Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

PS. Håller inte flera av er som skriver nedvärderande om kvinnor och invandrare med om att tongången här blir väldigt hätskt/överdriven? DS.
Vilka är det som skriver nedvärderande om kvinnor och invandrare?
Möjligen du, eftersom du likt "den maskerade proggaren" rycker ut och skall "försvara" dem mot påhittade hot under premissen att de inte klarar sig själva.
Om du tycker att tonen är hätsk och överdriven, så bör du ändra din ton.
Det är ju den som är problemet.

Ursäkta men jag skrev inte till dig så stick.

Du kan ju inte öronmärka dina inlägg till särskilda mottagare heller :tungan

Tillbaka till ursprungsfrågan, varför röstar folk på SD?
För att de inte vill bli antastade på stan av "barn" förstås.
Eller har något annat parti ens erkänt problemet med unga arabiska män som skändar vita kvinnor?

Betyder det att SD bara driver en enda fråga?
Handlar SD.s politik endast om invandring?

Kvinnor kommer att rösta SD när dom själva börjar se följderna av att inte ha gjort det tidigare.

När deras egna döttrar bli kallade "svennehora" på daglig basis från förskoleåldern och uppåt.

Eller så undviker kvinnor partier som de inte tycker har så rolig politik sett just till kvinnor? För min del räcker det att vilja sänka abortgränsen rejält för att jag ska ta avstånd.

Räcker det för att rösta på SD?

För vissa verkar det göra det. Personligen föredrar jag partier vars ekonomiska politik åtminstone går ihop i teorin...

Eller så undviker kvinnor partier som de inte tycker har så rolig politik sett just till kvinnor? För min del räcker det att vilja sänka abortgränsen rejält för att jag ska ta avstånd.

För vissa verkar det göra det. Personligen föredrar jag partier vars ekonomiska politik åtminstone går ihop i teorin...
Går SDs politik inte ens ihop i teorin?! Tipsa Expressen omedelbart, det har nämligen aldrig rapporterats innan.
Varför tycker du förresten att abortgränsen är helig?

Tänkte egentligen post i förbannad idag-tråden, men den senaste utvecklingen i forumet gör att jag väljer denna tråden istället.

Förbannad är jag dock oavsett.http://www.dailymail.co.uk/news/art...-led-demonstration-against-Charlie-Hebdo.html
Klart man blir arg, och på att folk som inte ens borde få ha rösträtt kommer in och "tycker rätt" i tråden, men man får samtidigt vara glad - ju snabbare vi får sharia desto mer resolut kommer vi stoppa islamiseringen av väst. Smygislamisering som i Sverige är faktiskt sämre, mycket sämre.

Nu tramsar du.
På vilket sätt går inte deras ekonomiska politik ihop?
Vilket parti anser du har en ekonomisk politik som går ihop?

Det där är en rätt intressant fråga, vid vilken ålder anser du att man bör tillåta det till?

Det som också är intressant att är denna Alleycat inte vet vad SD vill, eftersom hon skriver "rejält". Vore det inte för att hon gjort några prickskytteaktioner tidigare hade jag varit hoppfull inför en stundande intressant debatt nu, men hon kommer ducka, hon har i och för sig inget val. Sedan kommer ANNA och försöker rädda snart. :banana

Går SDs politik inte ens ihop i teorin?! Tipsa Expressen omedelbart, det har nämligen aldrig rapporterats innan.
Varför tycker du förresten att abortgränsen är helig?

Det speglas antagligen till viss del av att jag själv inte vill ha barn, men jag har lite svårt att se att ett foster har lika mycket rätt till ett liv som en redan levande människa, så det handlar om rätten att få bestämma över sin egen kropp. Även om de flesta aborter sker tidigt idag så är det väl närmre 10% som sker efter v. 12 (som SD vill sänka gränsen till), om jag inte minns galet.

Jag kan inte riktigt se nåt syfte till en sån sänkning, det är ju knappast så att folk gör senare aborter för att det är kul, utan det finns ju nån anledning bakom. :)

Det som också är intressant att är denna Alleycat inte vet vad SD vill, eftersom hon skriver "rejält". Vore det inte för att hon gjort några prickskytteaktioner tidigare hade jag varit hoppfull inför en stundande intressant debatt nu, men hon kommer ducka, hon har i och för sig inget val. Sedan kommer ANNA och försöker rädda snart. :banana

Är det inte rejält att sänka från v. 18 till v. 12? Det är trots allt en tredjedel av tiden som försvinner.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph