Varför torkar händer på natten?

2771346 Man ska helt enkelt ge fan i att smörja in sig. Det är aldrig bra för då blir man bara värre när man INTE smörjer in sig. Detta försöker jag intala tjejen varje dag men det går helt enkelt inte, hon ska smörja tamefan hela kroppen med massa skit.
Jag blir ibland väldigt torr i ansiktet när jag rakar mig och då brukar jag ta ytterst lite fukt-creme men jag försöker att inte göra det till en vana.
Lypsyl däremot finns alltid i min jeansficka :(
Byt ut lypsylen till försvarets hudsalva, luktar mycket bättre och du blir av med ditt beroende tämligen omgående.
Hittade handkräm som farsan fått utskriven genom jobbet med karbamid, jag ska prova om den verkar fungera.

2771470 Olivolja o ett par tunna bomullshandskar.....:tummenupp

Man ska ju inte smörja in kroppen med kemikalier.....
Innan man går och lägger sig? jag kan prova, babyolja efter dusch har jag märkt fungerar bra men det känns lite gay.
Jag får svälja stoltheten och köpa sånt:)

Innan man går och lägger sig? jag kan prova, babyolja efter dusch har jag märkt fungerar bra men det känns lite gay.
Jag får svälja stoltheten och köpa sånt:)

Precis, innan du lägger dig ska du smörja o dra på handskar....låter knäppt jag vet ! :D
Barnolja som man köper i mataffären är ju oxå kemikalier....
Gå på hälsokostaffär o fråga ! :)

2771495 Precis, innan du lägger dig ska du smörja o dra på handskar....låter knäppt jag vet ! :D
Barnolja som man köper i mataffären är ju oxå kemikalier....
Gå på hälsokostaffär o fråga ! :)
Olivolja då? Funkar det? Jag provade och det verkar som om händerna blev lite O-torrare. Nackdelen var att dom luktade skunk på morgonen sen.

Plast, Abs/Pvc/Pet i fast form. (Cr 80kort och simkort samt lite reklamskyltar) Jag tror inte att det har någe´ med mina händer å göra.

Edit: Problemen med handsingarna är likadanna när jag e´ hemma.
Healt freaky halva handen kan vara varm
Händerna just nu, Högerhand tumme Å pekfinger varma satan resten iskalla, vänster handen normal varm.

:dummer

Jag arbetar med pvc och pet dagligen och har samma "besvär" som dig.
Kan ju va slumpen men huden kanske påverkas av plasten? Inte vet jag.
Jag har iaf samma fenomen som du upplever med dina händer/fingrar.

Vi har någon kräm hemma som man smörjer sig med innan man börjar mecka. Efteråt tvättar man av händerna så följer oljan å skiten med. Men kanske inte fungerar om man tex jobbar med Bensin.

Handskar då?

Tråkigt att få lösningsmedel på händerna varje dag, skiten går ju ut i kroppen också. Använda handskar kanske?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg