Varför svarar aldrig mc-handlare i telefonen?

BigDog skrev:
duckie, varför inte byta till en ducce? testa sen att ringa till biscaya motor. de är absolut inte billigast, men jävligt bra. eller halmstad-gustav för den delen.
Det var fanimej det roligaste jag läst på MYCKET länge.

Halmstad-Gustav?! Jo ja tackar ja.

Edit: Biscaya har jag ingen erfarenhet av, men just HG. :3freak
 
Ja dom e ju så billiga o serva åxå ,, 748 minst 8000:- för en basic servis ,, ventilkoll o nya gummiremmar fast 2-ventilarna e ju liiiite billigare,,,,,


BigDog skrev:
duckie, varför inte byta till en ducce? testa sen att ringa till biscaya motor. de är absolut inte billigast, men jävligt bra. eller halmstad-gustav för den delen.
 
hållundan skrev:
Det var fanimej det roligaste jag läst på MYCKET länge.

Halmstad-Gustav?! Jo ja tackar ja.

Edit: Biscaya har jag ingen erfarenhet av, men just HG. :3freak

kul att man kan glädja nån! :)

(de brukar både svara mig per telefon OCH vara vänliga när man råkar ramla förbi butiken)
 
jocke i köping skrev:
Ja dom e ju så billiga o serva åxå ,, 748 minst 8000:- för en basic servis ,, ventilkoll o nya gummiremmar fast 2-ventilarna e ju liiiite billigare,,,,,

748R - normalservice är ca 6 lök, men då byts remmar varje gång oxå. fast nu sist blev det ca 8 stora sedlar. "vanlig" 748 ca 5 lök för vanlig service.

vill man åka den ultimata primadonnahojen så får det ju kosta lite oxå!
 
BigDog skrev:
kul att man kan glädja nån! :)

(de brukar både svara mig per telefon OCH vara vänliga när man råkar ramla förbi butiken)
De få gångerna jag velat med dom att göra har det tagit sinnessjukt lång tid. När jag körde premiärturen iår, 9 januari hittade jag inte min buff, antagligen bortsöpen någonstans. Sladdade förbi HG och skulle köpa en ny. Det tog fanimej 40 minuter innan jag kom därifrån med en sketen liten buff.

Näe, de kanske är bra på att serva hojar, det har jag ingen aning om, men kundserviceinriktade och tillmötesgående vill jag inte påstå ett dugg att de är.
 
Normalservice var 1000:e mil eller 2 år ,,, blir det inte liiite väl i längden ,,
vad ingår i en "vanlig service ? olja filter ,, ? :va

BigDog skrev:
748R - normalservice är ca 6 lök, men då byts remmar varje gång oxå. fast nu sist blev det ca 8 stora sedlar. "vanlig" 748 ca 5 lök för vanlig service.

vill man åka den ultimata primadonnahojen så får det ju kosta lite oxå!
 
hållundan skrev:
De få gångerna jag velat med dom att göra har det tagit sinnessjukt lång tid. När jag körde premiärturen iår, 9 januari hittade jag inte min buff, antagligen bortsöpen någonstans. Sladdade förbi HG och skulle köpa en ny. Det tog fanimej 40 minuter innan jag kom därifrån med en sketen liten buff.

Näe, de kanske är bra på att serva hojar, det har jag ingen aning om, men kundserviceinriktade och tillmötesgående vill jag inte påstå ett dugg att de är.

hmmm. vi gjorde alltså vårpremiär samma dag... jo, visst brukar det ta tid, men vaffan, det gäller ju att ha det mysigt o trevligt oxå.
 
jocke i köping skrev:
Normalservice var 1000:e mil eller 2 år ,,, blir det inte liiite väl i längden ,,
vad ingår i en "vanlig service ? olja filter ,, ? :va

tro det eller ej, men jag hade bytt olja OCH filter själv denna gång. det är mycket med det desmodromiska.
att åka ducce är lite som att vara gaisare. en jävlitt go känsla!
 
Go british................

Långa farbron skrev:
Problemet är ju att det finns lagar och förordningar som gör det så gott som omöjligt att bli av med redan anställd personal,så vida man inte köper/hotar/kör fulspel för att bli av med dom.

Sen är abetstiden reglerad till 8 timmar per dag med raster.

Sen är ju frågan vem vill jobba hela sommaren och vara ledig på vintern ?

Alla vill ju ha ett fast jobb att hänga upp sitt liv på.


Dom som skulle kunna arbeta under dessa premisser är ju oftast människor som inte har tänkt stanna kvar ändå,ett genomgångsjobb vilket betyder att dom ändå inte bryr sig
Sen är en av dom stora fördelarna för en arbetsgivare med fast personal att han har en trygghet i detta och slipper allt jobb med att rekrytera hela tiden.

Men visst bemmaningsbiten är intressant.

Sen anställs fel folk i många butiker,man anställer folk för att dom kan saker om det dom säljer,inte på grund av att dom kan sköta/är duktiga ett serviceyrke.

Säger som en gammal kollega som sålt blommor i nästan hela sitt liv säger.

Dom som gillar blommor får inget jobb här,dom skall fan inte gilla dom, dom skall sälja dom.

Sen håller jag med om att MC branschen kommer få på nöten inom sin tid.

Se bara på hur stora grossiter och MC-märken har försökt låsa markanden genom att knyta upp många återförsäljare till olika kedjor och inköpskanaler.

Det finns väl 3 stora aktörer på Grossistsidan Duells,Ghrans och All rigth.

Dom styr ju i princip alla kända varumärken för Mc kläder o tillbehör på den svenska markanden.

Då sätter dom också priserna och kan bestämma vem som får handla av dom.

Tada... fällan har slagit igen vi sitter i deras skit,likaväl som handlarna vet att dom har dessa i ryggen ,dvs vill man köpa någon av dessa prylar så är man tvungen att gå till den handlaren som är med i just den kedja som handlar med just den grossiten.

Go Ebay :yoparty
I england har dom trevlig personal, kunskap samt bättre priser, sporthojarnas förlovade land finns ju inom räckhåll med. Scotland for ever *L*
 
Jag hjälpte en kompis(trots han åker ducce) att kolla ventilspelet på sin 2-ventilare ,, fasen det var ju smått krångligt ,, förstår att det kostar pengar,sedan så satt jag dit nya remmar åt honom åxå ,,inte svårt annat än att det e NOGA med förspänningen på dom,, nää ja gillar inte den teknik dom använder sig av,, för racing-JA gatbruk ,, tveksam,, om man som jag vill åka 2000 mil om året ,, skulle bli för dyrt o de e de inte värt,, :7peta


BigDog skrev:
tro det eller ej, men jag hade bytt olja OCH filter själv denna gång. det är mycket med det desmodromiska.
att åka ducce är lite som att vara gaisare. en jävlitt go känsla!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top