Olof Eriksson
1 0lof 3riksson
Jag som nästan kan titulera mig inofficiell Honda uthållighetstestare (300h+ på min söta lilla 04a) har senaste tiden kört med Prox titanventiler (1500 riksdaler per ventil). Dessa installerade jag i början på säsongen. Efter inte många timmar (tja, 50-60 kanske) så gav den högra prox-ventilen upp. Skitkul tyckte jag å beställde en Honda orginal-ventil (ca 1100 riksdaler per ventil). Nu har jag väl kört en 30-40 timmar till och moppen kokade två tre gånger när jag var ute i skogen. Gissa vilken ventil som gav upp? Jo den vänstra, prox-ventilen. Innan mina Honda-ventiler gav upp första gången (ca 170 timmar på dem) så klarade dem av både att den kokade och att ventilspelet var lite tight.
Så i kort version; köp Honda orginal (eller yamaha, eller kawasaki eller va du nu än kör) och skit i eftermarknads-crap som visserligen e lättare men både dyrare och går sönder tidigare.
Så i kort version; köp Honda orginal (eller yamaha, eller kawasaki eller va du nu än kör) och skit i eftermarknads-crap som visserligen e lättare men både dyrare och går sönder tidigare.