Varning Varning!!!!

sterner

www.HEET.JAG
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
cbr 954-02
kanske bara e jag som e riktigt nojig...
körde runt lite i gbg idag när jag ser en bil som ligger bakom mig hela tiden..vid ett tillfälle så vänder jag mig om och ser att han tar kort..sen kör han fram och lägger sig vid sidan och smätter ett till...denna bilen dyker upp lite här och där och e riktigt skum...håll lite koll på sånt..han kanske va ute efter reg nr va vet ja..detta va en renault19 blå..års 95-96...för min del spelar d ingen roll för min hoj står på en helt annan adress..men tänker på er andra....kör lugnt där ute...c ya on the road...:yoparty

Last edited:
kanske bara e jag som e riktigt nojig...
körde runt lite i gbg idag när jag ser en bil som ligger bakom mig hela tiden..vid ett tillfälle så vänder jag mig om och ser att han tar kort..sen kör han fram och lägger sig vid sidan och smätter ett till...denna bilen dyker upp lite här och där och e riktigt skum...håll lite koll på sånt..han kanske va ute efter reg nr va vet ja..detta va en reanult19 blå..års 95-96...för min del spelar d ingen roll för min hoj står på en helt annan adress..men tänker på er andra....kör lugnt där ute...c ya on the road...:yoparty

Gbgnoja

Akta er för REAnultar som fotar hojar från sidan

EDIT: Bah

EDIT2: Vafan, här i Skåne så blir man iaf sné på folk som fotar hojen, är det lugnt i GBG eller? :va

EDIT2: Vafan, här i Skåne så blir man iaf sné på folk som fotar hojen, är det lugnt i GBG eller? :va

nja vet inte..jag bryr mig inte så mycke.jag bor på helt annan ort gent imot där det står att hojen hör hemma...men tänkte på alla andra som glider runt på göteborgs gator..

nja vet inte..jag bryr mig inte så mycke.jag bor på helt annan ort gent imot där det står att hojen hör hemma...men tänkte på alla andra som glider runt på göteborgs gator..

Ursäkta frågan, men varför är NI så nojiga över att någon fotar Er hoj?

t o m de vanligaste hojtjuvarna har ett IQ som gör att de kan skriva ner regnummer på de hojar de ser och sedan söka på VV var dessa hojar finns utan att behöva fota regplåten.

Jag vet inte hur det är i Gbg, men jag föreställer mig att Ni har ungefär samma hojkultur som här i Sthlm, dvs att det på vissa ställen (skogis) så är det ca 200-300 hojar parkerade. Oj vad svårt det är att fota där, t om piloterna ställer upp på bilden:)

Men koncentrera Er på eventuella Renualter och andra fordon som ligger bakom, om Ni gör det så missar Ni en massa viktig info om vad som händer framför Er, vilket inte är bra.

Idiot

Måste vara jobbigt att vara Långa Farbrorn, nervstimulans tar ibland så lång tid från impact till respons, och ju äldre Du blir desto sämre blir responsen, hmmmmmmmmmm tycker synd om Dig! Kanske ska Du t om sluta köra hoj?

responstid

Last edited:

Bry mig personligen inte speciellt mycket om någon fotar mig,så länge jag har hjälmen på mig.

t o m de vanligaste hojtjuvarna har ett IQ som gör att de kan skriva ner regnummer på de hojar de ser och sedan söka på VV var dessa hojar finns utan att behöva fota regplåten.

Jag vet inte hur det är i Gbg, men jag föreställer mig att Ni har ungefär samma hojkultur som här i Sthlm, dvs att det på vissa ställen (skogis) så är det ca 200-300 hojar parkerade. Oj vad svårt det är att fota där, t om piloterna ställer upp på bilden:)

Men koncentrera Er på eventuella Renualter och andra fordon som ligger bakom, om Ni gör det så missar Ni en massa viktig info om vad som händer framför Er, vilket inte är bra.

Idiot

Måste vara jobbigt att vara Långa Farbrorn, nervstimulans tar ibland så lång tid från impact till respons, och ju äldre Du blir desto sämre blir responsen, hmmmmmmmmmm tycker synd om Dig! Kanske ska Du t om sluta köra hoj?

responstid

Du får det att verka som vi disskuterar ?

Last edited:

Asså jag e inte uppvuxen med en silversked i munnen som du möjligen e...talar nog inte bara för min egen del när ja säger detta,jag har inte RÅD att bli av med min hoj som man fått jobba som en gris för att få råd med,stölden på mc i gbg e galet stor,så varför inte vara lite försiktig???...å jag vill absolut inte bli av med den till en mupp som jag skrev "KANSKE" e ute efter just en sån som jag åker runt på...då kunde han lika gärna ha tagit kort när den stog på avenyn..han kom liksom åkandes förbi där också..men det va bara en liten varning till andra som e lika rädd om sin mc som ja..du behöver liksom inte bry dig om du inte vill..tack på förhand...

Bry mig personligen inte speciellt mycket om någon fotar mig,så länge jag har hjälmen på mig.

Du får det att verka som vi disskuterar ?

Du får det att verka? som att Du idisslar en massa skit,,lägg ner Du gör Dig inte rättvisa genom att visa hur omogen Du är.

Kanske för beställningsjobb.
Den där har rätt färger i förhållande till den tjyven behöver reservdelar till osv.

Asså jag e inte uppvuxen med en silversked i munnen som du möjligen e...tack på förhand...

Hehe silversked, det var länge sen man hörde den formuleringen..sorry mate,,,ingen silversked här, bara sunt bondförnuft.

Vill de stjäla din hoj så gör de det! Vad Du kan göra är att försäkra Dig mot denna stöld, via stöldförsäkring, ja det kostar både premie och självrisk, men du får tillbaka motsvarande hoj.

Oavsett om de fotar din hoj eller skriver ner regnummer så har Du jävligt svårt att undvika en eventuell stöld om Du måste parkera på gatan över natten!

Min Hoj (En Bandit 1200 som Långa Farbrorn kallar en moppe) står i garage varje natt så jag är förskonad från eventuella gatustölder, men om den blir stulen på gatan,,,,sooooooo what,det är ju bara ett fordon, man anmäler den stulen och så får man tillbaka pengar på försäkringen,,,vad är problemet?

Asså jag e inte uppvuxen med en silversked i munnen som du möjligen e...tack på förhand...

Hehe silversked, det var länge sen man hörde den formuleringen..sorry mate,,,ingen silversked här, bara sunt bondförnuft.

Vill de stjäla din hoj så gör de det! Vad Du kan göra är att försäkra Dig mot denna stöld, via stöldförsäkring, ja det kostar både premie och självrisk, men du får tillbaka motsvarande hoj.

Oavsett om de fotar din hoj eller skriver ner regnummer så har Du jävligt svårt att undvika en eventuell stöld om Du måste parkera på gatan över natten!

Min Hoj (En Bandit 1200 som Långa Farbrorn kallar en moppe) står i garage varje natt så jag är förskonad från eventuella gatustölder, men om den blir stulen på gatan,,,,sooooooo what,det är ju bara ett fordon, man anmäler den stulen och så får man tillbaka pengar på försäkringen,,,vad är problemet?

Hehe,, ibland!

Last edited:

vet inte riktigt...öööö bandit 1200 kostar 1200 hel hel med en självrisk vid stöld på 2000 eller???min kostar 10000 om året med en självrisk på 15000 vid stöld...kanske mitt problem då..saknas liksom 15 till nästa inköp...

vet inte riktigt...öööö bandit 1200 kostar 1200 hel hel med en självrisk vid stöld på 2000 eller???min kostar 10000 om året med en självrisk på 15000 vid stöld...kanske mitt problem då..saknas liksom 15 till nästa inköp...

Sterner, kom över och skriv i Göteborgsforumet istället så slipper du förhoppningsvis massa kackel.

Nyheter
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

Back