VARNING för mc-köpare från England som vill betala via Paypal

Jag trodde dock att en banköverföring inte gick att stoppa, tror t.o.m. min bank sagt det vid förfrågan.

Banker. :dummer
Jag skulle sätta in 2 000:- till syrrans konto på swedbank för ett par år sedan. Gjorde en siffra fel och pengarna hamnade hos någon annan i Sverige istället. Gick till banken nästa dag och förklarade mitt misstag, varpå dem berättade att jag i princip var körd. Det enda dem kunde hjälpa mig med var att kontakta denna person och fråga om han/hon kunde tänka sig att lämna tillbaka mina pengar. Som dem felaktigt mottagit.
Nekar då personen i fråga, så kan inte jag eller banken göra någonting åt saken.

Och självklart, denna individ nekade till att lämna tillbaka mina pengar och jag fick sätta in 2 000 nya kronor till syrran. Kändes roligt.

Dubbelkolla alltid kontonummer när ni ska göra transaktioner, är mitt lilla råd.

Fan man borde bli skojare och börja blåsa folk istället för att knega i sitt anletes svett. Verkar ju va rena guldgruvan.

Ett vanligt tillvägagångssätt som är viktigt att känna till är följande :

*Adam köper en hoj av Bertil
*Adam skickar för mycket pengar (säg 5000 kr) till Bertils konto av "misstag" (notera att det verkligen kommer in pengar)
*Bertil är ju en hyvens kille och en ärlig säljare så han skickar tillbaka överskottet till Adam.

-Här är brottet fullbordat - men vad var det som hände ?-

*Jo......En tredje person som i verkligheten heter Casper har i telefon med Bertil utgivit sig för att vara Adam, men i telefon med Adam har han utgivit sig heta Bertil och vilja köpa det Playstation 3 som Adam lagt ut till försäljning. Adam är ju nöjd med att fått in 5 000 kr på sitt konto så när det knackar på dörren så ger han glatt ifrån sig sitt PS3 i tron att det är Bertil som vill hämta sitt PS3.

Komplicerat ????

Det är inget av vad det blir när Bertil hör av sig till Adam och undrar när han ska hämta den hojen han köpt, nej jag har inte köpt nån hoj av dig, jag har ju sålt ett PS3 till DIG !!!!! och du har ju hämtat det ???

Sedan hör polisen av sig och berättar att du är mottagare av en stor summa pengar från ett kapat konto. De pengarna kommer att krävas tillbaka av dig. Vips är du 5 000 kr fattigare och de riktiga bad boysen är helt omöjliga att spåra.

Kommer det in för mycket pengar är det ALLTID scam

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...