Varför suger ljudtekniker på krogar?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Va på harry b james igår och det va soft till ett pissband gick upp på scennen och ljudteknikern mixa trummer och bas sjukt mkt för högt i all vänlighet så fråga jag ljud teknikern varför och fick serverings förbud :confused: :näsblod :gnissla :yoparty

"Varför suger ljudtekniker på krogar? "

kvinnliga också?

Soundcheck innan alla människor är i lokalen, då kan det låta hur bra som helst.

Men när lokalen är fylld med människor så brukar det bli så som du beskriver, iaf om man står långt bak, det brukar ljudkillen fixa under spelningens gång oftast.

Soundcheck innan alla människor är i lokalen, då kan det låta hur bra som helst.

Men när lokalen är fylld med människor så brukar det bli så som du beskriver, iaf om man står långt bak, det brukar ljudkillen fixa under spelningens gång oftast.
ok det kan förklara men nu va det kanske 50 pers (ganska tomt) och vi satt typ vid högtalarna

För att de överlag är lite finare än andra? Av alla de ljudtekniker jag tvingats samarbeta med i mitt liv så skulle jag vilja uppskatta 80% till rena dynghålen. Otrevliga och katiga. Som om de satt där bak sladdar i mörkret och så innerligt, innerligt hoppades på att det var dom som stod i motljuset i spandex och drog ett C-moll. Det är egentligen mycket synd om ljudteknikerna.

/perris

Förmodligen suger de för att de verkligen suger.. alltså de kan inte få ett riktigt jobb utan får försörja sig på skitjobben som blir kvar åt de som suger pung.

Krogar är oftast inte byggda för musik, därför blir det ofta dåligt ljud.
Musik från cd lät ok live bandet va helt fucked upp mixat.. Och varför i helvete fick jag serveringsförbud när jag försökte hjälpa honom?

Synd för vi va typ 10 pers som drog hem för det...

"Varför suger ljudtekniker på krogar? "

kvinnliga också?
Vet inte har aldrig sett nån fräsh kvinlig ljudtekniker så har aldrig undersökt :tungan

Last edited:
Utan att ha träffat dig irl så skulle jag nog kunna ha en och annan teori om just det...
med tanke på diverse saker jag just fick höra som jag har 0 minne av va det nog lika bra.. synd dock att polarna fick det med :(

Sedan så kanske det inte direkt är gräddan av ljudtekniker som sitter på Harrys en torsdag och skruvar ljudet åt något moggigt och okänt band...

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard