Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article22147327.ab

Kvinnor 18-14 år - 1,8% kan tänka sig rösta på SD
Kvinnor 25-34 år - 15,1% kan tänka sig rösta på SD



Kan man tro/tänka sig att tjejer vars livserfarenhet/liv inte är mycket mer än grundskolan och gymnasiet, och de stora intressen tenderar att vara blogga, andra bloggerskor och att shoppa (stenhård generalisering) inte är så insatta eller ens intresserade utav politik eller vad som händer både nationellt som internationellt!?...

Sen vid 25-34 års ålder så har verkligheten (och politiken) dykt upp mer i deras liv och "helt plötsligt" är inte F!, V och MP så intressanta längre...

Samtidigt, inte konstigt att ett visst/vissa partier vill ha rösträtt från 16 års ålder, en ålder där du anses för ung för att dricka alkohol, ganska nyligen får köpa energidryck, inte gå på krogen och helt enkelt inte är myndig...


Hur många människor skulle som 25-30 åring eller äldre vara nöjd med sitt politiska beslut som 16-åring?... :rofl :crash
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article22147327.ab

Kvinnor 18-14 år - 1,8% kan tänka sig rösta på SD
Kvinnor 25-34 år - 15,1% kan tänka sig rösta på SD



Kan man tro/tänka sig att tjejer vars livserfarenhet/liv inte är mycket mer än grundskolan och gymnasiet, och de stora intressen tenderar att vara blogga, andra bloggerskor och att shoppa (stenhård generalisering) inte är så insatta eller ens intresserade utav politik eller vad som händer både nationellt som internationellt!?...

Sen vid 25-34 års ålder så har verkligheten (och politiken) dykt upp mer i deras liv och "helt plötsligt" är inte F!, V och MP så intressanta längre...

Samtidigt, inte konstigt att ett visst/vissa partier vill ha rösträtt från 16 års ålder, en ålder där du anses för ung för att dricka alkohol, ganska nyligen får köpa energidryck, inte gå på krogen och helt enkelt inte är myndig...


Hur många människor skulle som 25-30 åring eller äldre vara nöjd med sitt politiska beslut som 16-åring?... :rofl :crash
Jag hade varit nöjd med min politiska åskådning sedan jag gick i sexan i alla fall, tala för dig själv ;).

Att barn lätt indoktrineras är vad du ser i opinionen.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jag hade varit nöjd med min politiska åskådning sedan jag gick i sexan i alla fall, tala för dig själv ;).

Att barn lätt indoktrineras är vad du ser i opinionen.

Förvånar mig inte att du varit en grinig gammal gubbe ända sedan sexan ;)


Värt att notera, "Totalt gjorde Inizio 16 520 intervjuer under oktober, november och december. Frågorna ställdes via webben till personer över 18 år som speglar svenska folket."

Här allmänhetens syn på saker och ting förändrats sedan oktober!?
Jag skulle nog våga påstå det :gnissla :arsele
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Nja, jag tycker att vissa värderingar måste föras över.
Visst spelrum bör dock uppmuntras, typ vilken republikansk presidentkandidat man gillar mest.

Värderingar kommer alltid att föras över, men jag tror att det tar mognad att sjunka in till fullo.

Jag tror alltså mer på mognad än programmering.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82


Expo ändrar sig iaf inte, det känns tryggt.
Granestrands åsikt fick mothugg från Expos Daniel Poohl, som varnade för att journalistiken, efter höstens exceptionella inflöde av människor och skiftade debatt, kan anamma en högerpopulistisk logik.
– Jag är orolig att vi ska flytta in varenda jäkla samhällsproblem i den här så kallade invandringsfrågan som dessutom riskerar att berättas på ett ganska snävt, förenklat sätt som är uppfunnet av extremhögern.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Eller så kan man beskriva resultatet av invandringen på ett ganska snävt , förenklat sätt uppfunnet av extremvänstern :poohl
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Fast det är väl ganska så rätt att låta barnen utforma sin egen inställning?

Nej. Barn kan självklart inte själva bedöma risken associerad med att roa sig i ett badhus dit nyinflyttade tagit sig för att tafsa på småtjejer.

Det är förbannat otrevligt att det ska behöva ske, men att sätta sina barn i den situationen för att supporta någon form av oinformerad politisk agenda är kväljande...
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Det här är fan en ny nivå. Vår rikspolischef, Dan Eliasson;

"Man blir naturligtvis förtvivlad å alla inblandades vägnar, naturligtvis den som blir dödad och dennes anhöriga, men också för en enskild ung kille som begår en sån här förskräcklig händelse, vad har den personen varit med om för någonting, vilka omständigheter har den killen växt upp under, vad är det för trauman han bär med sig? Hela den här flyktingkrisen visar ju på hur orättvist livet är i många delar av världen, och vi får hjälpa till och försöka lösa det här efter bästa förmåga."



Aldrig har det varit så synd om en stackars lite mördare, vars ålder är någonstans mellan 15-35....
Så absurt så det är inte sant, och speciellt om man såg programmet Gomorron Sverige (SVT) när han uttalar sig, så mesigt, så ryggradslös, det var som att han ville föra hela svenska folkets önskan och beklaga sig över att den mördare antagligen haft ett tungt förflutet, för det har ju inga svenskar, och det rättfärdigar ju lite mördande - Vi, Svenska folket, har verkligen svikit den här "unga" grabben... skäms på, SKÄMS TA MIG FAN!

Är våldtäkt också "egentligen inte okej... men okej då..." numera!?...
Om man kan ursäkta mördande så...!?....



:zpy :mad:

https://videopress.com/v/ovEpAiIW
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top