Varför sporthoj som brukshoj?

Jag älskar min sporthoj men inte i stan. Använder den som leksak och inte brukshoj. Jag har ju fan en bil! :hihi

Allvarligt talat så sitter jag skönt som bara den på min ninja, kör gärna längre rundor men rakt fram väg är ju inte skoj med någon hoj, där är ett transportmedel = bil bättre. Ac, stereo, jag kan tala i telefon, ta med mig last, dricka cola m.m. Mina andra hojjar är med leksaker men det är lite olika ställen man leker med dem bara. Sen är ju sporthojar väldigt snygga i mina ögon.
 
Jag bytte från GSX-R 1000 till CB1000R, och ja, jag är nog snabbare nu, även om jag är lika skitdålig. Allt blev lättare, liksom. :hihi

Men den är allt lite slö, och svår att koppla upp på trean. :fakta
 
Helt rätt, till vanliga hojar fungerar bly batteri bra, har slutat sälja till sådana och säljer enbart till dragracing hojar numera där vikten har betydelse.

Synd att de där lätta batterierna verkar va lite för veka för v-twinar med lite komp i....vikt besparningen skadar aldrig...men den måste ju starta också, har ju ingen kick som på en låg komps glidare :krama
 
kör kanske i stan 1 ggn om året, annars bana eller slingriga landsvägar.
men den gången jag kör i stan, är det obekvämt. inte annars
 
valde nakenhojj med klubba istället .... 150nm räcker till samt att jag kan skryta vid korvmojjen :tungan och vara först ifrån rödljusen :hej

åker till o från jobb , kör massor med kurv å bus , provat lite på ATT (blir mera bana sen nångång när det passar plånbok och tid) , kort o gott en kompromisslös kompromiss :tummenupp
 
risken är väl att du får ligga i diket ;) jag låter hojen stå i garaget när jag ligger :)

Vad gör du på sporthoj när du inte gillar den stilen, det måste väl finns forum som passar dig också.
Jag har en sporthoj som jag kör bana och landsväg. Jag gillar sporthoj för att de är så otroligt distinkta, bra väghållning, bra bromsar, bra mos i motorn. Jag åker inte sporthoj för att kukmäta med någon sportster, men vill du så kom till Kinnekulle den 20/7 så kan vi prova.
 
Va bitter du låter :hihi
Vad gör du på sporthoj när du inte gillar den stilen, det måste väl finns forum som passar dig också.
Jag har en sporthoj som jag kör bana och landsväg. Jag gillar sporthoj för att de är så otroligt distinkta, bra väghållning, bra bromsar, bra mos i motorn. Jag åker inte sporthoj för att kukmäta med någon sportster, men vill du så kom till Kinnekulle den 20/7 så kan vi prova.
 
"Min fråga till er som har liknande hoj och inte kör bana, varför har man en sån hoj till brukskörning kan lova att på en normal svensk slingrig 70 väg går det köra lika fort med en nakenhoj med hälften av effekten, vad är det som lockar att betala så mycket i försäkring?"

Troligen av samma anlednings som folk som åker HD i stället för japscustom är beredda att betala dubbelt så mycket för något som är hälften så bra, HABEGÄR :hihi
 
Jag kan svara TS på varför jag har en i alla fall.

Jag älskar den här hojen... från början tänkte jag att jag inte skulle köpa en supersport men det blev en i alla fall. Jag använder min till vardags och på bana, totalt blir det drygt 1000mil per år varav hälften ungefär blir på bana.
Hade jag haft råd hade jag kanske haft en annan brukshoj också men jag vill absolut inte välja bort sporthojen för de sköna onsdagsrundorna med polarna eller de underbara dagarna på bana.

Fast sen är det ju också så att sitter man lite mer korrekt och inte hänger på armarna så är det inte ens så påfrestande med sporthoj i stadstrafiken.
 
Enkelt...för att den hoj du normalt kör är så fruktansvärt ful och gubbig att jag skulle inte komma på tanken att köra den ens till mojen för korv, sorry för hårda ord men det är så det är enligt MITT SÄTT ATT SE. Därför lånar du hojen av grabben och inte han av dig. Vill jag efter en heldag på banken köra en bombarrepa på Bulten kan jag bara sticka (näää..jag har ingen fru som gnäller på att jag ska komma hem). Dessutom finns det ju en flickvän...min är smal som en pinne och inte lastgammal och gör sig fantastiskt fin i ett rejsställ - alltså går t ex en HD bort. Sorry men du frågade..och det är så jag ser på det.

Jag KAN köra en slö Volvo kombi alt en Nissan Micra istället för en uppskrämd 320 hk Subba...vad ska jag med alla "hästar" till ? Grejen är att de finns där när jag väl känner för att dra på även om det inte numer sker så ofta.

Sen har jag en Streetfighter och en Hypermotard också, de funkar bättre som allround hojar, men alla bör ha en sporthoj i garaget...bara ifall de känner för att sporta lite !
 
Efter high-sidern förra sommaren gjorde jag följande analys:
Kommer kollektivtarfiken i Sthlm bli bättre närmste 5 åren: NEJ
Kommer biltrafiken i STHM bli bättre närmste 5 åren: NEJ
Kommer jag smidigt fram i trafiken med en glidare: NEJ
Kommer jag att kunna hålla mig från att leka som en fjortis på en motard: NEJ
vad har vi kvar:
liter:ish sportis
600ish sportis
liter:ish sportturing
600ish sportturing
liter:ish naken
600:ish naken
grussprättare

Kan jag få hyffsat billig försäkring på liter:ish hojar: NEJ
Vill jag har nakenhoj: Nja... helst inte.
Vad av det som finns kvar kan jag få en lågmilare som är billig på blocket o hyffsat i närheten av Sthlm?
Just då var det min nuvarande: en Trajja TT600 som då hade gått 2000mil
(dessutom har jag alltid varit sugen på just en Trajja TT600 av nån kostig anledning)
Dvs precis som man ska köpa hoj, ska man ta den som känns mest rätt då man ska köpa

Så svaret på din fråga
"varför har man en sån hoj (retta) till brukskörning" är:
För att en hamnade högt upp på vill-ha listan då man köpte hojen
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top