Varning för fordonsvarderingen.se!

Mycket uppskattat Swedie! Då slipper andra trilla dit som jag gjorde. Jag hoppas få svar från dem under veckan och meddelar hur det går sen.

tack för pm:et igelhammar. jag har blockerat deras annonser. var själv inne på deras sida för ett tag sedan och tyckte allting så väldigt skumt ut... så typiskt "uppsatt endast för att tjäna pengar på ett fult sätt".

det tar dock 24 timmar tror jag innan det går i effekt så annonsen försvinner.

Mycket uppskattat Swedie! Då slipper andra trilla dit som jag gjorde. Jag hoppas få svar från dem under veckan och meddelar hur det går sen.

Om du av principskäl vill driva frågan till sin spets så måste du bestrida alla fakturor och påminnelser/inkassokrav skriftligt, med pappersbrev. Om du konsekvent bestrider fakturan hela vägen till kronofogden så måste de stämma dig för att få ut sina 299 kr, och jag tvivlar på att de skulle vinna i rätten... men det är ju svårt att veta säkert på förhand. Och jag tror inte att de kommer att våga chansa heller. Däremot kommer de säkert att hota med fogden, men om du har bestridit fakturan och inkassokraven på rätt sätt så kommer fogden inte att göra något åt ärendet.

mailade de och skrev precis som det var om att jag inte ville betala osv.
fick följande tillbaka:

Hej jag har tagit bort din faktura du skall ej betala något.

Med vänlig hälsning

Peter Söderberg
Fordonsvärderingen AB i Kristianstad

Tredalagatan 5, 291 34 Kristianstad

Telefon: 044-785 28 50 mån-fre 10-12, 13-15

Orgnr. 556731-7051, Bankgiro: 5439-3004

i mitt tycke var de vettiga att ha att göra med så man ska nog kontakta de innan man tror att det är kört.trodde dock helt klart att jag skulle få ett helt annat bemötande typ:mad:

:tummenupp

fick följande tillbaka:

Med vänlig hälsning

Peter Söderberg

i mitt tycke var de vettiga att ha att göra med så man ska nog kontakta de innan man tror att det är kört.trodde dock helt klart att jag skulle få ett helt annat bemötande typ:mad:

åkte själv på niten. Fick hem faktura, mailade och ringde men fick prata med en tyvärr rätt otrevlig typ som inte brydde sig så värst. Han sa att " det är bara att le och betala". :arsele

Har inte hört något själv än. Jag undrar hur de bedömer ärendena. Jag läste på ett annat forum om nån som relativt enkelt blev av med faktura också. Kommer ej ihåg vad den jag pratade 24 augusti med heter. Jag skickade också mail på kvällen den 23/8 men har inget svar än.

fick följande tillbaka:

Med vänlig hälsning

Peter Söderberg

För mig är det en principsak. Det är ju uppenbarligen inte så att vi är ensamma om att uppleva att informationen om att man ingår avtal och köper en tjänst för 299 kr är otydlig. Skulle de haft en popup eller text man måste läsa innan man skickar så skulle jag inte klaga.

åkte själv på niten. Fick hem faktura, mailade och ringde men fick prata med en tyvärr rätt otrevlig typ som inte brydde sig så värst. Han sa att " det är bara att le och betala". :arsele

Last edited:
Inget nytt

Drog pecis ett mail till kundservice@notara.se efter att ha fått det tipset från Jens Eriksson som är en av killarna bakom fordonsvarderingen.se. Få se hur det går. Har varit på utlandsjobb en vecka och är borta en till. Ligger det nån påminnelse i posten när jag kommer hem går jag i taket.

Klart - 100% nöjd-kund-garanti

Jag fick ett krav när jag kom hem och blev inte glad. Skrev ytterligare mail till dem och idag ringde det kl 08:30. Det var Peter från Fordonsvärderingen som sa att de hade 100% nöjd-kund garanti och jag hade även fått ett mail.

Nu är jag off the hook men det är förmodligen många som inte orkar bråka för den summan. För mig var det en extrem principsak och det är skönt att det är klart nu.

100% nöjd-kund garanti, jo jag tackar :D Kan inte tänka mig att mer än 10% är nöjda i dagsläget.

Exakt. Ska skriva det här på de andra siterna så andra vet hur de ska agera. Jag skulle ALDRIG ha betalat.

100% nöjd-kund garanti, jo jag tackar :D Kan inte tänka mig att mer än 10% är nöjda i dagsläget.

Gör en polisanmälan och bifoga bild på att texten inte finns med.
Ta sedan och mila dem om att du gjort en polisanmälan och INTE tänker betala någon faktura.

eller så gör du som jag gjorde och flera lyckats med högre upp och slipper de.
dessutom så har du fått deras usla värdering hem i brevlådan gratis...

Nu är de fällda i Marknadsdomstolen!

Tyvärr har de jäklarna lurat till sig hur mycket pengar som helst vid det här laget. Synd att det inte är USA där de hade blvit stämda till Kindgom Come.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=106&a=492094

Så jäkla sjuka argument de har. Väldigt manuella värderingar mha reg.nummer och mobilnummer... Jag skulle tro att det är gymnasieelever eller liknande stackar som sitter och plockar ihop löjliga PDF:er, intyg.

"Vår erfarenhet av fordonsvärdering visar att automatiska värderings-
tjänster är bra, men ofta tyvärr har en stor felmarginal. Detta kan bli
dyrt i en affär för många tusen kronor. Var trygg i din bilaffär och beställ en riktigpersonlig och manuell fordonsvärdering."

Last edited:
Trodde också det var en gratis tjänst för nått år sen. När jag fick faktura sa jag att jag inte hade en aning om vem som använt datorn och att jag vägrar betala. Sen förklarade för honom att jag gått in på deras sida och kollat efter jag fått deras faktura och sa till honom att det inte stog något om att det kostade 299:- kr eller vad det nu var.

Hörde inget från dom sen.

Att se företag som tillhandahåller tjänster som en normalbegåvad själv kan ta reda på med minimalt arbete bör göra att en varningsklocka ringer.
Speciellt här i Sverge där det finns så mycket offentliga och tillgängliga uppgifter att bara hämta, gratis till & med.

I Övriga europa är insyn & offentliga uppgifter definitivt inte lika självklara å de e på väg hit opp i & med medlemskapet i EU, där "Svedala" ska anpassa sig till EU-regler å inte tvärtom som de styrande försöker påstå. Ursäkta utläggningen, men den påverkar sånna hära verksamheter som tråden handlar om.

Så en subjektiv uppfatning från min sida är, att liknande tjänster kan vara mera adekvata nere i övriga europa beroende på svårigheter att få tag på information som tar både tid å pengar pga att de e krångligare. Men än så länge så är de här i "svedala" kvalificerat bondfångeri

Så de som gör reklam om saker som skulle vara gratis, HM!
Ja OM de då redan skulle vara reklamfinansierat och/eller tillhöra marknadsföring må så vara, men annars ligger ALLTID en kostnad någonstans man kommer att drabbas av.

Och då den yttersta slutsatsen.
De betyder att de finns behov av att dryfta sånna hära frågor i ett sånt hära "off-topic fack", eftersom de finns ju en massa olika erfarenheter från oss medlemmar på SH.
(De finns inga dumma frågor, möjligtvis obegåvade)

Även jag var ovarsam och trodde det var "gratis" testade mest på skoj.

De gjorde reklam i samband om något lån, så jag trodde i mitt enfald att de tjänade pengar på dem som tog lånet i samband med fordonsköp/försäljning.

Ett par mail till Konsumentombudsmannen. Ett par mail till det oseriösa företaget. och slutligen ett samtal till dem så var problemet löst. No cash from me ;)

Att se företag som tillhandahåller tjänster som en normalbegåvad själv kan ta reda på med minimalt arbete bör göra att en varningsklocka ringer.
Speciellt här i Sverge där det finns så mycket offentliga och tillgängliga uppgifter att bara hämta, gratis till & med.

I Övriga europa är insyn & offentliga uppgifter definitivt inte lika självklara å de e på väg hit opp i & med medlemskapet i EU, där "Svedala" ska anpassa sig till EU-regler å inte tvärtom som de styrande försöker påstå. Ursäkta utläggningen, men den påverkar sånna hära verksamheter som tråden handlar om.

Så en subjektiv uppfatning från min sida är, att liknande tjänster kan vara mera adekvata nere i övriga europa beroende på svårigheter att få tag på information som tar både tid å pengar pga att de e krångligare. Men än så länge så är de här i "svedala" kvalificerat bondfångeri

Så de som gör reklam om saker som skulle vara gratis, HM!
Ja OM de då redan skulle vara reklamfinansierat och/eller tillhöra marknadsföring må så vara, men annars ligger ALLTID en kostnad någonstans man kommer att drabbas av.

Och då den yttersta slutsatsen.
De betyder att de finns behov av att dryfta sånna hära frågor i ett sånt hära "off-topic fack", eftersom de finns ju en massa olika erfarenheter från oss medlemmar på SH.
(De finns inga dumma frågor, möjligtvis obegåvade)

Det jag och hundratals andra, minst, åkt dit på är ju att man tror att det är en av de många gratistjänsterna pga sidans utformning. Jag anser mig vara normalbegåvad helt klart, civilingenjör och IT-nörd, men trillade ändå dit iom att det var så enkelt och snabbt att fylla i uppgifterna hösten 2007.

Som sidan ser ut nu skulle jag ha klickat vidare till nästa direkt. Det värsta anser jag vara att de har rakat in många miljoner på att vara hårda i förhandlingen. Jag var rasande i 6 veckor pga deras attityd. "Det står ju på sidan" var deras respons och mitt överklagande skulle ge samma nekande svar i och med att det var samma kille som skulle avgöra mitt överklagande. Jag hade hellre dött än betalat kan jag säga.

Last edited:
Back