Varför torkar händer på natten?

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Mina gör det iallafall och ifall jag inte är ett freak of nature så kanske andras händer gör det med?
Det funkar så att jag är lastbilsmekaniker och kommer i kontakt med kemikalier och tvättar händerna ofta på dagarna.
När jag duschat efter jobbet så smörjer jag in händer och ansikte med hudkräm för att det inte ska torka ut.

På kvällen innan jag ska sova så smörjer jag in händerna med en bra handkräm och går och lägger mig.
Sen när jag vaknar så är händerna torra som fnöske igen!
Varför blir det så?
Mvh

Mina gör det iallafall och ifall jag inte är ett freak of nature så kanske andras händer gör det med?
Det funkar så att jag är lastbilsmekaniker och kommer i kontakt med kemikalier och tvättar händerna ofta på dagarna.
När jag duschat efter jobbet så smörjer jag in händer och ansikte med hudkräm för att det inte ska torka ut.

På kvällen innan jag ska sova så smörjer jag in händerna med en bra handkräm och går och lägger mig.
Varför blir det så?
Mvh

runt 8 timmar under natten utan nå smörjning kanske är svaret?

Se det från den ljusa sidan. Du behöver inte köpa sandpapper.
Det är bara köra direkt med händerna! :tummenupp

Mvh

Olja och andra kemikalier samt tvål slår ut hudens egen fett/olje-produktion. Det gör att din hud alltid är torr om du inte smörjer in den med hudkräm och annat. Efter en hel natt så har de handkrämer du geggat på torkat bort för länge länge sedan och i brist på egen "mjukgöring" så blir huden torr.

Samma sak händer på läpparna för de personer som kör Lypsyl och annat skräp en längre tid. Efter ett tag producerar inte huden på läpparna något eget fett och vips är de lypsyl/cerat-missbrukare.....

Varför blir det så?
Mvh

Hur vet du att det är en bra handkräm då?
Repair är fet som fan!

Kolla vad du har för tvål hemma också, billiga tvålar torkar ut huden.

Hur vet du att det är en bra handkräm då?
Repair är fet som fan!