Varför så dåligt med förarbilder från SM-förarna?

• Thread starter Thread starter jP
  • Start date Start date

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Jag talar alltså om den förarbild man har möjlighet att bidra med då man anmäler sig til SM-deltävlingarna på roadracing.se.

Förare i klassen Superbike och 250cc är utan konkurrens de absolut sämsta på att bidra med en förarbild. Hur kommer sig det, borde inte ni som varit med ett tag, kanske tom har en del sponsorer, hunnit skaffa er några idolbilder på er själva? :va

Jag har iaf postat för länge sedan!
Släng ut ett mail på mcerr-listan också, många förare som inte läser forum, eller tittar till roadracing.se alltför ofta heller.

oFFkeFF skrev:
Jag har iaf postat för länge sedan!
Släng ut ett mail på mcerr-listan också, många förare som inte läser forum, eller tittar till roadracing.se alltför ofta heller.

Förstår iofs inte varför jag ska behöva tjata på förarna om det. Det står ju uttryckligen om att det är mycket uppskattat i och med när de anmäler sig.

När man anmäler sig så är det inte direkt bra information om HUR bilden ska se ut. Mer bara en "förarbild". Ja vad betyder det egentligen? Bild på huvet ensamt som ett körkortskort? bild när man sitter på hojen? med eller utan hjälm? kurvtagning? bild på sidan av hojen för att visa sponsorer?

Kommer denna förarbild att visas någonstans? Isåfall vart? Inom Svemo eller på TV eller nånstans där man vet att ens bild kommer synas?

Lägg upp en exempelbild på hur det ska se ut och skriv text i rött så blir det bannemig skillnad.

jP skrev:
Förstår iofs inte varför jag ska behöva tjata på förarna om det. Det står ju uttryckligen om att det är mycket uppskattat i och med när de anmäler sig.

Men skicka en påminnelse iaf, våren är en stressad tid för de flesta förare, så det kanske nedprioriterad eller bortglömd sak.
Alla lever inte helt i den digitala världen heller, så påminnelser på alla forum, mail-listor och kanske till och med en stänkare i IB får folk att haja att de kanske ska fixa det lite pronto.

Swedie skrev:
När man anmäler sig så är det inte direkt bra information om HUR bilden ska se ut. Mer bara en "förarbild". Ja vad betyder det egentligen? Bild på huvet ensamt som ett körkortskort? bild när man sitter på hojen? med eller utan hjälm? kurvtagning? bild på sidan av hojen för att visa sponsorer?

Kommer denna förarbild att visas någonstans? Isåfall vart? Inom Svemo eller på TV eller nånstans där man vet att ens bild kommer synas?

Lägg upp en exempelbild på hur det ska se ut och skriv text i rött så blir det bannemig skillnad.

Om det är än mer speccade krav på bilden än vad som är idag tror jag tyvär att det skulle resultera i ännu färre bilder. Till nästa år blir det obligatoriskt med en portträttbild, så se till att skaffa er en nu under 2005.. men visst, en exempelbild är ju alltid bra att ha där.. kanske blir mer i ögonfallande då om inte annat.

jP skrev:
Jag talar alltså om den förarbild man har möjlighet att bidra med då man anmäler sig til SM-deltävlingarna på roadracing.se.

Förare i klassen Superbike och 250cc är utan konkurrens de absolut sämsta på att bidra med en förarbild. Hur kommer sig det, borde inte ni som varit med ett tag, kanske tom har en del sponsorer, hunnit skaffa er några idolbilder på er själva? :va
De senaste månaderna har man mötts av texten...

"Deltagarlistor för 2005 finns ännu ej tillgängliga."

...när man klickar på länken för bilder på förare i respektive klass. Varför är det fortfarande så den 6 april?

Nyteknik skrev:

...när man klickar på länken för bilder på förare i respektive klass. Varför är det fortfarande så den 6 april?
Kanske för att så få skickat in bilder att det inte är lönt att slänga upp dem?

Nyteknik skrev:

För att det ska finnas deltagarlistor för 2005 måste det först finnas anmälningar, och anmälningar för 2005 har inte funnits i mer än två veckor. Sen avvaktar jag mycket riktigt lite på att jag får in fler bilder som Goodstuff nämde.

jag försökte anmäla mig idag, men det gick inte :va
(det skulle varit med bild och allt)

jP skrev:
För att det ska finnas deltagarlistor för 2005 måste det först finnas anmälningar, och anmälningar för 2005 har inte funnits i mer än två veckor. Sen avvaktar jag mycket riktigt lite på att jag får in fler bilder som Goodstuff nämde.
Inga deltagarlistor tre veckor före första tävlingen? :confused:

Vad är för övrigt en deltagarlista? Jag har bett om och fått startnummer 69 men inte löst ut någon licens eftersom jag tänker köra med engångsdito. Kommer jag finnas med på en deltagarlista?

Nyteknik skrev:

Vad är för övrigt en deltagarlista? Jag har bett om och fått startnummer 69 men inte löst ut någon licens eftersom jag tänker köra med engångsdito. Kommer jag finnas med på en deltagarlista?

Förra årets deltagarlista så stod det till vilka race förarna hade anmält sig till. Oavsett om du anmäler dig till ett race eller till alla.

Men varför klagar du på att det inte finns deltagarlistor när du är en av dom 14st i 250 som ännu inte anmält sig!? Anmäl dig till vilka race du ska köra via roadracing.se så listan kommer fram nån gång!! :tungan

jP skrev:

Om man redan har anmält sig och vill skicka in en bild, ska de skickas direkt till dig då?

sepahewe skrev:
Om man redan har anmält sig och vill skicka in en bild, ska de skickas direkt till dig då?

Jepp, mejla dom direkt till mig!

Nyteknik skrev:

Samtliga förare som anmält sig till åtminstone ett rejs via roadracing.se visas under deltagare på siten, några andra är svårt att ha koll på och visa. Nu hänger det bara på mig att få tid till att aktivera visningen av deltagarna..

Nyteknik skrev:
Men förra året fanns ju en hel del förarbilder. Inte ska väl dessa förnyas varje år?

Såklart de måste.. det görs automatiskt när en förare anmäler sig till en SM-deltävling via siten.

jP skrev:
Samtliga förare som anmält sig till åtminstone ett rejs via roadracing.se visas under deltagare på siten, några andra är svårt att ha koll på och visa. Nu hänger det bara på mig att få tid till att aktivera visningen av deltagarna.
Hur vore det om man vid anmälning blev tilldelad ett konto likt det på denna site. Där skulle man kunna fixa sin profil löpande under säsong samt byta bilder m.m. Om jag ser till mig själv så hade min anmälan kommit in betydligt tidigare om jag hade kunnat vänta med vissa uppgifter/bild och komplettera senare.

Edit. Sen borde listorna på deltagare vara uppe. Varför hålla på dom? Lägg upp löpande så man ser vilka som är ute i tid.

Last edited:
Axxexs skrev:
Men varför klagar du på att det inte finns deltagarlistor när du är en av dom 14st i 250 som ännu inte anmält sig!? Anmäl dig till vilka race du ska köra via roadracing.se så listan kommer fram nån gång!! :tungan
Vad innebär det att vara "anmäld"? Jag tänker anmäla mig till respektive tävling i tid enligt respektive arrangörs villkor. Kanske någon dag innan själva tävlingen. Om man ska vänta med att presentera förarna på www.roadracing.se tills man är "anmäld" kommer man få vänta tills säsongens slut om jag och några andra skulle välja att bara köra den sista deltävlingen och anmäla oss några dagar innan. Nej, upp med med namn och bild på de som har "anmält" sig som aktiva den här säsongen. Pungt!

Johan skrev:
Hur vore det om man vid anmälning blev tilldelad ett konto likt det på denna site. Där skulle man kunna fixa sin profil löpande under säsong samt byta bilder m.m. Om jag ser till mig själv så hade min anmälan kommit in betydligt tidigare om jag hade kunnat vänta med vissa uppgifter/bild och komplettera senare.

Edit. Sen borde listorna på deltagare vara uppe. Varför hålla på dom? Lägg upp löpande så man ser vilka som är ute i tid.

Samt lösa problemet med att man inte kan efteranmäla sig till fler tävlingar än de man anmälda sig till första gången, utan att behöva maila någon annan.

Synd att ni inte kom med dessa förslag i höstas när säsongen var över, och jag bad er evaluera systemet :confused:

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back