Varningstecken vid köp av Ducati Monster?

Det som bör tilläggas om du är nybörjare på Ducati är att många har torrkoppling. Den skramlar och lever jävel och den ska göra det, det låter vackert. För oinsatta kan det dock förväxlas med en motor som skurit i varje rörlig del... :D

Om det inte är torrkoppling på Duccen så brukar det följa med en Tamburin så att man kan skramla med...... :tungan ( Flåt kunde inte låta bli....)
 
Självklart är det 2000 mil eller 2 år som gäller. 1000 mils intervallet är för hojar som 748R t.ex. Inte dyrt att byta, eller så gör man det själv.

Annars inga särskilda fel på monstermodellerna, de har funnits i många år så nån från 2000-talet funkar bra bara den är välskött (som vilken hoj som helst).

Sen att det är en av de tuffaste hojarna som designats är en fördel.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top