Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Chronic skrev:Högvarviga tvinnar mår bra av 2-1. Motsatta gäller för låg-dito
Ovanstående påstående grundar sig på hörsägen. Jag har 1 burk för att spara vikt och för att det ser bra ut i mina ögon.
Monster skrev:Var det du som jag såg på restaurangernas dag?
du hade ngt glansigt skärp på dig och åkte lite bakan!?
Jag satt på en blå monster! och övningskörde med min kompis...
Aja åsikten går iaf isär om vad som e bäst generi och kaemna rekomenderar 2-2 system på monstret iaf!
Fast det är nog mycket en smaksak...
ciao
J-Bone skrev:2-2 ska ge lite mer effekt på topp och 2-1 lite mer mos i mellanregistret.... har jag hört![]()
Chronic skrev:Öhh, glansigt skärp känns ju inget vidare som igenkänningsmärke![]()
Ja, det var jag, hade du haft din hoj kanske jag hade känt igen dig också.
Ang rek så skiljer det en del vem du pratar med, Biscaya gillar 2-1, men som sagt, det handlar lite om utseende, jag menar det finns ju LÄTT 15 olika typer av system till Monster.
sEiKo skrev:Ljudet, det blir lite Rappigare ljud om man har två och ett mjukare ljud om man har en.
sven666 skrev:samma hoj med enkel resp original dubbel.. döm själv, för mig är valet självklart (speciellt nu när jag klotat originalet med)...
med enkelt brötar den 106decibel.. altså 1 förmycke för bilprovningen![]()
blir en ordentlig kraftökning/viktminskning med enkelt också.. inte bänkat men det känns i körningen så..![]()
Monster skrev:Jo tack det var den jag satt på det var min kompis som övningskörde!
Jag hade blå monstret...
DU hade ett plastigt skärp ala lindeberg.. inget att skämmas för vettu!
E du med i ducceklubben?
skoteridioten skrev:Varför behöver de flesta twinnar 2 rör istf ett? Tex TL1000, VTR...
Behöver motorn det för att gå bra eller? Aprilia RSV har väl bara ett rör?
heggeli skrev:Frågan har ställts på ett engelskt forum där en avgassystemskonstruktör hållertill (jag tror han jobbar åt ART), enligt vad jag förstod så är det problem att hålla ljudnivån nere.
Han har hjälpt några Firestormägare att specialbygga 2-1 system men dom låter tydligen f*n och det är svårt att få dom att låta rimligt högt. ( det kan bli för mycket av det goda ).
....
Dä ä sanninga dä, Börje. Dubbla Weber 48Chrille skrev:Se bara på "Extractorgrenrör" som ansågs vara sanningen för alla som skulle trimma en B20 på riktigt. Den gamla sanningen att alla rör ska vara lika långa fram till collectorn är visst inte lika sann längre. Eller??
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |