Försäljarens tre budord, (1) var ärlig, (2) håll vad du lovar och (3) erkänn när du gjort fel, verkar vara helt främmande för denna bransch.
Exempel:
Om man inte riktigt kan lova en leveranstid, och därför lovar att ringa när prylen/hojen/whatever finns hemma, se då för fan till att ringa också.
Inför seriös prissättning; varför ska den snacksalige kunna pruta 20 procent på ett pris som den mindre drivne måste betala rakt av? Jag har flera gånger fått både 10 och 20 procents rabatt utan att ens fråga, bara för att man hejat på vederbörande butiksbiträde på krogen. Hästhandlarfasoner. Muhammads bilhörna är mer seriös i sin prissättning.
Exempel:
Om man inte riktigt kan lova en leveranstid, och därför lovar att ringa när prylen/hojen/whatever finns hemma, se då för fan till att ringa också.
Inför seriös prissättning; varför ska den snacksalige kunna pruta 20 procent på ett pris som den mindre drivne måste betala rakt av? Jag har flera gånger fått både 10 och 20 procents rabatt utan att ens fråga, bara för att man hejat på vederbörande butiksbiträde på krogen. Hästhandlarfasoner. Muhammads bilhörna är mer seriös i sin prissättning.