Varför svara ingen som annonserar ut sin MC

Jag föredrar att ringa på annonser, jag föredrar även att folk ringer mig när jag säljer något. Skriver då "nås säkrast via telefon". För övrigt är det en konst att vara en skicklig säljare.

Tja, jag hjälpte en man att lägga in en annons på blocket häromdan. Han är 89 år och har ingen dator. Varken nu eller 1995. Men telefon har han haft sen den svartvita tiden.

Det kan vara en orsak...

å han sålde alltså en polka retta?

Kan ju vara så att det har varit väldigt många som ringt och varit oseriösa, då kan man ju förstå att säljaren inte orkar svara på ett tag. Vet själv hur det är när man ska sälja nån bil i 5-10.000:- klassen, man blir totalt nerringd av babbar som ska köpa bilen på studs men sen aldrig kommer och tittar ens.

Vill man inte sälja så slipper man:-)
Dock så tyckte jag det var lite i senaste laget när det började rulla in sms med frågor om reg nr och "sista pris" vid 1 på natten haha

Tycker det är för jävligt. Jag brukar alltid maila först, för o se ifall den är kvar... Maialde 7 stycken förra veckan, 2 svarade...

Det värsta tycker jag är annonser där annonsören inte skriver sitt namn utan skriver varan som namn. Tex "Inlagd av YamahaR1", hur seriöst är det?
Inte så lite suspekt, direkt börjar man fundera på om den är stulen eller byggd av stulna delar osv. Nä, skriv ditt namn eller behåll ditt stöldgods!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT