några gånger nu. De jag har fått kontakt med säger alla "jag såg dig inte". Hoppas att jackan hjälper.
Jooo använder själv. Med skyddsjackan under bestämmer du själv hur mycket som behövs över. Tidigare i sommar räckte det med en tröja.
Jackan från Jula. Skydden från MC handlare.
sgtpepper skrev:2451230Snygg?! Är det ett viktigt kriterium vid inköp av skyddsjacka/väst?
Perfekt för enduro/offroad, däremot är jag tveksam till kombinationen på asfalt, inte mycket till slitskydd när man hasar fram längs asfalten i 150 km/h.
sgtpepper skrev:2451230
Någon måtta på utseendebögeriet måste det väl finnas inom sporthojsvärlden, ingen jävel som kör cross skulle påstå att en skyddsjacka är snygg. .
sgtpepper skrev:2451230Snygg?! Är det ett viktigt kriterium vid inköp av skyddsjacka/väst?
Rasorblade skrev:2452911Halvarsson Halogen kanske..
![]()
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025