Fjordmannen
Ny medlem
Nån som har koll på vilket tryck Bakdäcket (180) skall ha?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
2.0 Varmt !!!
Alltså ca 1.7 kallt. Däckvärmare ca 60 min och kolla sen trycket, rek. tryck av Bridgestone är 2.0 varmt!
/Nitrous
2.0 Varmt !!!
Alltså ca 1.7 kallt. Däckvärmare ca 60 min och kolla sen trycket, rek. tryck av Bridgestone är 2.0 varmt!
/Nitrous
Är detta nytt för i år ? Innan var det 1,9 kallt.
Nope, då har du fått fel info av din ÅF eller Bridgestone. Deras tech-tyre info från 2006 säger detta och är fortfarande aktuell enligt bekräftelse från Bridgestone Sverige.
/Nitrous
Den info jag har från 2006 och som benämns "2006 Roadrace product technical data" säger att bakdäcket 180/640R17 skall ha 2.0 kallt och framdäcket 120/600R17 R01Z 1,9 kallt.
Jag är sponsrad av Bridstone och har fått upplysningar på så sätt.
Den info jag har från 2006 och som benämns "2006 Roadrace product technical data" säger att bakdäcket 180/640R17 skall ha 2.0 kallt och framdäcket 120/600R17 R01Z 1,9 kallt.
Jag är sponsrad av Bridstone och har fått upplysningar på så sätt.
Jo, jag har exakt samma excelfil och är också sponsrad av Bridgestone.
Som Eskilsson skriver så har Jens svarat många med sin tolkning. Läser du högst upp i tabellen "Inflation Pressure" så stå det även (COLD) där.
Alla värden i cellerna under är varmtryck med undantag för dom värden som anges inom ( ) eftersom det är COLD/KALL tryck.
Testa detta nästa gång så kör du minst en sekund snabbare på alla banor![]()
/Nitrous
Ja du, om sedan läser läser längst ned på sidan står det att innom parentes gäller SUPER MOTO och just därför finns värden innom parentes bara på de däck som också andvänds på SUPER MOTO. Andra däck som inte används på SUPER MOTO har inga värde innom parentes.
Kommer ihåg att jag diskureade detta med Jens och att vi var överens om att det var luddig t utformat på gällande papper.
Så med rätt tryck skulle ni kanse kört 2 sekunder snabbare.
Kolla citat "(INFRATION PRESSURE) means for SUPER MOTO use."
längst ned på den scannade sidan.
http://www.torps.net/df/bridgestone.jpg
Gäller samma rekommendation för årets Bridgestone-däck? Och vad är egentligen bäst lufttryck?
/Markus
Gäller samma rekommendation för årets Bridgestone-däck? Och vad är egentligen bäst lufttryck?
/Markus
Finns inget givet bäst tryck...
Trycken som publiceras är rekommendationer. Lufttemp, asfaltstemp, typ av asfalt och körstil ger skillnader.
Titta om däcket ruggar lagom. Öka/minska sedan vid behov.
Det finns ett problem med att använda den taktiken med just Bridgestones däck. Dom blir aldrig ruggade, hur illa man än behandlar dom.
/ jens
Jag kan inget om Bridgestones däck, men 2,0 kallt/bak låter väldigt högt om man jämför med vad man kör i tex Dunlops däck.
Det ska vara 2.0 varmt och inget annat.Jag kan inget om Bridgestones däck, men 2,0 kallt/bak låter väldigt högt om man jämför med vad man kör i tex Dunlops däck.
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |