Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
berggren_martin skrev:Tycker själv det är underbart att vara ute och långköra, särskilt i Norge. För mig är semester att vara på två hjul och på väg "bort", om det ska svängas höger eller vänster i nästa korsning är ett mindre problem.
triple skrev:Det är dock jäkligt sällan man möter sporthojar när man är ute och kör, nästan bara fransnissar och touringlok! Varför vågar inte folk köra lång på sporthojar? Kom inte och säg att det är obekvämt, sitta på en skakmaskin med ett kylskåp i famnen DET är jobbigt...
Mer sporthojar på småvägarna!

rerell skrev:Jag har "tourat" runt lite i Norge med 748'n. Funkar bra, men jag äger varken tankväska eller andra lämpliga bagar som kan surras bakpå, så jag har kört med ryggsäck, vilket inte är superbekvämt.
Finns det någon som har några tips på hur man bäst packar en 748/916/996/998 så vore jag tacksam.
Nu ska jag antagligen köra en liten mini-touring till helgen, denna gång med frun bakpå. Hon vill sitta bekvämt och "inte luta så mycket"... så nu ska jag testa ett "touringlok". En ST1100. Blir intressant. Inga problem att packa iaf.![]()
triple skrev:nej, nej du skall väll inte byta till en ST1100??!!?!
Jag snackade med en kille i skottland som hade en liten väska fäst uppe på passagerarsadeln på sin 998Bip. Han skickade grejer till några B&B och sedan stannade han där och behövde ingen packning förutom lite små saker och et regnställ. Smart! Enda nackdelen är att man inte kan ändra resväg om man hittar en bra väg…

Äh vadå.. Busan är ju en touringhoj.Busafreak skrev:Runt i Europa o Norden på sporthoj går alldeles utmärkt. Konstigt nog möter jag de flesta sporthojarna - de åker sällan åt samma håll som jag! Vad jag däremot själv kör om är customhojarna antingen de fungerar eller står o skruvar på vägkanten (HD).
|
|
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj
BBM Hiro – ett helt nyutvec... |
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife