Capt Awesome
1337
Efter att ha kollat på videos och läst lite grann så har jag märkt att varmkörning av tvåtaktare (både gathoj och rejs) skiljer sig mot hur man varmkör en fyrtakt gathoj framförallt.
På tvåtaktarna så börjar man direkt efter start att intervallvarva ganska rejält och gör sedan så en bra stund, medan man på en fyrtaktare låter hojen gå med förhöjd tomgång ett 10-tal sekunder för oljetrycktes skull och sedan kör iväg med låg belastning och moderata varv till motorn blivit genomvarm.
Så varför varmkörs tvåtaktare som dom gör (förutom att det låter ballt och ser häftigt ut när röken sprutar ut genom piporna
)?
http://www.youtube.com/watch?v=etv7R-uw2Qc&feature=related
På tvåtaktarna så börjar man direkt efter start att intervallvarva ganska rejält och gör sedan så en bra stund, medan man på en fyrtaktare låter hojen gå med förhöjd tomgång ett 10-tal sekunder för oljetrycktes skull och sedan kör iväg med låg belastning och moderata varv till motorn blivit genomvarm.
Så varför varmkörs tvåtaktare som dom gör (förutom att det låter ballt och ser häftigt ut när röken sprutar ut genom piporna

http://www.youtube.com/watch?v=etv7R-uw2Qc&feature=related