Efter high-sidern förra sommaren gjorde jag följande analys:
Kommer kollektivtarfiken i Sthlm bli bättre närmste 5 åren: NEJ
Kommer biltrafiken i STHM bli bättre närmste 5 åren: NEJ
Kommer jag smidigt fram i trafiken med en glidare: NEJ
Kommer jag att kunna hålla mig från att leka som en fjortis på en motard: NEJ
vad har vi kvar:
liter:ish sportis
600ish sportis
liter:ish sportturing
600ish sportturing
liter:ish naken
600:ish naken
grussprättare
Kan jag få hyffsat billig försäkring på liter:ish hojar: NEJ
Vill jag har nakenhoj: Nja... helst inte.
Vad av det som finns kvar kan jag få en lågmilare som är billig på blocket o hyffsat i närheten av Sthlm?
Just då var det min nuvarande: en Trajja TT600 som då hade gått 2000mil
(dessutom har jag alltid varit sugen på just en Trajja TT600 av nån kostig anledning)
Dvs precis som man ska köpa hoj, ska man ta den som känns mest rätt då man ska köpa
Så svaret på din fråga
"varför har man en sån hoj (retta) till brukskörning" är:
För att en hamnade högt upp på vill-ha listan då man köpte hojen