Varför streetfighter?

Pullver

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
?
Har nyligen blivit medlem här pga att jag vill veta mer om streetfighters och andra cyklar innan man bestämmer sej vad man ska köpa.
Som topicen lyder varför? Blir cykeln roligare på många sätt? lättare att hålla på bakhjulet? Stabilare? Vill veta allt!
Mina funderationer är att bygga streetfighter av en r1:a! Vad tycker ni om det?
Mitt mål är väll att ha en busig cykel som ska vara lätt att få upp framdäcket på och som känns stabil. Kommer för det mesta att köra kortare sträckor så just det med vinden å så är inga problem.

Kom med föslag om vilken hoj som verkar passa mej? samt vad ni tycker om mitt förslag.

MVH Johan

Vilken hoj går att jämföra med r1:an? vilken cykel är snygg att göra fighter av?
Tycker själv att r1:an blir riktigt läcker när man klär av den lite :tungan

Pullver skrev:
Vilken hoj går att jämföra med r1:an? vilken cykel är snygg att göra fighter av?
Tycker själv att r1:an blir riktigt läcker när man klär av den lite :tungan
finns många som går att jämföra med och många som är bättre...

R1 fighter

Här har du en R1 streetfighter :Bugar

Bifogat

• dragon3c.jpg
    dragon3c.jpg
    53.7 KB · Visningar: 547

Bifogat

• LITEN Stoppie från sidan - nära.JPG
    LITEN Stoppie från sidan - nära.JPG
    50.2 KB · Visningar: 332
är d din förstahoj? isåfall rekomenderar en Zx12r.. mycket stabil och funkar bra till längre turer..

Ho ho... hade en R1 fighter redan -98 och de stora skillanderna var att folk tyckte man var ascool (då i alla fall). Den är omöjlig att köra fortare än 260 med (även med tanklocksflärpen uppfälld som skydd).
Funkar bra utan expansionskärl (såklart) och det bästa med R1an är att kabelstammen är delad och "framdelen" kan man köpa löst sen är det bara att klippa friskt i de kablar man inte ska ha med.
Flytta in handtagen så långt som möjligt på crossa-styret, det blir stabilare och stabilare.
Hojen kommer bli väldigt lätt att köra med på bakhjulet men väldigt ostadig om man kör på trean på en kurvig väg, (växlar man upp går det prima) men det där ylandet som man annars gillar med en radfyra blir lite mindre ylande men förhoppningsvis samma fart. En nackdel är att brudarna inte fattar att en R1 fighter är coolaren än en VFR från 92 i deras favorit färg "Åhh titta den fina hojen". Det är dessutom nästan gratis att krocka den, det kan man göra lite som man vill.

Kronan tillverkar man lätt som en plätt av origianlkronan och ett par styrfästen till en cr250, borra i de hålen som håller fast cliponet med 10mm borr eller var det ny var, gänga bultarna lite mer, dra fast och lägg en loppa... ack så snyggt! :)

Ok, nu skall jag vara lite tråkig: :död

Du har väl koll på vad din försäkringskostnad för en R1:a blir?
( Jag är student...)
Inköpspriset är det sista du skall tänka på vid köp av hoj.

Detta inlägg skriver jag på grund av mina noteringar att många som skall köpa sin första hoj tänker mer på en specifik hojmodells inköpspris än dess försäkringskostnad.

tack för alla svar!
Vilken hoj upplever ni som busigast att bygga fighter av?
Är det värt att bygga fighter av tex en r1:a elelr är det lika bra att åka orginal utseende?
Kom gärna med bilder och förslag på cyklar som är snygg och som upplevs rolig som fighter.

Pullver skrev:
tack för alla svar!
Vilken hoj upplever ni som busigast att bygga fighter av?
Är det värt att bygga fighter av tex en r1:a elelr är det lika bra att åka orginal utseende?
Kom gärna med bilder och förslag på cyklar som är snygg och som upplevs rolig som fighter.

eftersom du ändå kommer dreva ner den så behöver du inte köpa det värsta på marknaden! köp en gammelblade! 92/93.... ca 30000 kr. billig att försäkra och står sig fint mot nyare hojar! dessutom blir dom riktigt snygga utan kåpor :tummenupp

nedan en bild på min inte riktigt fördiga fighterblade! har hänt mer sen bilderna togs..... nya kommer strax! :yoparty

Bifogat

• fireblade 688.jpg
    fireblade 688.jpg
    75.6 KB · Visningar: 365
madmagnus : Den vart riktigt snygg fighter måste jag säga. Dock funderar jag fortfarande om det är värt att bygga fighter av en hoj!

Stor anledning varför jag vill bygga fighter är för att jag har korta armar och vill sitta lite mer rag i ryggen, iaf i stan och kortare sträckor.
Vill ha en sportig hoj men som sagt har jhu inte kört länge med vanlig tankliggare. Visst jag kanske trivs men det var inte det intrycket jag fick i början. Tror jag måste låna hem en r1:a eller liknande några dagar och prova riktigt regält å känna om det är fighter jag vill ha.

Kom med fler förslag och bilder på fighters tack.

Pullver skrev:
madmagnus : Den vart riktigt snygg fighter måste jag säga. Dock funderar jag fortfarande om det är värt att bygga fighter av en hoj!

Stor anledning varför jag vill bygga fighter är för att jag har korta armar och vill sitta lite mer rag i ryggen, iaf i stan och kortare sträckor.
Vill ha en sportig hoj men som sagt har jhu inte kört länge med vanlig tankliggare. Visst jag kanske trivs men det var inte det intrycket jag fick i början. Tror jag måste låna hem en r1:a eller liknande några dagar och prova riktigt regält å känna om det är fighter jag vill ha.

Kom med fler förslag och bilder på fighters tack.

Såg denna, i mitt tycke rätt så läckra R1-fighter på Åland.
Notera regskylten.

//Anders.

Bifogat

• R1.jpg
    R1.jpg
    124.7 KB · Visningar: 343
Min gamla 9a...

Funkar bra som SF

img40647a7981169.jpg

img40647a4239b75.jpg

Precis så där hade jag tänkt göra om jag ska ha fighter! Ruggit snygga var dom! 9:an vad är det för motorcykel?

Pullver skrev:
Precis så där hade jag tänkt göra om jag ska ha fighter! Ruggit snygga var dom! 9:an vad är det för motorcykel?

Zx9a -96

Det behövs fler fighters i Piteå! Här är min lagomt moddade FZR. Kom igen, ut i garaget och BYGG så vi kan säga ifrån åt kåpfantomerna och originalivrarna!!!!!

Bifogat

• fzr95.jpg
    fzr95.jpg
    117 KB · Visningar: 179
DM :hihi
Men nog är ni jhu några fighters i pite.
Snygg fighter i pite är dock turens! tycker den är as cool.
Jaja vi får väll se hur det blir!

Pullver skrev:
DM :hihi
Men nog är ni jhu några fighters i pite.
Snygg fighter i pite är dock turens! tycker den är as cool.
Jaja vi får väll se hur det blir!

Får se hur det blir? :confused:
Icket... Du ska bygga våldta och göra även den största killen i stan rädd vid rödljuset...

Fight on!!! :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...