Varför repar man någons hoj med en nyckel?

tassen skrev:
Först får du betalt, sedan ska du anmäla honom......ok
Du tror han är störd på något sätt....ok.
Du tror inte han blir mer än "störd" om du anmäler honom ändå, fast du fått pröjs....
jag tror du ber om problem......vad tror du själv?
Vad skulle du göra om situationen var tvärt om ???

I villket fall som helst.
Hadde jag suttit i hans situation. Så hadde han fått smaka på spaden.

Angående "Hur störd han är". Oavsett hur störd han va sen innan, så berättigar det han inte på nått vis att ha sönder en annans egendom.
Och om han nu är så jävligt störd att han måste ha sönder nånting, så förtjänar han nog fan att bli anmäld för det. Gör då inte polisen nånting åt det, så är det spaden som gäller !

Nytt mode: Montera en spade parallellt med ljuddämparen på hojen om du inte vill ha objudna gäster! (Glöm inte heller att slänga ut Gevallia paketet ur skafferiet! :hihi )

miffo skrev:
Nytt mode: Montera en spade parallellt med ljuddämparen på hojen om du inte vill ha objudna gäster! (Glöm inte heller att slänga ut Gevallia paketet ur skafferiet! :hihi )

Spaden bör ha så långt skaft som möjligt.
En så tung skyffel del som möjligt är att föredra, detta för att få en så maximal kraft i svingen som möjligt, kombinerat med stor tyngd vid själva träffen.
Skulle du ha turen att få tag på en riktigt stabil spade, som kan vara lite svår att få bra sving på, pga dess tyngd, gör då först en piruett för att få upp hastighenet i svingen, samma princip som slägg kastare med andra ord.
Med en redigt tung spade och långt handtag, så kan du nog skicka ut ev snorungar till närmsta holme, istället för bara ut för kaj kanten. :tummenupp

ZejtaN skrev:
Spaden bör ha så långt skaft som möjligt.
En så tung skyffel del som möjligt är att föredra, detta för att få en så maximal kraft i svingen som möjligt, kombinerat med stor tyngd vid själva träffen.
Skulle du ha turen att få tag på en riktigt stabil spade, som kan vara lite svår att få bra sving på, pga dess tyngd, gör då först en piruett för att få upp hastighenet i svingen, samma princip som slägg kastare med andra ord.
Med en redigt tung spade och långt handtag, så kan du nog skicka ut ev snorungar till närmsta holme, istället för bara ut för kaj kanten. :tummenupp

Lärorikt!
Man kan ju kombinera en spade med en grep för att få den bekanta gaffel & kniv känsla när man ska göra slut på packet!

Mohahaha, vilken ondskefull natttråd! :rofl

miffo skrev:
Lärorikt!
Man kan ju kombinera en spade med en grep för att få den bekanta gaffel & kniv känsla när man ska göra slut på packet!

Mohahaha, vilken ondskefull natttråd! :rofl

Du menar en gammal god "Grep" som dom kallas om jag inte missminner mig.
Fin fina verktyg det där.
Om inte annat så har ju dagens utvekling medfört inom "skyffle-vägen" införbringat dessa stora "plog liknande skyflar", ni vet dom där med en stor plast platta med sidor på, och ett långt krökt järnrör till handtag. två varv i sann släggkastaranda med en sån så skall nog reparen få sig en kyss han sent kkommer glömma :3freak

Ondskefull my ass. detta är lärorikt för dom som har oturen att bo centralt med komunal snöskottning !

:rofl

hållundan skrev:
Visst är det så, tyvärr...

Finns en 360 modena här i stan som bytt huv typ 3 gånger för att den vart helt trashad av nåra as...

:(

hur någon kan pajja just en ferrari e ju helt otroligt... jag gissar folk med militärkläder och hennafärgat hår som har mona sahlin som idol... :mad:

thomas80 skrev:
hur någon kan pajja just en ferrari e ju helt otroligt... jag gissar folk med militärkläder och hennafärgat hår som har mona sahlin som idol... :mad:

för övrigt sitter jag i en 550 maranello i min avatar, godkänd bil :) gick som ett skott på knutstorp :yoparty

Gothmog skrev:
Skadar man medvetet någon annan person eller dennes egendom har rätten att leva upphört och vederbörande bör avlägsnas från samhället medelst avrättning omgående. Detta bör stå i grundlagen.

:fakta

Orsak: Avundsjuka.
Straff: Livstids halshuggning.

ZejtaN skrev:
Du menar en gammal god "Grep" som dom kallas om jag inte missminner mig.
Fin fina verktyg det där.
Om inte annat så har ju dagens utvekling medfört inom "skyffle-vägen" införbringat dessa stora "plog liknande skyflar", ni vet dom där med en stor plast platta med sidor på, och ett långt krökt järnrör till handtag. två varv i sann släggkastaranda med en sån så skall nog reparen få sig en kyss han sent kkommer glömma :3freak

Ondskefull my ass. detta är lärorikt för dom som har oturen att bo centralt med komunal snöskottning !

:rofl

Exakt en sådan ja. Detta blandat med en OS-medalj i aggresivt gatupplopp borde ge tankrisparen en märla för livet!

Snöskottning kan tillämpas på flertalet olika vis... :hihi

Falcon2 skrev:
Jag tycker att man skulle straffa folk på torget på lördagar som man gjorde förr. Alla som hade gjort något "olämpligt" under väckan
blev spöade på torget under folkets jubel. Det borde avskräcka några från att inte röra och förstöra för andra. Det skulle bli veckans
höjdpunkt, en riktig folkfest!

Med olämpligt menas? Köra för fort? Köra på bakhjulet? Ha saker på MC'n som inte är lagliga? Ha för högt ljud på hojjen? Stoppies? :va

Kasta inte sten i glashus. Vi gör saker vi inte får vi heller... Självklart ska man inte förstöra för andra men det är lätt att skylla på andra när det gäller DERAS fel men inte att titta på sig själv. Jag har oxå blitt utsatt för att de repade min bil å jag säger att de ska minst ha spöstraff! Samma sak gäller när vi säger att folk inte kan köra bil å inte ser hojåkare m.m, när vi sitter i bilen gör vi samma misstag. Shit happens å folk gör misstag. Så har det alltid vart å kommer alltid vara.

Finns det nåt mer frustrerande? Samma gamla vanliga avundsjuka. Gamla risiga hojar får va i fred, men nya ska folk fram och pilla, spotta och kleta snus/tuggummi på, provsitta, repa osv.

Känns bra att ha en likadan tank i nyskick (fast med vita istället för grå dekaler) i reserv ifall nån är där med stora nyckeln.

Inte röra...!

Tråkigt...!

Annars kan man göra som jag, repa sin egen tank med en nyckel...! :huvet

Lunkan skrev:
Tråkigt...!

Annars kan man göra som jag, repa sin egen tank med en nyckel...! :huvet

Låter som försäkringsbedrägeri 1 on 1 :confused:
Men antar att det var ett mistag/klantighet.
Om inte annat så borde du få smaka på spaden i villket fall :D

Jag fick min backspegel avbruten på min ktm640sm -01 för några år sedan då jag var på brostugan! Hojen hade knappast ramlat eller att nå hade kommit åt den någon hade helt enkelt brutit av den så den hängde ner. Vet ej om någon hade sett min hoj på mitt jobb eller nåt (SBP). det är ju så jävla moget att göra det och utan att stå för det :mad: Men skitsamma jag sålde hojen någon månad efter det så den nya ägaren behövde inte nån ny backspegel.

Last edited:
Jag skall fixa klistermärke till veckan att sätta på hojen tänkte jag...

"Rör min båge och jag Spräcker din katt !"

eller nått med liknande budskap...

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back