varning för denna säljare!!!

jättebra reklam för Yddinge Autocenter som står telefonumret står reggat på...

Vill man köpa bil av nån som inte tycker hål i ramen är nåt att nämna? :D

"En kolv är trasig på Astron, men det är inget att bry sig om, det finns ju 5 till!" :yoparty

:D :D :D

Bra det!!

Fan du måste lära mig, jag är röten på att slanga!!:D :huvet
Inte svårt alls, köp min 1000 så e problemet löst :yoparty Skämt åsido, de får vi väl kolla på nån gång i så fall:tummenupp

Last edited:
jag tyckte det va dyrt med 50 papp,, den är ju inte ens reggad i sverige och så e skiten skrot med.,

men men,, tråkigt iallafall

http://www.blocket.se/vi/12689115.htm?ca=15_s
Efter telefonkontakt åkte jag 35 mil enkel väg för att titta på en hoj som inte skulle vara trasigare än det står i annonsen, jag gjorde klart för honom att jag var långväga och ville veta i förväg vad mer som var trasigt...inget mer sa han.
När jag kommer ner så har styränden slagit så kraftigt i ramen vid krasch, att det inte bara blev en buckla, utan även ett HÅL i ramen Vidare så var det en buckla på svingen, då börjar han harkla fram att kylet var skevt(inte så lite heller) och svetsat. Men han menar att dessa felen inte är nåt å bry sig om Även gaffelbenen är vridna, troligtvis nedre kronan som är lite sned, säkert inga problem, men jag blev jävligt förbannad iaf. Krävde bensinpengar för att han ljög, men han nekar för han tycker inte det var nåt att bry sig om, var ju bara småfel. OCH HAN ÄR SUBERBIKEFÖRARE!!! Man kanske ska passa sig för hans övriga affärer...

Jag vill bara säga att det faktiskt var så att du ringde mig när jag var på semester 60 mil hemifrån och att jag faktiskt sa till dig att jag kunde maila fler bilder på den när jag kom hem samt beskriva den för dig när jag stod bredvid hojen. Tyvärr så hade du så bråttom med att komma och titta på den att jag precis hann hem innan du stod där.

Att det sen var fler defekter än vad jag berättade till dig på telefon är ju bara att beklaga men ha inte så bråttom i fortsättningen.

Beträffande felen så var det en liten bula i ramen efter att styränden gått av och lite olyckligt att det satt ett klistermärke just där så att jag inte såg att det var ett lite hack bakom det. Beträffande kylaren så erbjöd jag att du kunde få med en felfri kylare samt att jag kunde få ramen svetsad. Märket i svingen hade jag missat tyvärr men det har faktiskt ingen funktionell betydelse.

Det gör ju sen inte saken bättre när du harklar ur dig att hojen inte var värd mer än max 30000:- för det kunde man köpa dem för i Tyskland. ( det är väl inte så konstigt att du inte får några bensinpengar när du kommer med sådana uttalanden. tom din flickvän verkade tycka att ditt betteende var lite pinsamt och drog iväg dig därifrån.)

Jag vet inte men jag har inte sett några GSXR 600 -06or som gått under 400 mil till salu för så låga summor. Men tror man att man för 50000:- ska få en helt ny och felfri motorcykel så är man nog lite naiv.
Motocykeln har ju faktiskt varit med om en olycka och bör ju då ha några defekter.

När det gäller dig Håkan Stensby så tycker jag att du ska vara lite försiktig med att smutskasta personer och företag när du inte har alla fakta!
Vi kan diskutera detta nästa helg på Knutstorp om du har något mer att säga mig.

Forum är jättebra bollplank när man behöver diskutera saker men man ska inte skriva en massa skit utan att man vet vad som egentligen hänt. tänk på det alla ni som skrivit i denna tråden....

Last edited:
Bra att man får en annan sida av storyn!

:tummenupp

.

Jovisst, men än så länge har inte "den andra sidan" vunnit några pluspoäng här IAF..

Det är fortfarande rätt många skador utöver vad annonsen beskrev, att det sitter klistermärken över skadorna är en klen förklaring...

Att dom "nyupptäckta" skadorna inte har lagts till i annonsen ännu visar bara ännu mer att säljaren är oseriös...

Jag tror det är pris efter skick faktiskt, du får pröjsa nästan det dubbla för en i fint skick.

tom din flickvän verkade tycka att ditt betteende var lite pinsamt och drog iväg dig därifrån.)

självklart...hon tyckte situationen av din lögn var pinsam, att hon drog me mig var för att hon såg att jag började lacka till, men jag skakade ändå hand...och en hoj me de skadorna är inte mer värd, inte ens en svensk, å du fick den ju till väldigt bra pris från din usa-kontakt, å för 50000 får du en hel där...

Fast att han har köpt den billigt ska ju inte automatiskt generera att du eller ngn annan ska få den lika billigt, han har ju förmodligen köpt den för att tjäna några kronor på den.
Lyckas jag hitta en billig hoj som jag vet att jag kan få ut mera för här hemma så köper jag den och säljer den. Inte kommer jag då och säger att jag köpte den jätte billigt för att sälja den mycket dyrare.

Sedan att han inte har berättat alla fel eller inte, kan ju som det skrivits bero på flera olika saker.

självklart...hon tyckte situationen av din lögn var pinsam, att hon drog me mig var för att hon såg att jag började lacka till, men jag skakade ändå hand...och en hoj me de skadorna är inte mer värd, inte ens en svensk, å du fick den ju till väldigt bra pris från din usa-kontakt, å för 50000 får du en hel där...

Som alltid så finns det nog en sanning någonstans mitt emellan de två historierna...

Som alltid så finns det nog en sanning någonstans mitt emellan de två historierna...

Nu är IAF annonsen borta, så antingen var det någon här som kände att dom behövde en hoj med hål i ramen, eller så kommer det ut en ny ärligare annons på den så småningom...

Måste säga att jag var väldigt sugen på att dra till han, men jag är en snäll kille...:rolleyes: Men i mitt vredesmod tog jag en liten omväg(40 mil) förbi Kalmar för att hämta upp en ZX636 -05 i ycket fint skick för inte mycket mer pengar :tummenupp Det var helt enkelt meningen att jag skulle ha kawan :D

Får man fråga vad du gav får 636an -05? Hade den gått långt?

Får man fråga vad du gav får 636an -05? Hade den gått långt?

Javisst, 60800:- 500 mil exakt och i toppskick med akra gp slip-on i titan, högre kåpglas samt kuts. Köpte den på väg hem från honom, var ju bara 40 mil extra...:tungan

Fast att han har köpt den billigt ska ju inte automatiskt generera att du eller ngn annan ska få den lika billigt, han har ju förmodligen köpt den för att tjäna några kronor på den.
Lyckas jag hitta en billig hoj som jag vet att jag kan få ut mera för här hemma så köper jag den och säljer den. Inte kommer jag då och säger att jag köpte den jätte billigt för att sälja den mycket dyrare.

Sedan att han inte har berättat alla fel eller inte, kan ju som det skrivits bero på flera olika saker.
Självklart! Ville inte framhäva att han måste sälja den lika billigt, men påpeka att det inte var ett bra pris, för en likvärdig i sverige är inte värd så mycket heller.

Jag tror det är pris efter skick faktiskt, du får pröjsa nästan det dubbla för en i fint skick.

Ny ja!
http://www.blocket.se/vi/10664554.htm?ca=15_s

Last edited:
Sånt där är ju riktigt segt att råka ut för! Men det kan ju aldrig bli 100% mellan människor när man beskriver en hoj som någon skrev.. men det där borde ha nämnts för det är ju trots allt fel som han har vetat om om jag fattade det rätt.. DÅLIGT!!!

Varför lyfter ni en halvårsgammal tråd? Ingen ny relevant info vad jag kan se. :va

Jag slog upp pungsnara på Wikipedia och jag undrar hur det kommer sig att du känner till begreppet och om du vet något mer om det?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Pungsnara

Kul .... Nej jag vet inte mer än att uttrycket bara har funnits med genom livet, om jag ska gissa lite så tror jag att min gamla pappa har sagt det och så har jag fört det vidare, bara ett kul utryck och verkar som ett effektivt instrument tydligen om man nu kan flytta en hela tjur med den.

Mer pungsnaror åt folket så vi hederliga människor kan leva i lugn och ro. :tummenupp

Back