Varför svara ingen som annonserar ut sin MC

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Jag har ta mig fan ringt på ett 10tal under de senaste dagarna, men ingen svarar eller ringer upp:mad:. Varför annonsera om man ändå inte vill sälja???

Letar Polka Retta eller motsvarande om någon har en på lager till salu.

Vissa är kinkiga att svara om man har skyddat nummer eller ringer från fel riktnummer/utlandet. Andra ligger nog nere på stranden och pressar...

men svarar man inte så får man nog inget sålt i längen... :gnissla

jag har ringt på bilar o fälgar o de är samma sak där,, vem fan lägger ut annonser o tar semester sen! :mad:

Måste bara flika in hur mkt jag HATAR annonser där det står, svarar INTE på mail..eller lånad mail...
LÅNAD mail?? det hade man 1995.....

WTF

Eller så är man under 25. "Kidsen" kommunicerar inte via mail. De e ju ba fejan (FB), SMS å MSN som gäller! Mail tar ju för lång tid, dom skulle varit med på telefonkioskernas tid... Telefax och röksignaler tillhöra samma era i deras värld :tummenupp

Måste bara flika in hur mkt jag HATAR annonser där det står, svarar INTE på mail..eller lånad mail...

WTF

Haha.. kan bara hålla med..

Ogillar rent generellt när säljaren har massa "krav" och direktiv redan i annonsen.. Att ha 4 rader om hojen och 10 med att man inte vill ha brevvänner, maila inte, pruta inte, ring inte.. etc etc..

Vill man sälja så får man fan offra sig lite, och visst.. det kan ringa/maila puckon, men det är ju bara att välja att inte svara dem..

Jag behövde akut ett nytt kylskåp i höstas, å hittade ett prisvärt på blocket. Jag ringde en kvart efter att dom hade lagt ut annonsen, då hade dom stängt av mobilen :huvet Så ja, det finns såna i alla grupper :(

En polare skänkte en frysbox på blocket, en tjej ringde och lovade komma på eftermiddagen. Sen ringde en babbe och fick beskedet att den var bokad och skulle hämtas av en tjej. Då ringde han upp igen och låtsades vara tjejens man, så hämtade han den en timme innan. Sen dök tjejen upp.

Blocket är så jävla härligt. Vill man ha Zigenarpolare, sälj en bil i 10.000,- klassen. Gärna i Kista eller Mörby.

Annonser med en massa krav på hur man ska svara går FETBORT, mailkontakt är det perfekta mediumet initialt, då tar man de mest intressanta frågorna där, är man sen intresserad så tar man till telefonen. Då slipper man babbla i telefonen för att komma fram till att intressenten inte längre är intresserad och man kan svara när det passar.

Annonser med en massa krav på hur man ska svara går FETBORT, mailkontakt är det perfekta mediumet initialt, då tar man de mest intressanta frågorna där, är man sen intresserad så tar man till telefonen. Då slipper man babbla i telefonen för att komma fram till att intressenten inte längre är intresserad och man kan svara när det passar.

E-mail tycker jag är ett fenomenalt medium om folk kan stava och kan Svenska......:)
Alla krav går fet bort rakt av................:huvet

Tack för PM som har inkommit, en var i rätt prisklass. Får titta på det imorgon. Letar en billig då jag inte vet hur min nacke kommer ställa sig till detta. Har nerver i kläm efter tidigare klotningar.
Nåväl upp till 45k är intressant. Hade en 98 polka tidigare, är väl därför suget finns. Men kan gå lös på det mesta upp till 45K förutom Suzuki.

Ring på min! jag lovar att svara!

Jaha, och var är annonsen då?

Last edited:

WTF

Tja, jag hjälpte en man att lägga in en annons på blocket häromdan. Han är 89 år och har ingen dator. Varken nu eller 1995. Men telefon har han haft sen den svartvita tiden.

Det kan vara en orsak...

Tja, jag hjälpte en man att lägga in en annons på blocket häromdan. Han är 89 år och har ingen dator. Varken nu eller 1995. Men telefon har han haft sen den svartvita tiden.

Det kan vara en orsak...

Då är det förlåtet, men bara om man är 89+:D

E-mail tycker jag är ett fenomenalt medium om folk kan stava och kan Svenska......:)
Alla krav går fet bort rakt av................:huvet

?????

Last edited:
Vad sålde han? sina löständer?

QUOTE=Bollox;4851644]Tja, jag hjälpte en man att lägga in en annons på blocket häromdan. Han är 89 år och har ingen dator. Varken nu eller 1995. Men telefon har han haft sen den svartvita tiden.

Det kan vara en orsak...[/QUOTE]

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...