Varför kan man inte söka på citat/fraser i forumet? T ex "gt 1000"

Cujo

Medlem
Gick med
18 Nov 2003
Ort
Gbg
Hoj
När jag blir stor ska jag ha en...
:7peta
Skriver man t ex "gt 1000" så verkar det som om sökmotorn inte bara ignorerar citationstecknen, utan också returnerar samtliga sidor där "1000" förekommer, utan att söka på "gt" alls.:va

Härav följer nästa störande "funktion", att sökordet måste vara minst 4-5(?) tecken långt annars ignoreras det. Det är synnerligen irriterande på ett motorforum eftersom många ofta inte orkar skriva ut långa/krångliga ord i inläggen, utan istället konsekvent använder kryptiska förkortningar. Detta innbär också att många mc-modeller blir osökbara, t ex "r1" eller "bmw".:huvet
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Edit: Fel fel fel.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
det har skrivits många gånger förr, tom av swedie själv... använd google för att söka på forumet.
vill du t.ex söka på "gt 1000" så skriv i google "gt 1000" site:www.sporthoj.com
 
Last edited:

Cujo

Medlem
Gick med
18 Nov 2003
Ort
Gbg
Hoj
När jag blir stor ska jag ha en...
Men då söker google på hela siten! Jag är till 99% bara intresserad av att söka i forumtrådar.

Hur gör jag då, när jag vill avgränsa sökning till ett särskilt forum? (Och det vill jag nästan alltid göra!) T ex "MC-relaterade diskussioner", med eller utan underforum. Alternativt söka efter trådrubriker som innehåller sökordet, i ett särskilt forum? Det går väl inte att lösa med google?! :confused:
 

GixxerHenke

Jag försökte iallafall.
Gick med
10 Jul 2011
Ort
Nårrje
Hoj
Ducati 999S
Det här har även jag irriterat mig över.
Samt hur den sorterar trådarna, söker man tex på "MV Agusta F3" så kommer det trådar från 2004 på första sidan. :dummer

Blir rätt träligt att kolla igenom allting för att hitta något..:va
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top