Varför Stockholm?

Lartes skrev:
Jo visst kan jag köra hoj i viss utsträckning.
Men då måste jag få arslet :arsele ur vagnen först och köpa en hoj.
Dessutom uppskattas inte det av alla mina kunder, det uppfattas som "översittar" fasoner, eller vad man ska kalla det för.

Så just hoj alternativet kanske löser på sin höjd 5-10% av mina problem dagar....

Usch fy helvette för köer :zpy

Nisse: vilka fuskvägar har vi att välja på in till stan? :Bugar

Gör som jag jobba som säljare i mc branchen och jobba i grossist ledet då uppskattas det av kunden när du kommer på en hoj. :banana

Nicke_K skrev:
Gör som jag jobba som säljare i mc branchen och jobba i grossist ledet då uppskattas det av kunden när du kommer på en hoj. :banana

När fixar du ett sånt jobb till mig i stockholm med rätt pengar? :Bugar

Lartes skrev:
När fixar du ett sånt jobb till mig i stockholm med rätt pengar? :Bugar

Bara Stockholm du måste va en globertrotter i mitt jobb jag har alla mc affärer mellan Jönköping Kiruna, men är till stor del i Mälardal området pga att där ligger butikerna tätt.

Nicke_K skrev:

Måste va nyfiken och fråga var du jobbar?

Nicke_K skrev:
Bara Stockholm du måste va en globertrotter i mitt jobb jag har alla mc affärer mellan Jönköping Kiruna, men är till stor del i Mälardal området pga att där ligger butikerna tätt.

Jag e inte blyg på att röra på mig.

Nu har jag distrikt sålångtsöderutiSvergiedukankomma - sålångtnorrutiSverigedukakomma, med koncentration på mälardalen :gnissla

Lartes skrev:
Jag e inte blyg på att röra på mig.

Nu har jag distrikt sålångtsöderutiSvergiedukankomma - sålångtnorrutiSverigedukakomma, med koncentration på mälardalen :gnissla

Då har vi säkert setts på något sunkit Scandic hotell någon gång då. :lol

Dagens I-landsproblem

Hellre köer än åka kommunalt. Jag mår dåligt varje gång jag skall behöva sätta min fot på tunnelbana/pendeln när det är rusning.
Läskiga människor som knuffar på en, som aldrig låter en gå av tåget, som alltid har så förbaskat bråttom, som aldrig hjälper folk med barnvagnar, som alltid skall fram först först först..

Bikerbitch skrev:
Hellre köer än åka kommunalt. Jag mår dåligt varje gång jag skall behöva sätta min fot på tunnelbana/pendeln när det är rusning.
Läskiga människor som knuffar på en, som aldrig låter en gå av tåget, som alltid har så förbaskat bråttom, som aldrig hjälper folk med barnvagnar, som alltid skall fram först först först..

Som min brorsa råkade ut för: en icke-etnisk-svensk tränger sig på tunnelbanevagnen innan de som skulle stiga av, stigit av varvid en glasögon prydd svenne sa till killen att det är bättre om han låter de stiga av före det han kliver på... killen säger ingenting utan vid nästa station så reser han sig upp väntar tills det blev fritt i dörren varvid han sonika sparkar svennen i ansiktet och snabbt hoppar ut innan dörrarna stängs...

*suck*

vänta, det rycker i höger armen, den vill upp på något konstigt sätt..
lätt att falla där, men då man vet att ca 80% av alla ungdomsbrott begås av invandrare, då blir det ännu svårare.
Sedan att jag under uppväxten inte hade en enda invandrare i skolan gör väl det inte lättare. Blev när jag var ungre chockad och förundrad över hudfärg. Nog inte många varit med om kanske ;) Brukade inte se folk som var annorlunda.

Klart det gror i svensken, vi ser det underliga som farligt, och skyr förändring. Men invandring ska vi ha, som då halvt självmant inplacerar sig i fina små getton. Svensk invandrarpolitik fungerar inte, men vad är nytt. Vi svenskar har juh svårt för andra folkgrupper. Se bara på britterna, eller amerikanerna, där allt utbildad folk får jobb oavsett nationallitet. I Sverige får en turkisk, indisk (speciellt de högutbildade) sällan en tjänst. Vi smyger lite mer rasismen, men det blir inte så mycket rättare för det.

lite offtopic kanske :D

coolh skrev:
Se bara på britterna, eller amerikanerna, där allt utbildad folk får jobb oavsett nationallitet. I Sverige får en turkisk, indisk (speciellt de högutbildade) sällan en tjänst. Vi smyger lite mer rasismen, men det blir inte så mycket rättare för det.

Kan det vara så att invandrarna är bättre integrerade i t.ex. England :va

Kan det vara så att Sverige har en usel integrationspolitik och ett välfärdsystem som uppmanar till svartjobb och bidragsberoende :va

Jo, så e det nog :3freak

Strök mitt första förslag till svar..

Drifter skrev:
Kan det vara så att invandrarna är bättre integrerade i t.ex. England :va

Kan det vara så att Sverige har en usel integrationspolitik och ett välfärdsystem som uppmanar till svartjobb och bidragsberoende :va

Strök mitt första förslag till svar....
... det hade nog renderat mig ett hembesök av lokale gudfadern..
Men varför Stockholm, när man inte längre upplever det som "sin" stad? Andra har tagit över..:arsele

Nu flyttar jag ut på landet... finns ingen som helst anledning att stanna kvar.
Drar det i "kulturtarmen" kan jag göra ett snabbt besök och sen iväg innan jag blir rånad..:rolleyes:

sorry, men jag orkade inte läsa alla trådar..

men du, gör som jag;
ha bilen ståeende på jobbet och ta motorcykeln in/ut

har vi ingen hoj--->kööööp!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...