Varning för Italien

diver6

Lite äldre, lite klokare.. hoppas jag ;)
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Ducati Diavel -11 Yamaha XJR 1300 -02 KTM 400 EXC -07 Honda CB 125 K3 -70
Inte vill dom ha turister på mc iallafall.......

:squid

Bifogat

• Italien.jpg
    Italien.jpg
    134.8 KB · Visningar: 781
Avstår från att köra hoj i Italien, med sådana regler skulle det vara alldeles för mycket att riskera. Synd egentligen då det är ett fint landskap att köra i :(

diver6 skrev:
Inte vill dom ha turister på mc iallafall.......

:squid
Den lagen kom i fjol höst, men, jag skriver på engelska, enklare..

there was obvioulsy a lot of controversy when the law came, BUT it mostly concerns mopeds, since it is a huge amount of people that rides without helmets and with a passengers on mopeds made for 1 person.

But the law has been declared unconstitutional, and will most likely disappear, but as with most things in italy, it takes time.

Anyways, swedish tourists should not worry...

Vi får hoppas att Vägverket eller regeringen inte får nys om det här för då vill dom väl införa såna regler här med!

just to clarify:
how many swedes ride without helmets? = 0 (its even uncool to ride without leathers)
how many swedes do their food shopping for the week on a scooter? = 0

etc etc.

nothing to worry about.

PS: jag skriver på engelska för att jag e norsk och det tar låång tid at skrive på svenska...

Avanti skrev:
just to clarify:
how many swedes ride without helmets? = 0 (its even uncool to ride without leathers)
how many swedes do their food shopping for the week on a scooter? = 0

etc etc.

nothing to worry about.

PS: jag skriver på engelska för att jag e norsk och det tar låång tid at skrive på svenska...

The coola swenskar does wheelies :brynad

man får inte sitta på ett felaktigt sätt heller :va va klassas som felaktigt då? samt man måste ha två händer på styret hur slår man då om soppa kranen på motoväg där man inte får stanna??? :hihi

Zenit skrev:
jag hade tankar på neråt italien ev. men skippar de helt nu. får bli nån annan gång
men härregud, om inte du wheeelar förbi en polis finns det inte en sjans att dom tar din hoj. var inte dumma nu :fatta!

Avanti skrev:
men härregud, om inte du wheeelar förbi en polis finns det inte en sjans att dom tar din hoj. var inte dumma nu :fatta!

nä iofs men man vet aldrig med tanke på alla andra skumma regeler får se kanske svänger ner där oså allt jag vet nu e tyskland sen funderar jag på alperna, franska rivieran, o sen upp till england (har bot där tidigare därav dit)

Zenit skrev:
nä iofs men man vet aldrig med tanke på alla andra skumma regeler får se kanske svänger ner där oså allt jag vet nu e tyskland sen funderar jag på alperna, franska rivieran, o sen upp till england (har bot där tidigare därav dit)
Jag kan lova dig att du inte kommer få nåra problem om du inte gjör nått olaglit.

Det finns inga skumma regler här, jag har kjört hoj her i 3,5 år och aldrig haft problem.

Välkommen till italien! :hej

Avanti skrev:
Jag kan lova dig att du inte kommer få nåra problem om du inte gjör nått olaglit.

Det finns inga skumma regler här, jag har kjört hoj her i 3,5 år och aldrig haft problem.

Välkommen till italien! :hej

låter gött kanske svänger ner om då..vet inte än vart de blir så blir spontant men e man ändå nästan nere så.. :)

Shit va överdrivet...lika överdrivet som fågelinfluensatramset!
Det är bara vespaåkarna de vill åt...Å de är många därnere!
Förstår iofs hojåkarna... det är VARMT på sommarn. Speciellt i stadstrafik.
Bodde i Milano under två sommarveckor förra året och käka lite glass me
Avanti mellan hojturerna :tummenupp

Blev iofs omkörd av två dårar som racea på Autostradan i utkanten av Milano
i +200 blås klädda i t-shirt, jeans o jumpadojor!
Å det var inte vespor. :) ..en var iaf en Honda CBR av senaste edition...
Om de hade hjälm hann jag inte ens se.. :brinnerup

Vem är det som gått ut me denna idiot varning? SMC?

Last edited:
Jag var i Italien i maj 05. Inte en kotte - förutom touring- och de flesta sporthojsförare använde hjälm.
Åter igen i september. Plötsligt var det ytterligt sällsynt att se nån bränna iväg på en moppe ens, utan hjälm.
Det är nog det som är syftet med lagen, förutom att komma åt väskryckande mopedister.
Così: veda l'Italia in motociclo. Il paese più impressionante in Europa! :)

Don Tomaso skrev:
Bodde i Milano under två sommarveckor förra året och käka lite glass me Avanti mellan hojturerna :tummenupp

Ciao bello! När kommer du tilbaka? just nu +12 celcius :yoparty

som Don Tomaso säger, det e moppeåkarna dom vill åt, men nu ser det ut till att lagen "försvinner" för sommaren. Nått som jag tycker e mycket bra eftersom jag körde 50cc scooter med passagerare hela tiden i fjol sommar.

-ah skrev:
Così: veda l'Italia in motociclo. Il paese più impressionante in Europa! :)
nel mondo!!
:tummenupp

Fürstenhoff skrev:
I holland så BESLAGTAR polisen alla fordon oavsett vem som äger det om det framförs grovt vårdslöst eller vid överträdelser med mer än 150km/h - och bara så att ni vet så säljs INTE fordonet utan det FÖRSTÖRS!! :3freak

/Fürstenhoff.
are you speaking from personal experience?
:rofl

men det är ju helt idiotisk, om jag kjör i 250 på motovägen med min hoj/bil så gjör dom spiker av den!?! :kulspruta "polisen"

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D