varning för VIRUS

Är det nån som kan tanka uppdateringar från windows grejen där? Han kollar vad ja ska ha, men det laddas inte hem nåt

Rally_KAlle skrev:
Är det nån som kan tanka uppdateringar från windows grejen där? Han kollar vad ja ska ha, men det laddas inte hem nåt

Det problemet hade jag också...men efter ett antal försök så gick det, öppna upp den första sidan igen och gör om hela proceduren med sökning och sånt.

Man får inte ge sig vet du :fakta

???

fan va alla verkar ha problem den där shutdown grejen kom upp på min dator också men sen när datorn hade startats om så har jag inte haft några problem alls... :tummenupp

Norton har tydligen inte hjälpt alla om man inte hade den där fixen :( Hos mig hjälpte det föga :mad:

Sergeant skrev:
Gäller detta bara Windows XP?

Vad kan hända med oss som har gamla 98:an :eek:

:hej

XP, NT, w2000/3 har den säkerhetsbuggen.

ej 95/98/ME i grundutförande.

Nicke skrev:
Kolla här i tråden och på www.symantec.com - det finns till och med en "tool" för att ta bort just den här masken som man kan ladda ner som gör jobbet åt en.

Haha - jag fick just ett abuse-mail från BoStream. Nån hade anmält att jag försökte göra intrång. Fick masken igår kväll och fixade det igår också.
Stort tack :bow nu funka länkar och outlook igen, frågan är bara hur länge :(

Dee_cati skrev:
Norton har tydligen inte hjälpt alla om man inte hade den där fixen :( Hos mig hjälpte det föga :mad:

Mitt norton var inte uppdateratpå länge, men såfort jag uppdaterade så hittade den det :fakta

Om ni ska använda något av dom "wormfix" programmen som finns ute idag (typ från NAI, Norton o.s.v) så ta INTE bort några filer eller entrys i registret innan ni kör det. Detta kan göra så att programmen inte hittar viruset, och därför inte heller kan ta bort det.
Risken om man går in manuellt och plockar bort filer som man tror har med viruset att göra är att det finns kvar "rester" av viruset på andra ställen, som sedan dom här "Wormfix" programmen inte hittar eftersom viruset inte ser likadant ut som det gör i definitionen...

Alltså, använd befintliga program för att ta bort viruset, eller följ instruktioner från Antivirus tillverkarna.... Börja inte pilla själv..

vad göra för att slippa dessa rutor som kommer upp hela tiden då?när man har kerio personal firewall på?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT