Varför klaga?

HanneZ skrev:
Jag kan då inte komma ihåg en enda seriös tråd i t.ex. mekforumet där detta någonsin varit ett problem. Jag kan ha fel, hitta gärna en tråd och nej RF_Racing's trådar anses inte som seriösa :)

Det är just det som är "problemet" som inte riktigt är ett problem, men iaf.

Alla trådar med lite substans som intresserar den stora massan, eller några få, spårar väldigt sällan ur. Det är mera trådar i stil med "jag körde ifrån snuten på slangen-trådar" som ofta spårar ur.

Kolla på SillySeason MotoGP. 2500inlägg eller något i den tråden.

Massa pajkastning, personangrepp och dyl, men ingen är arg, sur, bitter eller känner sig nertryckt för det. Skriver man saker med glimten i ögat och alla är vuxna nog att förstå det så skulle denna tråd vara onödig!

Det handlar om lite social kompetens och ansvar - och jaa, vi måste ha det även när vi sitter hemma framför datorn - inte bara öga mot öga!

Last edited:
björn.e skrev:
Men om vi nu säger att vi har en duktig motortrimmare här på forumet. Han sket i plugget för att han tyckte moppen var roligare är det då inte dumt att påpeka hans brister i svenska så att han slutar skriva? Detta har hänt, jag känner folk som inte skriver här just för att folk inte kan förbise deras usla svenska. Man klankar ner istället för att hjälpa. Detta är ett hcp somliga skäms över. Själv så skriver jag som en potta men bryr mig nämnvärt när jag blir tillrättavisad.

björn

Nej helt klart, det är bättre att påpeka hans dumhet att han hoppade av skolan. ;)
Den sortens handikapp man får om man hoppar av skolan och anser att undervisningen inte är viktig är ju trots allt självförvållad.

björn.e skrev:
Exempel Helge exempel... :) Frågorna kan väll lika gärna röra åktekniska frågor, jag brukar inte hänga ut andra än mina kollegor i RR världen. Min poäng är bara att man kan ta det lite lugnt när man ska påpeka stavfel, för vi vill väll att alla som vill ska komma till tals eller?

björn
Absolut, men frågan är hur många stavfel som påpekas, jag kan sträcka mig till ett stavfel på 1000.

Frågan är egentligen var problemet ligger?

Att just många defacto stavar oerhört illa (Lathet? Dyslexi? You name it) eller att många av inläggen/trådarna innehåller BÅDE blaj och sjukt mycket stavfel och är konstigt uppbyggda?

Jag tror på det senare alternativet. Stavfel och lagom konstiga inlägg i all ära, men när en tråd dels handlar om något som behandlats sju tusen gånger på forumet och är helt åt helvete fel, är det som sagt något som är fel.

Vad fick jag sagt nu?

hållundan skrev:
Jag tror på det senare alternativet. Stavfel och lagom konstiga inlägg i all ära, men när en tråd dels handlar om något som behandlats sju tusen gånger på forumet och är helt åt helvete fel, är det som sagt något som är fel.

Jag har fått förklarat att man inte ska säga något om en tråd som behandlats tidigare. Då blir man kölhalad.

olika forum

tjena, ja har hållt på me motocross å skotercross på rätt hög nivå...
och nu roadracing :)
och dehär är ett av de trevligaste forumen ja har vare inne på någonsin....

ja tycker att man altid känner sig välkommen att skriva någe....

sen eftersom de är så många medlemmar så är de lätt någon som gnolar eller
att trådarna flyter ut lite.... d blir så helt enkelt... eftersom vissa har egna funderingar om saker och ting :)

å sen stavfel känns som desamma, så länge man fattar va man menar så :)

hade gött alla sport åkare!!

När Stalin fick frågan om en fånge skulle arkebuseras, så skrev han:

"Skjut ej benådad."

Var det "Skjut, ej benådad" eller "Skjut ej, benådad"?
Placeringen av det kommat var jävligt viktigt för fången.

Dessutom har jag fått en kostym av min bror som är randig :)

Last edited:
Jag har korrekturläst hela den här tråden, och jag tycker att vissa borde skärpa sig lite.
För att underlätta för er har jag gjort en lista över alla särskrivningar, stavfel och uteblivna/felplacerade skiljetecken. Skicka PM om ni vill ha den.

elwe skrev:

"Skjut ej benådad."

Kul att du har en randig bror!
Många som läser sånt där, och själva inte lägger sig vinn om kommatering eller meningsbyggnad, missar tyvärr den subtila poängen.

Samma sorts människor som skrattar åt fel saker i "Simpsons" ;)

Mattias skrev:
Jag har korrekturläst hela den här tråden, och jag tycker att vissa borde skärpa sig lite.
För att underlätta för er har jag gjort en lista över alla särskrivningar, stavfel och uteblivna/felplacerade skiljetecken. Skicka PM om ni vill ha den.

Du kan få en lista av mig istället över just mina fel. Dem har jag koll på.

_stensmo_ skrev:
tjena, ja har hållt på me motocross å skotercross på rätt hög nivå...
och nu roadracing :)
och dehär är ett av de trevligaste forumen ja har vare inne på någonsin....

ja tycker att man altid känner sig välkommen att skriva någe....

sen eftersom de är så många medlemmar så är de lätt någon som gnolar eller
att trådarna flyter ut lite.... d blir så helt enkelt... eftersom vissa har egna funderingar om saker och ting :)

å sen stavfel känns som desamma, så länge man fattar va man menar så :)

hade gött alla sport åkare!!

Här ser vi ett klockrent exempel på en som KAN skriva rätt.
Men väljer att skoja till det lite.

hållundan skrev:
Frågan är egentligen var problemet ligger?

Att just många defacto stavar oerhört illa (Lathet? Dyslexi? You name it) eller att många av inläggen/trådarna innehåller BÅDE blaj och sjukt mycket stavfel och är konstigt uppbyggda?

Vad fick jag sagt nu?

HAHA! Vet inte VAD du fick sagt, men jag håller med dig iaf!! :lol
(andemeningen i det du säger är att: Too much is too much!) ;)
Och så tror jag du säger samma sak som Webspy i sitt sista inlägg.

björn.e skrev:
Exempel Helge exempel... :) Frågorna kan väll lika gärna röra åktekniska frågor, jag brukar inte hänga ut andra än mina kollegor i RR världen. Min poäng är bara att man kan ta det lite lugnt när man ska påpeka stavfel, för vi vill väll att alla som vill ska komma till tals eller?

björn

JA! Det är ju det ALLRA viktigaste: Att alla får komma till tals.
Ett påpekande betyder dock inte att man dissar andemeningen i det personen säger, eller ignorerar ideerna som personen kommer upp med.
Jag ser iaf ett påpekande som en bisak.
Att någon tar åt sig mer än de tål är deras ensak.

Last edited:
HAER skrev:
Hej alla glada!

När man surfar runt här i alla dessa forum så känns det trist att läsa om alla klagomål på "stavfel", "den här tråden har varit uppe förr", mm.
Är inte det här ett öppet forum där alla har samma intresse? = Hojar.
Här ska vi väl hjälpa varandra? Ni får gärna rätta mig om ni tycker att jag har fel, men jag har väldigt svårt att tro att jag är ensam om att tycka detta.

// Hasse :tummenupp

Håller med dig fullständigt! Problemet är bara att en del människor gillar att jävlas på andras bekostnad, de kallas i folkmun för "losers". Dessa losers trivs allra bäst på ett anonymt forum som detta. Här behöver de inte stå till svars "på riktigt" för sina nerdvärderande inlägg och då törs de kaxa.

Men skit i dom, detta forum är för kul för att bry sig om sådana sopor :banana

Jag vill bara säga att vad folk skriver är en mycket större källa till irritation än hur de skriver det. Det är värre att det är idiotiskt tänkt än att det är idiotiskt skrivet. Jävla mongon.

@Araikaj:

Heter det inte loosers?

;)

Bingo skrev:
Jag vill bara säga att vad folk skriver är en mycket större källa till irritation än hur de skriver det. Det är värre att det är idiotiskt tänkt än att det är idiotiskt skrivet. Jävla mongon.

Håller med dig till del. Men att kalla folk för mongon... det vill jag inte.

Dr.Bike skrev:
Håller med dig till stor del. Men att kala folk för mongon... det vill jag inte.
Jag menar allvar :mad:

Eller inte :lol

Sett på en medlems sida:

LÄNGTAR TILL SOMMAREN SÅ JAG BLIR TOKIG

Tolka den! :lol

om man tillåts göra ett ganska kort, men viktigt inlägg i denna debatt skulle jag bara vilja säga att jag personligen tycker att den här smilyn: :kocko skapar en jäkligt dålig stämning i alla trådar som den används i. Mitt tips till Swedie är att helt enkelt ta bort den, förutom då ordet försäkringsbolag används innan :tummenupp

Sorry för lite OT :rolleyes:

elwe skrev:

"Skjut ej benådad."

I helped my brother Jack of a horse.
I helped my brother jack of a horse.

/Fredde

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...