Varning för bilister!!

Jompa05

Medlem
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
Kawasaki zx6r 2009
Har sett att det finns en liknande tråd angående detta ämnet redan, men försöker bara få er att verkligen förstå att det är viktigt och det kan rädda liv! Jag vill att ni tänker på följande när ni är ute och kör hoj:

Bilisterna är en typ av "fiender" för oss. Vi motorcyklister måste tänka när vi kör hoj, inte bara tänka på vår egen körning utan också bilisternas körning.
rent spontant tycker jag att MÅNGA bilister är dåliga på att blinka vid sväng. Är det någon som samtycker? :confused: :va

Själv tycker jag det är läskigt mycket folk som inte blinkar här i Örebro.
Detta är bara som en varning när ni är ute och kör att inte bara tänka på er egen körning, utan även åt bilisternas. Det är bla. ett av många skäl till MC-olyckor där mc och bil är inblandade.

Vill bara säga kör lungt 2007 och tänk inte själviskt i din körning :fakta :rolleyes:

mvh
/ Jompa

Åsikter från en som bara kör bil på allmänna vägar:

Ligg inte nära bilarna, en hoj syns dåligt.
Kör inte om på ställen var en bil inte skulle få plats, man förväntar sig inte sånt.

Jag vill inte ha en hojåkare på min motorhuv :)

Ser många hojåkare som kör som rena idioter också. Finns gott om sådana i "båda läger". Själv körde jag som en idiot med min hoj, men svor åt andra bilister.

Vi 125cc åkare måste varaextra uppmärksam eftersom 90% av bilisterna tror att vi kör runt på moppar och tror att vi kör i 45km/h.

För någon dag sen vart jag tvungen att panikbromsa för att inte sluta som stoooffe, de var en bil som helt plödsligt svängde ut på huvudleden som jag körde på. Hade jag bara haft kortet + utrustningen på mig så hade jag inte bromsat då hade bilen fått all skuld till olyckan. :mad:

R.I.P Stoooffe

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...