Varför så svårt att bli av med hojen?

Tror färgen avskräcker mer än priset.
Mattsvart känns inte så hett 2009.

Säkert en kanonhoj dock:tummenupp

men men :näsblod

Självrisken e ju inte hög.. 3k för stöld osv! lr tycker du/ni de e dyrt?

Vad är det för försäkring du har egentligen??
Utgick från att du hade IF o då är det självrisk på väldigt mycket mer än så på den hojen...
Den är klass sport** i försäkringsvillkoren hos IF....

Vad är det för försäkring du har egentligen??
Utgick från att du hade IF o då är det självrisk på väldigt mycket mer än så på den hojen...
Den är klass sport** i försäkringsvillkoren hos IF....

Har salusansvar.. hade IF (honda) förra året o den var mycke dyrare än Salus.

Glodde igenom Fösäkringspapprena lite hastigt bara men där tyckte jag de stog en samling för flera saker o stöld var ett av dom som kostade 3k

Har salusansvar.. hade IF (honda) förra året o den var mycke dyrare än Salus.

Glodde igenom Fösäkringspapprena lite hastigt bara men där tyckte jag de stog en samling för flera saker o stöld var ett av dom som kostade 3k

Då har du hittat en riktigt billig försäkring och var glad för det...
Min 600RR är försäkrad hos Folksam (efter kurser som tidigare skrivet) och ligger på ca 19000:- hel/hel..

Då har du hittat en riktigt billig försäkring och var glad för det...
Min 600RR är försäkrad hos Folksam (efter kurser som tidigare skrivet) och ligger på ca 19000:- hel/hel..

han har ju bara halvförsäkring, varför tycker du den är så billig? Sen skiljer sig inte självrisken på stöld osv för att det är en sporthoj. Det du snackar om gäller helförsäkring och på vagnskada.:mattias

han har ju bara halvförsäkring, varför tycker du den är så billig? Sen skiljer sig inte självrisken på stöld osv för att det är en sporthoj. Det du snackar om gäller helförsäkring och på vagnskada.:mattias

Varför jag tycker den är så billig? man får ju en hoj med bra drag i o snyggt utseende mm. som jag sa innan så hade jag fått punga det dubbla för en hoj som går liite bättre bara.

Många polare har 929:an o pröjsar ca 6-7k halv/helår, de anser jag väldigt billigt för en sån hoj.. e jag ensam om de lr? är väl lite därför dom tydligen är eftertraktade för att den inte kostar satan i premie?

Det är iofs sant...
Tänkte inte på det... Hehe... Min är billigare... :D:banana

På märkesförsäkringen skiljer självrisken på stöld... den är på 15000:-
inte kul att betala för någon tönt inte kunat hålla fingrarna i styr...

Hade jag haft typ 45 hade den hojen varit MIN! Damit precis en sån jag vill ha för att lära mig leka med ingen lust att pröva nya saker med Daytonan! :S

Jag skulle helt klart va intresserad om priset inte va SÅ högt! Den har ju trots allt gått väldigt mycket tycker jag

gått långt? räcker ju att du kör 5 mil om dan om du har 4v semester/år så är du uppe i dom milen :tummenupp

jag tror det är färgen och priset som gör att det går trögt med försäljningen

Tycker det blir lite skevt när man jämför nya och gamla hojar rakt av. Sporthojar från -00 och framåt har prestanda så det räcker (för många). Lägger man 50 papp på en "leksak" är det kanske lite lättare att acceptera en halvförsäkring. Betalar man istället det dubbla och dessutom lånar ihop till hojen blir det lite mer riskabelt. Totalkostnaden på en "gammal" hoj blir således ganska mycket lägre så länge man inte vurpar och alla gör faktiskt inte det!

Sålde min 929 i fredags, satte ut den på annons tisdag kväll.

Edit:
Är 26år och pröjsade 6397kr helår halvförsäkring.

Last edited:
Skulle personligen inte vara så sugen att kontakta någon som inte vill att man tittar på hojjen, syftar då på slutklämmen
"Testpiloter o däcksparkare gör sig inget besvär, provkörning= You break, you buy!"

Bättre efter att du ändrade det sista men jag tycker att det är väldigt dålig marknadsföring att vara otrevlig redan i annonsen.
Vet att det är vanligt att skriva liknanade saker i annonser men jag fattar det inte riktigt!

Skulle personligen inte vara så sugen att kontakta någon som inte vill att man tittar på hojjen, syftar då på slutklämmen
"Testpiloter o däcksparkare gör sig inget besvär, provkörning= You break, you buy!"

Bättre efter att du ändrade det sista men jag tycker att det är väldigt dålig marknadsföring att vara otrevlig redan i annonsen.
Vet att det är vanligt att skriva liknanade saker i annonser men jag fattar det inte riktigt!

ändrat :tummenupp

Som sagt många drar nog öronen åt sig när det är omlackade kåpor, att dom dessutom var mattsvarta gjorde ju inte saken bättre:gnissla
En annan viktig sak är servicebok många är stenhårda på att den ska vara fullstämplad. Det framgick inte riktigt i annonsen om den var tätt servad på firma eller "hemmaservad". Har du bok så skriv det, det gör nog minst 10% på priset.
Annars är det bara att hålla ut, folk kommer att bli desperata när det börjar grönska ute:tungan

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka