Varning för fordonsvarderingen.se!

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Hej,

Vill bara tipsa så ingen blir blåst och får hem en faktura på 299 SEK för nåt man får gratis på andra siter som bilpriser.se och liknande. Obs! Jag är inte utvecklingsstörd på nåt sätt. Har handlat massor på nätet via eBay och liknande och det här är första gången jag kanske åkt på en nit. Jag får ganska många träffar på Fordonsvärderingen och Persondata som tydligen drivs av samma personer. Jag har faktiskt inte hittat något på nätet med positiva omdömen utan bara privatpersoner och företag som känner sig lurade.

Jag beställde själv utan att fatta det en värdering av en bil för 299 kr. Obs! på www.fordonsvarderingen.se stod det inget under rutorna man fyller i, för vad jag trodde var en gratis SMS-värdering.

Idag 24 august la de till en text "Ja - värdera min bil. Avgift för värderingen är 299. Jag är 18 år och har läst allmänna villkor." Nu när jag kollar 25 minuter senare så är texten plötsligt borta igen (ej beroende på cache i datorn, bad en polare kolla också).

Jag är mycket skeptisk och vid samtal idag så skulle de:

1) inte ta tillbaka fakturan på 299 kr
2) förlänga 10-dagars fristen med betalning, hot om påminnelse på "minst 100 kr", och bedöma ett mail jag skrivit där jag bestrider fakturan. Då det var samma kille som troligen skulle göra det så skulle jag få nej där också sa han.

Läs de här forumen där jag skrivit inlägg som Nicke eller nikasp:

http://www.cint.se/debatt/ShowPostFlat.aspx?PostID=60978

http://www.testfakta.se/Article.aspx?a=13959#MessageTipAnchor

http://www.fairshopping.se/viewopinion.asp?opinionid=234

Blir mycket intressant att se hur det går.
 
Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Bad som fan med oseriösa företag.

Men, varför säljer man inte bilen för ett "normalt riktpris" a'la Blocket, minus de billgaste och allra dyraste?
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Fick också uppfattningen att detta var en smstänst och ENBART det.

Började dock ana ugglor i mossen direkt efter att jag fått smsbekräftelse och ringde direkt, skällde ut dem eftet notor och ngn faktura hann aldrig skickas. Tfntider två timmar per dag bara där sniff sniff luktar det bluff.

EJ ETT SERIÖST FÖRETAG!.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag skulle köpa bil och slösurfade runt lite överallt. När jag fick SMS av dem läste jag det inte ens. Sen öppnade jag deras brev av ren tur, tänkte egentligen bara slänga det oöppnat då jag redan köpt bilen.

Det var lite intressant att se vad de olika gratistjänsterna sa. Det finns några som man bara klickar i reg.nummer och får ut ca pris hos handlare och privatperson. Intressant att se och får man nåt bra, till ens egen fördel i affären, kan man ju vifta med det i en förhandling.

Bad som fan med oseriösa företag.

Men, varför säljer man inte bilen för ett "normalt riktpris" a'la Blocket, minus de billgaste och allra dyraste?
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Nu skrev jag till PLUS också angående Fordonsvärderingen. Det kanske krävs lite mer folkstorm för att de ska orka dra i en sån här grej men vi får se. Enligt deras ticker ska de ha dragit in 8 miljoner i år. 26684 värderingar x 299 kr.

Ett par länkar till plus en bild på hemsidan:

http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=185624&view=next

http://www.elektronikforumet.com/fo...ghlight=&sid=5be0b4e4dfd30f12a6c89988f5d1975d

http://www.sporthoj.com/forum/archive/index.php/t-158881.html

http://elektronikforumet.com/forum/viewtopic.php?p=259375#259375



Där det står (värderingen SMS'as till numret) hade de temporärt en text "Ja - värdera min bil. Avgift för värderingen är 299. Jag är 18 år och har läst allmänna villkor.". Den texten var bara uppe från tidigast eftermiddagen 24:e augusti och var sen borta kl 23:15. Med en sån skrivning hade jag aldrig klickat på OK och hade inte heller skrivit någon klagotråd.
 

Bifogat

  • fordons.jpg
    fordons.jpg
    121 KB · Visningar: 354
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ett mycket oseriöst företag i min mening, jag skrev en tråd om dem tidigare. Jag vet inte om de fortfarande har reklam här på sporthoj, men har de det så hoppas jag att Swedie kastar ut dem fortare än kvickt...
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag anser också att det är oseriöst. La in den tråd du skrivit i ovanför.

Ett mycket oseriöst företag i min mening, jag skrev en tråd om dem tidigare. Jag vet inte om de fortfarande har reklam här på sporthoj, men har de det så hoppas jag att Swedie kastar ut dem fortare än kvickt...
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
använd kvd.se när ni vill värdera era bilar, fullständigt gratis:tummenupp men i o f s så tillhandahåller tjänsten endast upskattade inbytespriser samt uppskattade försäljningspriser för bilhandlare men det kan ju ge en liten vink om hur mkt bilen är försäljningsbar för privat
 
Last edited:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Det var bland annat dem och ett par andra jag kollade med. Otur för mig bara att jag fick en träff på Fordonsvärderingen när jag sökte liknande sidor.

Nu får det vara färdiginformerat. Jag avvaktar och får se vad Fordonsvärderingen kommer fram till angående min faktura i kommande vecka. Trevlig helg på Er!

använd kvd.se när ni vill värdera era bilar, fullständigt gratis:tummenupp
 
Last edited:

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
hehe jag gick på den med, hade kollat en liknande sida innan fast som var gratis, blev också paff när det kom ett sms om att det kostade.
Ilsknade till och ringde upp dom och sade att jag inte ville ha någon värdering, så jag slapp betala.
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
jag har inte fått nån räkning och inget sms av dem om att det skulle kosta men däremot en askass värdering på en ny v70 stående i bilhallen här i stan värderade de till 255 k,kostar bara 150 k mer i samma hall:tummenupp .
de står fortfarande emellanåt längst ner på sporthoj.
 

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Ort
Lite här och lite där.
Hoj
VifferWaffe -88
höll på att åka på den blåsningen själv för ett tag sen, men hann precis av någon anledning ana ugglor och läste villkoren nogrannt innan jag hann klicka.
:mad:
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Kan ju hoppas att Swedie kontaktar dem om att de ej längre är önskvärda som annonsörer pga oseriösitet. De kanske ändrar upplägget.
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Det står ju priser osv. Och sen står det lite mindre att det kostar 299 kr
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag anser att något är fel när uppenbarligen många med mig inte uppfattat att SMS-delen kostar något. Igår stod det en text vid OK-knappen som upplyste om kostnaden. Den är borta nu och fanns inte när jag trillade dit.

Sen är jag tveksam till upplägget med att det räcker med namn, nummer och adress. Jag kan alltså beställa värderingar till vem som helst om jag skulle vilja jäklas med någon.

Det står ju priser osv. Och sen står det lite mindre att det kostar 299 kr
 
Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Jag anser att någott är fel när uppenbarligen många med mig inte uppfattat att SMS-delen kostar något. Igår stod det en text vid OK-knappen som upplyste om kostnaden. Den är borta nu och fanns inte när jag trillade dit.

Sen är jag tveksam till upplägget med att det räcker med namn, nummer och adress. Jag kan alltså beställa värderingar till vem som helst om jag skulle vilja jäklas med någon.

Betala inte en krona. Om det är så som du säger så föreligger inget avtal enligt lag. Det är helt oväsentligt vad som står där nu om det inte stod där när du fyllde i uppgifterna.
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
jag fick en räkning igår,fast jag skrivit ett helt annat namn och grejor men de skickade den då till den som stod registrerad på bilen.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
tack för pm:et igelhammar. jag har blockerat deras annonser. var själv inne på deras sida för ett tag sedan och tyckte allting så väldigt skumt ut... så typiskt "uppsatt endast för att tjäna pengar på ett fult sätt".

det tar dock 24 timmar tror jag innan det går i effekt så annonsen försvinner.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top