Varför ogillas glidarpersoner?

Det är ett fordon, fordon skall brukas.
Man får köra hur kasst man vill bara man kör.
Lokala glidarklubben gjorde en rejäl långsväng för ett tag sedan.
Det annonserades ut att det minsann skulle bjudas upp till körning, jojo det blev 3 mil fram och tillbaka till donken, jag menar vafan liksom. :gnissla

Till skillnad från sporthojsägare som har hojen avställd hela veckan och kör bulten 5ggr på lördag och till McDonalds på söndagf :rofl

Är det några som KÖR så är det väl fan glidarfolket som åker på träffar varenda helg, till jobbet på vardagarna och på semester med hojen.

Tätt följt av guldvingefolket som taggar in farthållaren och avverkar 42 motorvägsmil på en dag medans dom värmer middagsmat i microvågsugnen i toppboxen.

Samt Äventyrshojarna som ser ut som dom ska korsa afrika men i många fall är rädda för grusvägsåka, aluminiumväskorna är fyllda med survivalkits och verktyg, men dom lämmnar in hojen för att smörja kedja och kolla luften i däcken, dom brukar lägga många mil på en sommar.

Jag tycker att glidare är mer hoj än alla andra (Själv kör jag offroad-Touring).
De har ingen överdriven prestanda och inte heller de bästa stötdämparna.
Men de stora V-twinnar med massa körglädje :D

Kanske har blivit proppad med Amerikansk H-D propaganda :näsblod

Last edited:
Snacka om en SH-Bladet passande tråd, frågan är bara om det blir lite väl grymt? :D
Här finns kränkta glidaråkare, åldersdiskriminering och motsättningar mellan två likvärdigt självdistansbefriade grupperingar; sportisarna och kromisarna. Ett scoop i SHB skulle kunna ge stora journalistpriset!

Håller med dig. Har bygt och kört custom hojar samtidigt som jag tävlar i roadracing. De flesta av mina polare kör custom fast jag alltid själv föredragit sporthojar, vad är problemet? Allt på två hjul är ju skoj:tummenupp

Till skillnad från sporthojsägare som har hojen avställd hela veckan och kör bulten 5ggr på lördag och till McDonalds på söndagf :rofl

Är det några som KÖR så är det väl fan glidarfolket som åker på träffar varenda helg, till jobbet på vardagarna och på semester med hojen.

Tätt följt av guldvingefolket som taggar in farthållaren och avverkar 42 motorvägsmil på en dag medans dom värmer middagsmat i microvågsugnen i toppboxen.

Samt Äventyrshojarna som ser ut som dom ska korsa afrika men i många fall är rädda för grusvägsåka, aluminiumväskorna är fyllda med survivalkits och verktyg, men dom lämmnar in hojen för att smörja kedja och kolla luften i däcken, dom brukar lägga många mil på en sommar.

Fick du med dig i mitt första inlägg att jag inte ville dra alla över en kam?
Nåväl säkert otydligt.
Posörer finns ju i alla läger men för att ha lite belägg för mitt uttalande:
http://www.blocket.se/goteborg/HD_Heritage_Softail_Classic___Extremt_fa_mil_39315037.htm?ca=15&w=1
http://www.blocket.se/goteborg/Harley_Davidson_VRSCDX_Night_Rod_Special_39596766.htm?ca=15&w=1
http://www.blocket.se/goteborg/Kawasaki_VN1500_Classic_endast_884_mil_39620232.htm?ca=15&w=1http://www.blocket.se/goteborg/Kawasaki_Mean_Streak_1500_39581555.htm?ca=15&w=1

Många av de Gliders här omkring gillar inte oss sporthojare och det är ömsesidigt för min del. Glidarkulturen har anammat outlaw-stuket med ryggsymbol och fransar men i själva verket så är de riktiga "småpoliser" som är skitgriniga när vi far förbi de. När de sen åker i gäng så tar upp hela vägbanan med sin sicksack-modell också en kopia från outlawkulturen "ta upp hela vägen för här kommer vi". Hur fan tänker de att man ska komma förbi om det typ 20 glidare tror de, jag kan säga att jag brännare järnet förbi för att hinna om de innan nästa kurva, och då blir de säkert sura.
Sen kan jag inte med att de klär sig i svarta kläder med fransar i tron att de är så djävla snygga.
De är en massa surkukar därför gillar man de inte.

Det finns bra folk där också men som vanligt så drar man alla över en kam.

Jag hälsar på alla men jag tror att många tycker att glidare och sporthojare är rivaler och därför kan man inte hälsa på varandra, gissningsvis gillar även dessa personer fotboll eftersom de har samma tankesätt, rivaler, döda, jag är bättre än dig, min pappa är starkare än din, min penis är kor.... VAFAN skaru ha stryk eller.

För mig är en riktig "biker" en kille som håller ihop i ur och skur med sina mot"bikers" oavsett om personen kör Chromesläde med fransar eller Hubbabubba-turbo.
Alla gillar vi att åka hoj, och visst känner man sig lite sexigare i skinnstället, det kan vi väll alla hålla med om.

Jag tror dock aldrig att det kommer sluta, för är det inte H-D vs Sport så vet vi ju alla att 2-takt är bättre än 4-takt och Röda hojar är snabbast och Kawasaki är bättre än Suzuki fast båda håller sämre än Yamaha som är långsammare är Honda för Triumph är ju snabbast, om man inte jämför med...

Jag tycker om alla som kör hoj eftersom de kör hoj :tummenupp

Det är lättare att prata med en customkille vid en fika. Det är ingen sim försöker "glänsa" över hur bra man kör eller gnälla över nya farthinder och tycker att bilförarna är idioter för att dom själva kör bil. När dom åker i grupp tar dom upp plats men vad gör det? Dom är ju på rätt sida körbana.

Jag har lite svårt för en japansk custom. För mig är en glidare en HD och inget annat men i brist på kvalite så går japankopian till fördel.

MC som MC allt har sin tjusning.

Nu lite påskfirande sen ner till Ukraine igen och fortsätta bygget för fotbollsnördar.

Hälsar glatt på allt o alla, så länge de tar sig fram på motordriven 2 hjuling. Dock tycker jag nog att ganska många tenderar att hälsa på sin egen genre ... mötte ett gäng i mellansverige för ett par veckor sedan, kanske 6-7 cromisar ... EN passagerare vinka tebaks :D

Snubbla själv in här på SH med en Kawacromis för några år sedan :) ... saknar den emellanåt och skulle gärna ha en igen, men då som ett komplement till räsern :banana

För att dom väldigt sällan hälsar tillbaka. Hälsar dom till mig så hälsar jag tillbaks.

07hch.jpg

Är en ganska uppenbar fråga, dom hejjar inte på andra = andra hejjar inte på dom (generellt set) :) Å därmed var det löst.

Jag blir mest nobbad av glidare när jag hälsar! (och jag hälsar på alla!)
För mig är alla tvåhjuliga över 250kubik (ej vespa o moppar) bröder :fyllisar

Rätt barnsligt att åka runt med vi mot dem mentalitet. Jag har många gånger minst lika trevligt med folk som gjort helt andra val i livet än en själv så länge de är open minded. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig prova andra typer av hojar bara för att vidga mina egna vyer.

Glidarfolk ogillas väl inte, många av mina bästa vänner åker glidare.
Hejjar gör man på alla hojar oavsett märke och oftast så hejar dom tillbaka, oavsett vad dom åker.
Så här ser det ut ibland på våra hojturer, ne hel del blandat alltså.

http://www.youtube.com/watch?v=63pqKV_dX-U

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...