Macho Woman
Äppelkäck
I påfarten till E4 Norr vid Hornsberg finns ett 1/2-meters brett spår av diesel. Snorhalt. Trust me, I know... 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Macho Woman skrev:I påfarten till E4 Norr vid Hornsberg finns ett 1/2-meters brett spår av diesel. Snorhalt. Trust me, I know...![]()
soppatorsken skrev:Har du vart omkull igen?
Macho Woman skrev:Gissa?!
Macho Woman skrev:I påfarten till E4 Norr vid Hornsberg finns ett 1/2-meters brett spår av diesel. Snorhalt. Trust me, I know...![]()
stony skrev:Uuuhh!! inte bra.. jobbarkompisen testade på disel på gatan förra året.. höll på att sluta riktigt illa..
Tom skrev:Jag höll på att testa det nuvarande dieselspillet också, dvs jag körde igenom det. Klart intressant upplevelse. Om någon annan tänker prova så rekommenderar jag att man medtar ett ombyte rena underkläder.
stony skrev:Uuuhh!! inte bra.. jobbarkompisen testade på disel på gatan förra året.. höll på att sluta riktigt illa..
Ulvheden skrev:3:e semesterdagen förra året provade jag på att studsa i mitten på en rondell pga disel.... blev bara ryggskyddet kvar den gången!![]()
stony skrev:Nä fyfan va tråkigt... enligt jobbarkompisen så är det lastbilar som skvätter ut disel i rondeller när dom svänger, Låter ju rätt sjukt att det får vara så..
Fan. Där har jag ju kört i stort sett varje dag senaste åren. Tur för mig att det inte kom dit tidigare... Var du ikull med lånegixxern?Macho Woman skrev:I påfarten till E4 Norr vid Hornsberg finns ett 1/2-meters brett spår av diesel. Snorhalt. Trust me, I know...![]()
Ulvheden skrev:jaaa..... men de tänker inte på oss med 2 hjul, se bara på hur vägverket lagar hål i vägen!!![]()
Warburton skrev:Var du ikull med lånegixxern?
Macho Woman skrev:Tur att det är en vurptålig och vurpvan hoj och att detsamma gäller för mig.
Tom skrev:Nu tror jag ju inte att lastbilarna skvätter diesel för skojs skull. Så billigt är det inte med diesel.
Men det finns ett antal möjligheter att spilla ur en lastbil. I det fallet som nämns ovan är jag till 99% säker att spillet kommer av en av de blå bussar som åkte upp precis framför oss på nämnda påfart. Dock så kan ju då inte bevisa det, eftersom vi inte var så nära att det gick att se. Men det var helt färskt då vi passerade.
Tur att gamla gixxers tål att läggas omkull![]()
stony skrev:Nä fyfan va tråkigt... enligt jobbarkompisen så är det lastbilar som skvätter ut disel i rondeller när dom svänger, Låter ju rätt sjukt att det får vara så..
MrGooFy skrev:Om man skruvar på tanklocket så kan jag garantera att det inte rinner ut nån diesel.
Tom skrev:Fast det lustiga i det här fallet (om man nu kan kalla det lustigt) är att spillet ligger ifrån mitten och in till vägkanten, i en högerkurva.
Normalt så dräller lastbilar bränsle i vänsterkurvor , såsom rondeller och liknande. Så jag tror inte att det handlar om ett dåligt åtskruvat lock, det måste vara någon form av överfyllningsrör som hällt ut spillet.
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |