Varför säga Gixxer när det heter GSXR ?

honkiie skrev:
Ja det är väl okej om man är utvecklingsstörd med talfel då det är lättare att säga gixxer. Men då kan man lika gärna säga gixx istället, eller för att förenkla det ytterligare så kan man hålla käften. Alltså om man ska förkorta kan man lika gärna vara tyst. :)

Jag undrar vem som är den mest inavlade personen med uppenbara talfel om man anser att det är lättare att uttala 4 stavelser än 2! Hillbilly.. :crash
Fast det är klart, är man född -83 och bor i Älsbyn 2005 så anser jag att du redan fått vad du förtjänat! :lol

WASP skrev:
Nyfiken, hur är det med personnamn, måste man vara utvecklingstörd för att få använda smeknamn/förkortningar där med? :va

ja ifall du kallar mig för håk istället för håkan skulle jag börja misstänka nånting :pannkyss

Remus skrev:
Jag undrar vem som är den mest inavlade personen med uppenbara talfel om man anser att det är lättare att uttala 4 stavelser än 2! Hillbilly.. :crash
Fast det är klart, är man född -83 och bor i Älsbyn 2005 så anser jag att du redan fått vad du förtjänat! :lol

jag säger inte att det inte är lättare men ditt argument är att det är så jobbigt och tar längre tid att uttala fyra stavelser. Har du en sån där eldriven rullstol hemma också då det är så jobbigt att gå omkring?

Tyvärr inte... Men hade jag haft större lgh så gärna!
MINA argument? Ren fakta...

Last edited:
Remus skrev:
Tyvärr inte... Men hade jag haft större lgh så gärna!
MINA argument? Ren fakta...
face.jpg

varför lägger du in en bild på anders?
p.s hur gammal är du själv som måste komma med personangrepp?
edit: nu tycker jag vi lägger ner. :pannkyss

Last edited:
honkiie skrev:
Ja det är väl okej om man är utvecklingsstörd med talfel då det är lättare att säga gixxer. Men då kan man lika gärna säga gixx istället, eller för att förenkla det ytterligare så kan man hålla käften. Alltså om man ska förkorta kan man lika gärna vara tyst. :)
:rofl :tummenupp

Hultan skrev:
Jag säger Gixxer till dom som vet vad det är, och sporthoj till dom som inte vet vad det är...
Hmm... Säger du sporthoj till dom som inte vet vad en sporthoj är. De verkar elakt. :D (skoja bara, kände mig tvungen)

För övrigt säger jag "mille" om min hoj.
Är de ok eller? :confused:

Säger också:
Kawwa
Yamma
Sucka
Blade
Ducce
Ärr etta/sexa
Blackbird
GSXR...
osv osv

Gixxer säger jag inte (än), för de känns inte naturligt (lite för amerikanskt tror jag). :va
Retta tycker jag låter fult, för att inte tala om rexxa och tiller.

OBS. JAG tycker så. De betyder inte att någon annan har fel.

ec2bme skrev:
Hmm... Säger du sporthoj till dom som inte vet vad en sporthoj är. De verkar elakt. :D (skoja bara, kände mig tvungen)

För övrigt säger jag "mille" om min hoj.
Är de ok eller? :confused:

Säger också:
Kawwa
Yamma
Sucka
Blade
Ducce
Ärr etta/sexa
Blackbird
GSXR...
osv osv

Gixxer säger jag inte (än), för de känns inte naturligt (lite för amerikanskt tror jag). :va
Retta tycker jag låter fult, för att inte tala om rexxa och tiller.

OBS. JAG tycker så. De betyder inte att någon annan har fel.
Jag säger Sporthoj till dom som inte vet/antar inte vet vad Gixxer är.. Inte, inte vet vad en sporthoj är.. Läs igen..
Och vad är en rexxa? Vad för hoj syftar detta på :va

Hultan skrev:
Jag säger Sporthoj till dom som inte vet/antar inte vet vad Gixxer är.. Inte, inte vet vad en sporthoj är.. Läs igen..
Och vad är en rexxa? Vad för hoj syftar detta på :va
Lugn o fin nu Hultan :pannkyss . Jag retas ju bara med dig lite. Meningen gick att feltolka, och för att skoja till de lite så gjorde jag de fullt medvetet. Förlåt kompis :( . Du e latte sne nu?

Rexxa syftar nog på R 6:a skulle jag tro. Läste de i ett tidigare inlägg, och tyckte inte de lät så himla fräkt faktiskt.

ec2bme skrev:
Lugn o fin nu Hultan :pannkyss . Jag retas ju bara med dig lite. Meningen gick att feltolka, och för att skoja till de lite så gjorde jag de fullt medvetet. Förlåt kompis :( . Du e latte sne nu?

Rexxa syftar nog på R 6:a skulle jag tro. Läste de i ett tidigare inlägg, och tyckte inte de lät så himla fräkt faktiskt.
Hehe, nej jag är lugn,, :) missade förtydligande flinos, sitter i skolan och försöker replikera databaser.. :) Hann inte med att vara tydlig.. Ser att det ser lite barskt ut.. inte min mening! :tummenupp
Ah r6:a, det borde jag ju listat ut.. :) Nej det låter inte bra..

Remus skrev:
Argh!
Ni som har problem med framförallt ordet "gixxer" är bara obildade!!! Själv är jag bara lat!!

Ta tex GSXR... V.v. uttala det... GE-ES-EX-ER... Eller hur? Inse!! 4st stavelser!!!! 4 stavelser i ett 4 bokstäver kort ord!!! :gnissla
(http://hem.passagen.se/kurtglim/del1a/teckord.htm)

Uttala nu GIXXER..... Ahaaa!!! Bara 2 stavelser! Alltså är det hälften så invecklat/svårt att uttala GIXXER istället för GSXR!!!

Därför är det för mig en ren njutning att uttala gixxer istället för gsxr!
INSE FAKTA! :fatta!

:hihi

Vadå obildade? Tycker du att du är smart för att du har letat upp på internet att det är två stavelser i gixxer? Jag vet att det är 4 stavelser i gsx-r (jag fick lära mig sånt i skolan) och ändå säger jag det. Jag tycker nämligen inte att det är svårt eller jobbigt att säga. Du verkar ha en bra och trevlig inställning också. Ganska skrattretande att se när personer med bristande intellekt försöker vara nedlåtande. Moget att gå till personangrepp direkt nån argumenterar emot. Vad har nåns ålder eller vart dom kommer ifrån med den här diskussionen att göra, gubbjävel?

Ps Jag skulle också vilja veta vad som var vitsen med att lägga upp den där bilden

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...