MickeZX7R
Posör
- *plockar ur ögonloberna och lägger dem i ett glas med salpetersyra*View attachment 473406
Du frågade…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
- *plockar ur ögonloberna och lägger dem i ett glas med salpetersyra*View attachment 473406
Du frågade…
Tanken med ett centriskt längsgående perforerat stålband är att reflektera mer ljud ut mot isoleringsmaterialet i dämparen. Funkade för mig vad avser det mest högfrekventa delen av ljudet utan märkbar effektändring. Fast den väsnades ändå så mycket att jag fick ont i huvudet och bytte till en bättre dämpare.Om man ska dämpa ett avgasljud med så lite effektförlust som möjligt så stryper man längst bak.
Jag har provat alla typer av dämpning vid utblås men jag hör ingen skillnad på enbart mindre hål eller perforerat nät som motsvarar samma utblåsaria. Och vridna vener / kryss mm har inte heller sänkt ljudet mer än ett runt hål "med samma" aria ut.
Men Motogp cirkusen lär ha någon mer avancerad ljudmätning så perforerat lär va bäst och ev snyggast ljud?
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!