Varför ligger KTM 625 högre i pris än Husa 650?

Enda anledningen till att ktm 625 etc kanske har hogre andrahandsvarde an husan ar serviceintervallerna. Vem fan vill annars ha en tyngre hoj med mindre effekt AVEN om serviceintervallerna skulle vara det samma??? Utseende kan man forstas diskutera men husan ar en roligare hoj o behover saledes mer service - inte speciellt konstigt!!
Precis, hade en husa behövt servas lika ofta som en 625:a eller en gammal Xr hade alla kört husaberg :hihi

Är inte det här samma diskussion alla pojkar för när de vill rättfärdiga ett husa köp för gatan? Köp er husa men gnäll sen inte när grejerna rasar. För det gör dom förr eller senare. Förmodligen förr.

Om det tillför något - skulle jag personligen leta allroundbåge, så blev det INTE en båge baserat på raceenduros, inte en chans.

Åker man gata så ramlar timmarna iväg något ohemult...

Grus & Allround - KTM Adventure 640

Gata - Sporthoj, Mille? ;) :D

/J

Om det tillför något - skulle jag personligen leta allroundbåge, så blev det INTE en båge baserat på raceenduros, inte en chans.

Åker man gata så ramlar timmarna iväg något ohemult...

Grus & Allround - KTM Adventure 640

Gata - Sporthoj, Mille? ;) :D

/J

Jag köper hellre en Virago än o åka runt på en Adventure 640 asså, riktigt ful hoj. :3freak

Sporthoj, tja visst, men det kostar försäkringspengar, så det ser jag som ej lönt. Det e ju busfaktorn man vill uppnå... :Rockbanan

Virago kanske e billiga o försäkra, nån som vet?? :D

Jag köper hellre en Virago än o åka runt på en Adventure 640 asså, riktigt ful hoj. :3freak

Sporthoj, tja visst, men det kostar försäkringspengar, så det ser jag som ej lönt. Det e ju busfaktorn man vill uppnå... :Rockbanan

Virago kanske e billiga o försäkra, nån som vet?? :D

Janej...nu vet jag inte, det blir nog fel med en såpass hårig båge som en Husa 650 till dig... :D
Adventure 640 är grus och äventyrs-rock'n'roll. :yoparty

Klart hetast runt korvkiosken är ju annars en Honda Cub, billig som fan i försäkring - och den finns säkert i färger som matchar frugans handväska med. :D :D :D :D

/J

Janej...nu vet jag inte, det blir nog fel med en såpass hårig båge som en Husa 650 till dig... :D
Adventure 640 är grus och äventyrs-rock'n'roll. :yoparty

Klart hetast runt korvkiosken är ju annars en Honda Cub, billig som fan i försäkring - och den finns säkert i färger som matchar frugans handväska med. :D :D :D :D

/J

Går "cubben" o få motardkittad då? Behövs det 6-kolvsok för o få stopp på den besten? Eller sitter det på orginal redan?

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul