varningsetiketter

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Har fått tips att använda matolja för att få bort varningsetiketter "det är bara att lägga på i 24 h" och visst gick dem bort men det gick absolut inte fort.
:huvet

Etiketten fick vara indränkta i nästan en hel vecka och de var trots detta mycket svåra att få bort.

Har nu en hoj till som dessa ska bort på, har till råge dessutom två stycken på tanken,..ngn som har nga alternativförslag.. :va

Bild: Resultatet (satt ovan tankskyddet)
 

Bifogat

  • utan varningsetiketter.JPG
    utan varningsetiketter.JPG
    82 KB · Visningar: 626
Last edited:
mm med värmepistol lite försiktigt bara.. Jag tog bort alla mina dekaler på min hoj med det funka bra som fan,,,
 
Hårblås och NYTT rakblad av typen man skrapar fönster med.
Om rakbladet inte har riktig skärpa så repar du lacken.
Så här tog jag bort mina dekaler på min nya hoj, och sedan tar man bort resterna av klistret med t-röd och därefter vaxar du ytan.
Var inte rädd att värma för mycket! :banana
 
Slit bara dän skiten för hand utan rakblad :skrämd och dylikt. Risken är aldeles för stor att du repar lacken.
Sedan tvättar du bort limresterna med vanlig bensin. Blev kanon bra för mig iaf. Limresterna kan vara lite kletiga, men det är bara att kleta på så försvinner det. En halvtimmes jobb max.
 
TL Johan skrev:
Slit bara dän skiten för hand utan rakblad :skrämd och dylikt. Risken är aldeles för stor att du repar lacken.
Sedan tvättar du bort limresterna med vanlig bensin. Blev kanon bra för mig iaf. Limresterna kan vara lite kletiga, men det är bara att kleta på så försvinner det. En halvtimmes jobb max.

"slit bara bort"..har aldrig sett på maken till etiketter att sitta. :4skrika. Tror nog att "korn" och co satte på dem extra hårt bara för att jävlas :mad:

Detta får jag bevis på om det visar sig att andra hojens etiketter är lättare att ta bort.


Padde skrev:
Går bort lätt med värme som tidigare nämdes.

Hm..värme..det blir att svepa in hojen i en pläd, sätta en värmefläkt brevid och bara vänta :D

Tack för alla tips, fortsätt gärna komma med eve fler tips.
 

Bifogat

  • MYS UNDER FILTEN.JPG
    MYS UNDER FILTEN.JPG
    41.1 KB · Visningar: 72
Last edited:
Värme (försiktigt med varmluftspistolen) & T-röd till limresterna
 
5:ans sandpapper fungerar fint. Bandslipmaskin går oxå. Eller varför inte rondell om det ska gå riktigt fort! :hihi
 
2fast4hjo skrev:
"det är bara att ta matolja och vänta 24h" eller hur vad det du sa :D nåväl resultatet på sv:n blev bra om än inte lika enkelt som det lät.

Jo de försvinner inte av sig självt direkt, lite slit så lossar de. På nya R1:an använde jag bara naglarna till att skrapa upp en flik med, vips så var det bara att dra bort. :)
 
X-up skrev:
Jo de försvinner inte av sig självt direkt, lite slit så lossar de. På nya R1:an använde jag bara naglarna till att skrapa upp en flik med, vips så var det bara att dra bort. :)
kan ju vara för den var ny? annars så klibbar det som fan..
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top