varför ???

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
Min mito muuar och nästan dör när man kör utan chocke. Har rengjort förgasaren och nålen står näst längst ner så jag vill inte sänka den mer
varför gör den så här:confused:

Kan man ha ett munstycke från en moped med dellorto 17mm förgasare i en 28mm dellorto förgasare:confused: Munstyckena är lika stora

OBSinget spam

Sålänge munstycket passar så. Du menar att hojen går för snålt, eller? Hur hände det här? I samband med byte av något?

Är gängorna samma stigning och så så ska det nog gå.

Har du provat o sota ur avgassystemet?

Det är inte så att din förgasare är inställt att köra på sommaren då 1 liter luft vid 20 grader innehåller mindre syre än 1 liter luft då det är kallare?
Prova att skruva upp blandskruven som sitter på förgasaren det brukar funka , har haft sånt problem förut.

Munstycket passar exakt i samma st och allt.

Jag vet inte vad som är felet på den den muuuar och nästan dör:huvet men om man kör och kommer upp ifart så går den bra kanske att den för för mycket soppa :va

Alex.J skrev:
Munstycket passar exakt i samma st och allt.

Jag vet inte vad som är felet på den den muuuar och nästan dör:huvet men om man kör och kommer upp ifart så går den bra kanske att den för för mycket soppa :va

Systemet är jollymoto och håller rent blås så nej det är inte igen sotat

går den på tomgång? eller dör den då också. har du kört den så att den kommer upp i arbetstemp? har du kört med jollypipan på förut?

Cool_adde: Jolly pipan har körts med innan. Svår att få på tomgång dör nästan alltid och ja den har kört till arbetstemp.

Edholm: Det sitter 100 munstycke.

NatoN: Ska snart byta till K&N filter.

Nisse järnet: sorry var otydlig clipset är på näst lägsta.

Är det så att den går kasst UTAN chocke??

Möjligtvis då att blandningen är fel.... prova skruva lite på blandskruven...

Blandskruven är fullt inskruvad... provade att skruva på den innan. Fick tomgång och den gick bättre men på höga varv ville den inte riktigt men den var inte säker alltså tomgång ibland lite svårstartad mm mm när jag ändrade på blandskruven.

Glömde säga detta innan. OM man kör iväg med choken inne så går den bra men inte på höga så om man då sätter av choken i farten så börjar den gå skit bra tills man stannar då den dör men om man är snabb på choken så dör den inte skit skumt :gnissla

Tjao det verkar ju som att den får för lite soppa vid lågvarv. Blåst ur munstyckena?

Du har fortfarande inte sagt hur det här uppstod, svårt att säga vad det kan vara annars.

cRoC skrev:
Tjao det verkar ju som att den får för lite soppa vid lågvarv. Blåst ur munstyckena?

Du har fortfarande inte sagt hur det här uppstod, svårt att säga vad det kan vara annars.

Rengjorde hela förgasaren igår nål och munstycken koppen mm mm.
Stämmer kanske att den får för lite soppa på låga varv kanske den går bättre med ett 106 munstycke än 100 vad tror ni ? eller så kan jag ju höja nålen ett steg.

Vet inte hur detta har uppstått var så här när jag köpte den.

Har den lågfartsmunstycke? I så fall är det nog de som ska bytas, men de brukar inte behövas.

*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back